Ώρα για Δημοτικό

Εικόνα Θοδωρής Κ.

Ήρθε και για εμάς η ώρα να γράψουμε την κόρη μας στο Δημοτικό. Είναι στο φάσμα του Αυτισμού χωρίς λόγο αλλά με πολύ καλή επικοινωνία και όρια.

Δυστυχώς, όπως και στο δημόσιο νηπιαγωγείο, ΠΑΛΙ αντιμετωπίσαμε εμπόδια στην εγγραφή στο σχολείο. Βέβαια, πήραν τα χαρτιά αλλά με μεγάλη πίεση προς εμάς για το ΚΕΣΥ και πως αν δοθεί παράλληλη δε μπορεί να έχει δύο παράλληλες στην ίδια τάξη. Είναι θέμα συλλόγου, σωστά είπε, αλλά πάλι προς προκαταβάλεις την απόφαση.

Φυσικά μετά το γύρισε στο τι θα αντιμετωπίσει η μικρή από τα άλλα παιδιά. Η Διευθύντρια πάλι αυτά.

Έχω τρομερά νεύρα. Ήδη μας αναγκάσαν να πάμε σε ιδιωτικό νηπιαγωγείο με τον τρόπο τους και βλέπω ότι πάλι το ίδιο συναντάμε. Μία εχθρικότητα προς αυτά τα παιδιά. Μία στάση απομάκρυνσής τους από το τυπικό σχολείο και περιωριοποίησής τους. Βέβαια δε θα τους περάσει, γιατί έχουμε μάθει να τα αντιμετωπίζουμε και να απευθυνόμαστε όσο γίνεται σε όλους τους αρμόδιους.

Τες πάντων, θα περάσουμε και ΚΕΣΥ και θα δούμε. Εντωμεταξύ εμείς δε θέλουμε δημόσια στήριξη, θέλουμε να βάλουμε ιδιωτική παράλληλη στήριξη στο παιδί.

Σχόλια

Εσείς θα αποφασίσετε σε πιο σχολείο θα πάει το παιδί!

Εικόνα Vaso Br

Καλησπέρα Θοδωρή!! Καταρχήν εσείς θα αποφασίσετε σε πιο σχολείο θα πάει το παιδί!! Οι θεραπευτές σίγουρα θα έχουν μία τεκμηριωμένη άποψη για το παιδί για να σας καθοδηγήσουν. Μην είσαι αρνητικός με την δημόσια παράλληλη στήριξη υπάρχουν δασκάλες που κάνουν καταπληκτική δουλειά. Εάν δεν έρθει που είναι συχνό φαινόμενο βάζετε δικιά σας. Σας εύχομαι καλή δύναμη κ όλα να πάνε καλά!!

like0

Πρώτη επαφή με το σχολείο

Εικόνα Θοδωρής Κ.

Δυστυχώς η πρώτη επαφή με το σχολείο ήταν αρνητική.

Επίσης στο άλλο σχολείο που είναι το σπίτι μας κοντά, μας είπε γνωστός δάσκαλος ότι ο συλλογος διδασκόντων δε δέχεται παράλληλη στήριξη ιδιωτικη εύκολα, έως την απορρίπτει.

Για την παράλληλη στήριξη προτιμώ να είναι ιδιωτική ώστε να μπορώ να έχω ένα τιμ γύρω από το παιδί δικό μου και να συνεργάζεται με όλους τους θεραπευτές πιο εύκολα.

Δε μπορώ να καταλάβω γιατί να μπαίνουν εμπόδια σε παιδάκια που θέλουν να πάνε σε τυπικής ανάπτυξης  σχολείο. Τόσο κακοψυχία απλά για να κάνουν τη δουλειά τους άνετα;

like0

Δυστυχώς θέλουν να κάνουν την δουλειά τους εύκολη!

