Επαναφοίτηση σε νήπιο, δώστε συμβουλές
Καλησπέρα! Έχω ένα κοριτσάκι 6 χρόνων με θέματα στην ομιλία. Παρακολουθούμε λογοθεραπεία εδώ και 2 χρόνια και τον τελευταίο χρόνο πάμε σε παιδοψυχολόγο λόγω ανωριμότητας. Ο παιδοψυχολόγος και η λογοθεραπεύτρια προτείνουν επαναφοίτηση, ενώ οι νηπιαγωγοί επιμένουν να προχωρήσει στην πρώτη.
Στο γνωστικό όλοι υποστηρίζουν ότι είναι σε καλό επίπεδο. Υστερεί στο συναισθηματικό που είναι σημαντικό.
Δεν ξέρω τι να κάνω. Αν γνωρίζει κάποιος ας δώσει καμιά συμβουλή!!
Ευχαριστώ
Σχόλια
Σχετικά με την επαναφοίτηση στην ίδια τάξη
Γειά σας, με αφορμή το θέμα που θέσατε, σκέφτηκα να σας παραθέσω ένα μέρος ενός κειμένου που συνέταξε ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΝΟΜΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ το οποίο προωθεί προς δασκάλους και Δ/ντές Σχολικών Μονάδων και στο NOESI.gr.
Γνωρίζοντας ότι με το τελείωμα της σχολικής χρονιάς έχουμε το φαινόμενο εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στη πρώτη και δεύτερη τάξη των δημοτικών σχολείων να προτείνουν στο σύλλογο διδασκόντων του σχολείου που υπηρετούν την επανάληψη της τάξης μαθητών με διαγνωσμένες ή μη μαθησιακές δυσκολίες,αρκετές φορές χωρίς να έχουν τη συναίνεση των γονέων , θέλει να εκφράσει την αντίθεσή του σ'αυτήν την "παιδαγωγική πρακτική", θεωρώντας την άδικη, αναχρονιστική και αντιπαιδαγωγική.
Βασίζεται στο προ εικοσαετίας προεδρικό διάταγμα (121/1995), που δίνει το δικαίωμα στον δάσκαλο να προτείνει στο σύλλογο διδασκόντων την επανάληψη της τάξης για μαθητές που κατά την κρίση του και κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις, δεν πληρούν τα κριτήρια αξιολόγησης που αναφέρονται στο άρθρο 2 του Π.Δ. 8/1995 και συγκεκριμένα:
ή κινητής ιατροπαιδαγωγικής διαγνωστικής ομάδας (Π.Δ. 472/83), αξιολογούνται σύμφωνα με τις διαδικασίες που ισχύουν κάθε φορά για τους μαθητές της κατηγορίας αυτής, ΚΕΔΔΥ) και της ερμηνευτικής εγκυκλίου της διεύθυνσης σπουδών (25011996 με Αριθμ. πρωτοκ. Φ.7/15/Γ1/89) που αναφέρει ότι:
Για το λόγο αυτό, το σχολείο έγκαιρα διερευνά και επισημαίνει τις μαθησιακές δυσκολίες που παρουσιάζουν κάποιοι μαθητές και τους παρέχει κάθε δυνατή βοήθεια μέσα ή έξω από την τάξη με εξατομικευμένα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας (Π.Δ. 462/91, άρθρ. 5), τα οποία λαμβάνουν υπόψη τις γνωστικές ανάγκες αλλά και τις δυνατότητες των μαθητών αυτών, ώστε να ξεπεράσουν με επιτυχία τις δυσκολίες που παρουσιάζουν και να ενταχθούν ομαλά στην τάξη τους.
Οι εκπαιδευτικοί της τάξης στις περιπτώσεις των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες συνεργάζονται με τον αρμόδιο σχολικό σύμβουλο της περιφέρειας, με το διευθυντή του σχολείου και ασφαλώς με τους ενδιαφερόμενους γονείς, τους οποίους ενημερώνουν ανελλιπώς για την πορεία του παιδιού τους.
Ιδιαίτερα στην περίπτωση επανάληψης της τάξης οι γονείς πρέπει να έχουν πειστεί ότι το σχολείο έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα εκπαιδευτικής παρέμβασης για την περαιτέρω βελτίωση της επίδοσης του μαθητή και ότι η απόφαση για την επανάληψη τάξης είναι προς όφελός του.
Είναι αυτονόητο ότι το θέμα της επανάληψης της τάξης δεν αφορά μόνο το δάσκαλο του συγκεκριμένου μαθητή, αλλά ολόκληρη τη σχολική μονάδα. Συνεπώς οι περιπτώσεις μαθητών που αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο αυτό πρέπει να αποτελούν αντικείμενο συζήτησης σε ειδικές συνεδριάσεις του διδακτικού προσωπικού, οι οποίες πραγματοποιούνται με ευθύνη του διευθυντή του σχολείου.
