Φάσμα, στρες και αλαλίες

Εικόνα Noel

Καλησπέρα σε όλους,

Σας διαβάζω εδώ και αρκετό καιρό καθώς οι ανησυχίες για τον 3 ετών γιο μου με έκαναν να "μπαινοβγαίνω" εδώ μέσα, να αντλώ πληροφορίες και να μαθαίνω για τις εμπειρίες των γονιών με παιδιά στο φάσμα.

Η ανησυχία για το γιο μου ξεκίνησε από την ηλικία των 18 μηνών αφού ο λόγος του δεν είχε αναπτυχθεί καθόλου. Παρόλα αυτά ήταν ένα πολύ χαρούμενο και γελαστό παιδί που ενδιαφερόταν και χαιρόταν με τους ανθρώπους στο οικείο του περιβάλλον, γέλαγε πολύ, εκτελούσε εντολές, έδειχνε, έκανε γεια κατόπιν παροτρυνσης, είχε βλεμματική επαφή, ανταποκρινόταν στο όνομά μου ( όχι πάντα με την πρώτη) αντιστοιχούσε λέξεις με εικόνες. Γενικά έδειχνε ένα φυσιολογικό και ανέμελο παιδί που δε με δυσκόλεψε πουθενά.

Μετά τα 2 του άρχισα να παρατηρώ τα εξής: ευθυγράμμιζε όμοια πράγματα αλλά όχι εμμονικά, γνώριζε τα γράμματα της αλφαβήτου, του άρεσαν οι αριθμοί και όταν πήγε παιδικό άρχισε να έχει ξεσπάσματα θυμού τα οποία κράταγαν για πολύ λίγα λεπτά και κυρίως οφειλόταν μάλλον στη ματαίωση και στην προσπάθεια μου να του βάλω όρια. Η παιδίατρος δεν έβλεπε τίποτα ανησυχητικό. Στα 2,5 πήραμε από αναπτυξιολογο διάγνωση για ανωριμότητα λόγου αλλά το καλοκαίρι η λογοθεραπεύτρια μου ανέφερε ότι πιθανόν το παιδί είναι στο φάσμα με υψηλή λειτουργικότητα. Ήταν κάτι που μάλλον περίμενα να ακούσω.

Το μεγαλύτερο σοκ ήρθε πριν λίγες βδομάδες όταν σε συνάντηση με τη δασκάλα του έμαθα ότι το παιδί κάνει μοναχικό και ανώριμο παιχνίδι, δε διεκδικεί, μιλάει ψιθυριστά μόνο για να εκφράσει τις βασικές του ανάγκες και δεν αλληλεπιδρά με τα υπόλοιπα παιδιά παρά μόνο με ένα παιδάκι το οποίο παρουσιάζει κι αυτό καθυστέρηση λόγου. Ανέφερε μάλιστα ότι είναι μόνο χαρούμενο όταν κάνουν μουσικοκινητική. Η δασκάλα του έκανε λόγο για εκλεκτική αλαλία. Στην παιδική χαρά πλησιάζει και παίζει με άλλα παιδάκια και δε φαίνεται να επιλέγει την απομόνωση.

Αυτό που καταλαβαίνω, επίσης, είναι ότι το τελευταίο διάστημα βιώνει έντονο στρες: βάζει το δάχτυλο στο στόμα, τρίζει τα δόντια του το βράδυ, θέλει στο σπίτι να είναι συνεχώς κάποιος στο οπτικό του πεδίο και βάζει εύκολα τα κλάματα σε εξωτερικό χώρο όταν νομίζει ότι απειλείται. Φαίνεται ότι δεν μπορεί να διεκδικήσει και να υπερασπιστεί τον ευατό του. Το τελευταίο διάστημα μέσα στο σπίτι κάνει κύκλους γύρω από τον ευατό του. 

Σε εξωτερικό περιβάλλον κάποιες φορές κάνει αλαλίες, δεν απαντάει σε ερωτήσεις ανθρώπων που δε γνωρίζει και είναι επιλεκτικός στις απαντήσεις του ακόμα και σε άτομα του οικείου περιβάλλοντος. Σπίτι βελτιώνεται συνεχώς, έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί ρήματα, λέει ''θέλω'', ''σ' αγαπώ'' και κάνει προτασούλες 3-4 λέξεων. Η άρθρωσή του δεν είναι καλή και ακόμα μιλάει σε γ' ενικό για τον ευατό του. Είναι πολύ τρυφερός, εκφράζει και αναγνωρίζει συναισθήματα. Του αρέσουν πολύ τα παζλ και είναι πολύ παρατηρητικός. Κινητικά είναι μια χαρά, έκοψε εύκολα την πάνα λίγο πριν τα 3, 

Με συγχωρείτε για το μασκοσκελέστατο ποστ αλλά προσπαθώ να συνθέσω το παζλ και να βοηθήσω το παιδί μου αλλά συναισθηματικά νιώθω κάποιες φορές ότι παρασύρομαι. Στην παρούσα φάση είμαι μάλλον εγώ το μεγαλύτερο πρόβλημα. Είμαστε σε αναμονή επαναξιολόγησης από αναπτυξιολογο, θα βοηθούσε πολύ η γνώμη ανθρώπων που αναγνωρίζουν κάτι σε όλα όσα γράφω. 

Σχόλια

Να επισκεφθείτε παιδοψυχίατρο

Εικόνα Constance

Καλημέρα,

δεν είμαι ειδικός ούτε θα ήθελα να σας μπερδέψω. Κάποια από τα συμπτώματα που αναφέρετε τα παρουσιάζει κ ο γιός μου που είναι στο φάσμα (τρίξιμο δοντιών, στριφογυρίζει γύρω από τον εαυτό του, αναφέρεται σε τρίτο πρόσωπο για τον εαυτό του). Διαθέτει όμως κ βασικές δεξιότητες το παιδί σας δεν θα το χαρακτήριζαν αυτιστικό, όπως δείχνει ότι θέλει. Μοιράζεται όμως αυτό που σας δείχνει με εσάς, π.χ. για να το βοηθήσετε; Από τις εμπειρίες που είχα έως τώρα με τους γιατρούς, θα πρότεινα να σας δει και ένας παιδοψυχιατρος γιατί οι αναπτυξιολογοι δεν είναι οι καθόλα ειδικοί για τον αυτισμό κ πολλές φορές διάβασα ότι καθυστέρησαν αυτή τη διάγνωση.

Σας εύχομαι μέσα από την καρδιά μου να ξεπεράσετε τις δυσκολίες σας κ να είσαστε καλά όλοι σας!

like1

Ευχαριστώ για την απάντησή

Εικόνα Noel
Ευχαριστώ για την απάντησή σας! Δε μοιράζεται πολλά πράγματα, αφού λεκτικά δεν μπορεί να εκφράσει αυτό που νιώθει. Κάποιες φορές δείχνει να ζητάει βοήθεια όταν είμαι κοντά του. Για το σχολείο δεν είχα καταλάβει τίποτα αφού το πρωί φεύγει απλά με λίγη γκρίνια και τον βλέπω το μεσημέρι σε καλή διάθεση. Το επόμενο βήμα είναι ένα ραντεβού με παιδοψυχίατρο, όπως σωστά είπατε. Ο μικρός έχει μια σειρά συμπεριφορών που προσιδιάζουν σε ένα τυπικό παιδάκι της ηλικίας του αλλά υπάρχουν και συμπεριφορές που χτυπούν καμπανάκι.  Εύχομαι τα καλύτερα σε σας και το γιο σας!
like1

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.