Εικόνα Vaso Br

Δυστυχώς θέλουν να κάνουν την δουλειά τους εύκολη!! Δεν θέλουν παιδιά που να τους δημιουργούν προβλήματα κ κυρίως τους γονείς τους!! Τα ίδια προβλήματα αντιμετώπισα κ εγώ στο προνηπιο. Αλλά με υπομονή πέρασε το δικό μου. Καταλαβαίνω τα θέματα που έχει ο γιός μου, δεν είμαι στον κόσμο μου. Θοδωρή να κοιτάξεις να ειναι πρώτα ευτυχισμένο το παιδί!! Να πηγαίνει χαρούμενο σχολείο κ να γυρίζει χαρούμενο.

like1

Πληροφορίες για την εξέλιξη της κόρης σου

Εικόνα Vaso Br

Θα ήθελα να μου δώσεις πληροφορίες για την εξέλιξη της κόρης σου!! Εάν θέλεις στείλε μου και Εmail.

like2

Εξέλιξη

Εικόνα Θοδωρής Κ.

Βάσω έχουμε εξέλιξη πολύ μεγάλη.

Το κορίτσι είναι απόλυτα επικοινωνιακό και συνεργάσιμο. Έχει κατακτήσει πολλά μέσα σε δύο δύσκολες χρονιές με τον COVID και τα κλειστά σχολεία και με τη γέννηση του αδερφού της, προσέχουμε λίγο παραπάνω και χάνει μαθήματα.

Μετράει και αναγνωρίζει τους αριθμούς. Στέκεται στην τάξη του νηπαιγωγείου εύκολα και σιγά σιγά συνηθίζει και το μολύβι. Δεν μιλάει παρά μόνο κάποιες συλλαβές για τις λέξεις, αλλά σου δίνει να καταλάβεις πολλά.  Πλέον δεν έχει θέματα με υφές και με το φαγητο. Είχε πολύ μεγάλη δυσκολία αισθητηριακή στο στόμα, ίσως κι αυτό να την πηγε τόσο πίσω στο λόγο.

Αισθητηριακά πιάνει φρούτα, τα μυρίζει, τα δοκιμάζει. Δε πίνει ακόμα χυμούς κι άλλα ροφήματα, σπάνια νερό. Πίνει βέβαια αυτό που έχει μάθει, το γάλα. Πιάνει σοκολάτα και τρώει μόνη της. Πράγματα που έκλαιγε όταν της τα δίναμε παλιά. Ακόμα δεν τρώει μόνη της, μπορεί όμως, απλά είναι στο comfort zone της και αντιδράει όταν το αφήνουμε να φάει μόνη της.

Πανα, φοράμε για ασφάλεια το βράδυ, αν κι επειδή πίνει γάλα πριν κοιμηθεί της φεύγουν λίγο. Έξω από το σπίτι, σχολείο και αλλού είναι χωρίς πάνα. Πήγαινει στην τουαλέτα, ακόμα όχι με τόσο δική της επιλογή αλλά το βελτιώνει κι αυτό.

Γενικά, εξελίσσεται και θέλουμε να της δώσουμε την ευκαιρία για τυπικο δημοτικό σχολείο. Βρήκαμε ευτυχώς σε σχολείο λίγο πιο μακρυά από το σπίτι μας, διευθύντρια που μας κατάλαβε και δέχτηκε αυτά που της είπαμε για παράλληλη στήριξη και για το παιδί.

like2

Χαίρομαι πολύ με την εξέλιξη

Εικόνα Vaso Br

Χαίρομαι πολύ με την εξέλιξη της μικρής!! Μου δίνεις κουράγιο!! Ότι είναι συνεργάσιμη είναι πολύ υπέρ σας. Κ με την τουαλέτα θα τα καταφέρει σίγουρα!! Ο γιος μου μετά από 14 μήνες εκπαίδευσης ξεκίνησε να πηγαίνει μόνος του τουαλέτα κ δεν το πιστεύω!! Με το αισθητηριακό θέμα που είχε στο στόμα κάνατε ασκήσεις; Τι κάνετε να την βοηθήσει; Με ενδιαφέρει.

like1

Αισθητηριακά

Εικόνα Θοδωρής Κ.

Γενικά έχει πολλά αισθητηριακά θέματα με την αφή και το στόμα.