Ο αρμόδιος σχολικός σύμβουλος ενημερώνεται έγκαιρα για τις περιπτώσεις των μαθητών που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες καθώς και προβλήματα συμπεριφοράς, αντιμετωπίζει κάθε περίπτωση ξεχωριστά, σε συνεργασία με το δάσκαλο της τάξης και το Διευθυντή του σχολείου και διατυπώνει τη γνώμη του σχετικά με την περαιτέρω πορεία του μαθητή".
Επίσης στην ΥΠ.Ε.Π.Θ. Γ6/344 06.11.1991 αναφέρεται ότι:
Σχετικά σας υπενθυμίζουμε και τις παλαιότερες εγκυκλίους του Υπουργείου μας (Γ6/143/12.4.83, Γ6/399/1.10.84, Γ6/636/27. 11.86) και παρακαλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να επιδείξουν έμπρακτα την ευαισθησία τους καθώς και τις παιδαγωγικές και διδακτικές τους ικανότητες έναντι όλων των μαθητών και ιδιαίτερα αυτών που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
Επαναφοίτηση σε νηπιαγωγείο
Καλημέρα,
κατ' αρχήν θα ήθελα να σας πω ότι απαντώ ως ειδικός (λογοθεραπεύτρια) και όχι ως μητέρα για το θέμα που θέσατε. Η επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο, κατά την άποψη μου, είναι απαραίτητη όταν υπάρχουν δυσκολίες (είτε συναισθηματικής φύσης, είτε λόγου/ομιλίας κλπ.). Ο επιπλέον χρόνος που δίνεται στο παιδί το προετοιμάζει καλύτερα για την ένταξή του στην Α' δημοτιικού, κυρίως σε αυτό που λέτε, στην συναισθηματική ωριμότητα. Γνωρίζω ότι πολλοί δυσκολεύονατι να καταλάβουν τι σημαίνει αυτό και όντως, είναι ένας όρος λίγος αόριστος όμως τόσο σημαντικός. Το σχολείο δεν αφορά μόνο το γνωστικό επίπεδο, αφορά και το κοινωνικό, το οποίο πολλές φορές, δυστυχώς, καθορίζεται από όλα αυτά που αναφέρεται - δηλαδή τις δυσκολίες ενός παιδιού. Επίσης, αν δεν έχει αποκατασταθεί πλήρως η ομιλία της (με ελάχιστη για την χρονολογική της ηλικία απόκλιση) αυτό μπορεί να τη δυσκολέψει περισσότερο, να δημιουργηθούν κενά στη μάθηση, να νιώσει ντροπή, να απομονωθεί κλπ. Είναι καλύτερο να παραμείνει στο νηπιαγωγείο και να εκμεταλευτείτε αυτό το χρόνο προετοιμάζοντάς την καλύτερα παρά να πάει στη Α' δημοτικού, να δυσκολευτεί και να δημιουργήσει μαθησιακά κενά ή να επιβαρυνθεί περισσότερο συναισθηματικά.
Ελπίζω να σας βοήθησα έστω και λίγο. Σας εύχομαι καλή συνέχεια να έχετε.
Με εκτίμηση,
Δώρα Τσούκαλου
Συμφωνώ με την κυρία Τσούκαλου (διαγράφηκε)
Ενημέρωση από το NOESI.gr: Λάβαμε αίτημα διαγραφής του συγκεκριμένου σχολίου και του προφίλ του μέλους που το ανάρτησε. Για τον λόγο αυτό, το σχόλιο αυτό έχει αφαιρεθεί. Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο: Πώς και γιατί το προφίλ μέλους, οι αναρτήσεις, τα σχόλια διαγράφονται.
Σας ευχαριστώ πολύ!
Σας ευχαριστώ πολύ! Ακόμη δεν αποφασίσαμε τι θα κάνουμε, έχουμε μέχρι τον Σεπτέμβριο.
Επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο
Να προσθέσω και γω οτι εκ των υστερων ειδαμε οτι η επαναφοιτηση στο νηπιαγωγειο επεδρασε πολυ ευεργετικα και στο δικο μας παιδι. Αυτος ο επιπλεον χρονος την ωριμασε και δεν εκανε αυτα που εκανε τον πρωτο χρονο πχ πειραζε σακες και καπελα των αλλων, σηκωνοτανε και δεν παρακολουθουσε τη νηπιαγωγο, πεταγοτανε και ελεγε τα δικα της.... Αυτα ΟΛΑ κοπηκαν τη δευτερη χρονια πιστευω γιατι καταλαβε ποια ΠΡΕΠΕΙ να ειναι η συμπεριφορα των παιδιων μεσα στη ταξη.
Επαναφοίτηση;; ΟΧΙ!
Τελικα εχοντας περασει το περσινο καλοκαιρι με αγχος για το αν η αποφαση που πηραμε ηταν σωστη φετος τελειωνοντας την χρονια της πρωτης δημοτικου μπορω να πω οτι για εμας ηταν σοφη αποφαση. Δεν ξερω πως θα ηταν αλλη μια χρονια στο νηπιο αλλα η φοιτηση στην πρωτη ηταν βατη με δυσκολιες μεν αλλα με ενα παιδι ευτυχισμενο. Ευχαριστω για τις συμβουλες σας!!