Γενικά δεν την πιέσαμε ποτέ ούτε να πιάσει ούτε να δοκιμάσει. Σιγά σιγά βάζαμε διάφορες τροφές, όχι τόσο σαν γεύση, γιατί πατημένα τα τρώει, αλλά περισσότερο με τις υφές. Σκέψου ότι σοκολάτα κιντερ αυγο στα 6,5 δοκίμασε πρώτη φορά κι ενώ της δίναμε από μικρότερη. Το κάναμε όχι γιατι πρέπει να τρώει σοκολάτα αλλά για να την πιάσει με τα χέρια και να την βάλει στο στόμα. Γενικά όλες τις τροφές πρώτα πρέπει να της πιάσει με τα χέρια σα παιχνίδι και μετά θα της φάει. Αλλά το ζήτημα είναι να κάνει την κίνηση μόνη της.

Πολύ προσπάθεια στο φαγητό και υπομονή. Ψωμί δεν έχει φάει ως τώρα, όπως και ζυμαρικά, κουλούρι κτλ που αλλα παιδάκια τα πιάνουν απο μικρά.

Κάθε τι μη βρώσιμο το βάζει στο στόμα, πχ ένα πλαστικό φρούτο, ή μία κουτάλα, αλλά το ίδιο το φαγητο, πχ μία μπανάνα θα σιχαθεί να την πιάσει, όπως σιχαινόταν και την σοκολάτα.

Μεγάλη δουλειά έκανε το γλυφιτζούρι, διότι το κράτησε μόνη της, το επεξεργάστηκε στο στόμα και το γεύτηκε. Έτσι κατάλαβε ότι μπορεί κάτι που πιάνει η ίδια να το φάει.

Θέλει πολύ δρόμο αλλά τουλάχιστον τρώει καλά, με πολύ κούραση βεβαια από εμάς, αλλά και τι να κάνεις;

Εσεις τι αισθητηριακό έχετε;

like1

Ο μικρός δεν τρώει καθόλου κρέας

Εικόνα Vaso Br

Ο μικρός δεν τρώει καθόλου κρέας. Είναι επιλεκτικός. Τρώει μόνος του με το χέρι, κουτάλι κ πιρούνι. Όσπρια θα τα φάει αλλά όχι μόνος του, πρέπει να τον ταισω εγώ. Ότι του αρέσει θα το φάει μόνος. Δεν έχω καταλάβει ακόμα γιατί δεν τρώει κρέας, το ψάχνω. Μικρός έτρωγε τα πάντα όσο μεγαλώνει γίνεται πολύ δύσκολος. Η μικρή είναι 7 τώρα; Αν κατάλαβα καλά από τα 5 και μετά είδατε αλλαγή μεγάλη;

like0

Κρέας Διατροφή

Εικόνα Θοδωρής Κ.

Εμείς κρέας και λόγω της υφής του το δίνουμε σε κιμά στα γεμιστά ή μοσχαράκι σε πολύ μικρές κομμένες ίνες.

Δοκιμάστε με κιμά ανάμεικτο με ρύζι ή κάτι άλλο, ώστε να μην είναι εμφανές τι τρώει.

7 είναι η μικρή, ωστόσο δε μπορώ να πω ότι είχαμε έα ξαφνικό άλμα αλλά σταδιακά από μικρή που το καταλάβαμε με τις εργο-λογο θεραπείες και με ότι μπορούμε εμείς να κάνουμε και να νοιώθει χαρούμενη αναπτύσσεται σταδιακά και εξελίσσεται. Που θα φτάσει δε ξέρουμε αλλά πάει καλά.

Και το βασικό είναι ότι το παιδί βελτιώνεται μόνο όταν κοιμάται καλά το βράδυ και ξεκουράζεται, γιατί είχαμε πολλές νύχτες χωρίς ύπνο και παλινδρομούσε.

like0

Σίγουρα ο ύπνος είναι σημαντικό

Εικόνα Vaso Br

Σίγουρα ο ύπνος είναι σημαντικός για όλα τα παιδιά!! Κ εμένα παλινδρομεί κ μετά κάνει ένα βήμα εμπρός. Θέλουν πολύ δουλειά κ πολύ υπομονή!! Η μικρή εκτελεί όλες τις εντολές που τις δίνετε; Ανταποκρίνεται αμέσως όταν της μιλάτε; Δείχνει με το δάχτυλο; Συγνώμη που ρωτάω, θέλω να έχω μία ιδέα σε σχέση με τον γιό μου. Αν κ κάθε παιδί είναι διαφορετικό.

like1

Απόκριση

Εικόνα Θοδωρής Κ.

Η μικρή μας εκτελεί πάρα πολλές εντολές, ιδίως αν προηγουμένως της έχουμε δείξει τι ζητάμε από αυτήν. 

Δλδ πρώτα θα της το δείξουμε και τις επόμενες φορές θα την κάνει σωστά την εντολή. Ωστόσο κάποιες φορές δεν ανταποκρίνεται άμεσα όταν της μιλάμε. Με το δάχτυλο δείχνει τι θέλει και ζιγά σιγά το συνδυάζει και με τη 1 συλλαβή της λεξης που θέλει. Βέβαια το ΓΑΛΑ το λέει ξεκάθαρα μιας και είναι το αγαπημένο της.

Λέει πολλά πράγματα, απλά τα λέει χαμηλόφωνα. Ίσως είναι θέμα αυτοπεποίθησης γιατί από μικρή ότι κάνει πρώτα το κατακτά και μετά το εκτελεί συνεχώς. Σα να μη θέλει να κάνει λάθος είτε στο λόγο είτε σε κινητικό παιχνίδι.

Πάντως κάποιες φορές είναι σα να μη μας ακούει καν (έχουμε εξετάσει λεπτομερώς την ακοή της δε τίθεται θέμα), ωστόσο αν ζητάμε κάτι που την ενδιαφέρει (πχ πάμε για κούνια) τότε αμέσως ανταποκρίνεται. Είναι κι αυτό μία παράμετρος.

like0

Έτσι ακριβώς και ο γιός μου!!

Εικόνα Vaso Br

Έτσι ακριβώς και ο γιός μου!! Είναι μέρες που λέω ότι έγινε το θαύμα, ανταποκρίνεται τέλεια!! Και μέρες που είναι βυθισμένος στον δικό του κόσμο!! Είναι μέρες που εκτελεί τέλεια τις εντολές και μέρες που δυσκολεύεται. Έτσι μιλούσε και εμένα στην αρχή χαμηλόφωνα, μετά το έφτιαξε. 

like1

Συλλαβές

Εικόνα Θοδωρής Κ.

Πραγματικά τους τελευταίους 2 μήνες έχει αρχίσει και λέει λέξεις (τμήματα λέξεων), συλλαβές δηλαδή, που εμείς τις καταλαβαίνουμε, ωστόσο κάποιος άλλος δε θα μπορούσε. Ωστόσο είναι πρόοδος μεγάλη αυτό. Το ζήτημα πλέον είναι να τις βγάζει από μέσα της μόνη της, και να μην της δίνουμε μείς ερεθίσματα για να τα πει.

Εκεί είναι ο μεγάλος στόχος, ώστε η επικοινωνία να γίνει άμεση και από τη μεριά της, γιατί αμφίδρομη είναι τώρα, απλά πρέπει να ζητήσεις πράγματα για να σου δώσει.

like0

Στην αρχή χρειάζονται κίνητρο

Εικόνα Vaso Br

Στην αρχή χρειάζονται κίνητρο μετά σιγά σιγά θα ξεκινήσει να τα λέει κ μόνη της. Π.χ όταν σου δείχνει κάτι που θέλει εσύ θα το κρατάς κ θα λες την λέξη. Καλύτερα να το δείχνεις κρατώντας το βοηθά πολύ. Όταν κάνει κίνηση να το πάρει θα λες την λέξη μέχρι να το πει κ μετά θα το δίνεις. Δύο τρεις φορές όχι παραπάνω κ την εκνευρίσεις. Στην πορεία θα το καταλάβει κ έτσι θα μάθει πολλές λέξεις. Θέλει υπομονή. Έτσι έμαθα τον γιό μου να ζητά τα πάντα λεκτικά. Τώρα έχουμε πάει σε άλλο επίπεδο π.χ όταν ζητά τυρί του λέω που είναι;; Μου δείχνει κ λέμε μαζί στο ψυγείο. Ναι ή όχι λέει η μικρή;

like0

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.