Χωρίς παράλληλη στήριξη στο δημοτικό;

Εικόνα Dora Leo

Καλησπέρα ! Έχω παιδί 7 ετών στο φάσμα και έχει από το ΚΕΔΑΣΥ εγριτικη για παράλληλη στήριξη στο σχολείο για όλη τη μέρα. Παρόλα αυτά το σχολείο επειδή υπήρχε και άλλο παιδί που χρειαζόταν παράλληλη αλλά δεν έστειλαν το σχολείο μοίρασε την ώρα της παράλληλης και τη μισή μέρα είναι χωρίς παράλληλη και έβγαλε συμπεριφορές και πισογυρισματα και πολύ στρες. Ζήτησα από το σχολείο να γίνω εγώ παράλληλη στήριξη τις ώρες που δεν έχει αλλά μου αρνήθηκαν, με τη πρόφαση ότι έχει μείνει άλλος ένας μήνας ακόμα. Το παιδί όμως δεν αντέχει άλλο και αρνείται να πάει σχολείο.

Μπορείτε σας παρακαλώ πολύ να με συμβουλεψετε τι να κάνω;

Επίσης του χρόνου θα πάει στο Δημοτικό και δεν του έδωσαν καν παράλληλη στήριξη από τα ΚΕΔΑΣΥ αλλά ειδικό σχολείο παρόλο που η παιδοψυχιατρος και οι θεραπευτές του συστήνουν να συνεχίσει στο γενικό με παράλληλη στήριξη. Έχω κάνει ένσταση αλλά δυστυχώς ακόμα δεν μας έχουν ειδοποιήσει για ακρόαση και έτσι θα χρειαστώ τη συμβουλή σας και για το Σεπτέμβρη που από ότι δείχνουν τα πράγματα πάλι θα είναι χωρίς παράλληλη. Δυστυχώς χρήματα δεν υπάρχουν για ιδιωτική.

Μπορω να γίνω εγώ παράλληλη στήριξη στο παιδί;

Ξέρω ότι κάποιοι γονείς το κάνουν. Πρέπει να δεχτεί το σχολείο;

Επίσης ήθελα να ρωτήσω και για το σχολικό νοσηλευτή που άκουσα ότι μπορεί να αντικαταστήσει τη παράλληλη στήριξη.

Σας ευχαριστώ

Σχόλια

Παράλληλη στήριξη (η εμπειρία μου)

Εικόνα Κατερίνα Νιώτη

Καλησπέρα σας.

Ο γιος μου τελειώνει φέτος την β γυμνασίου.

Από την πρώτη δημοτικού μας έδωσαν παράλληλη στήριξη από το τότε ΚΕΣΥ.

Σε όλο το δημοτικό, εκτός από την πρώτη μετά τον Νοέμβρη και την έκτη που είχε προσωπικές δημόσιες παράλληλες, όλα τα υπόλοιπα χρόνια όταν ερχόταν τις μοιραζόταν ακόμα και με 3 παιδιά.

Το να μοιράζεται ένα παιδί την παράλληλη είναι τόσο συνηθισμένο όσο το να έχει ήλιο το καλοκαίρι.

Τις χρονιές που είχα τη δυνατότητα, έβαζα δική μου παράλληλη ιδιωτικα γιατί πραγματικά ένα τυπικό σχολείο για παιδιά με αυτισμό είναι δύσκολο.

Αυτό που έμαθα από την εμπειρία μου ειναι ότι η παράλληλη στήριξη ειναι κάτι πραγματικά χρήσιμο όταν υλοποιείται σωστά. Πότε υλοποιείται σωστά; Σχεδόν ποτέ.

Χρειάζεται μεγάλη υπομονή και ψυχική δύναμη από τους γονείς, για να αντιμετωπίζουν τα οποία προβλήματα δημιουργούνται εξαιτίας της διάγνωσης του παιδιού τους.

Τα περισσότερα από αυτά πηγάζουν, γιατί οι δάσκαλοι και οι καθηγητές αργότερα όχι μόνο δεν γνωρίζουν αλλά δεν έχουν και τη διάθεση να μάθουν, επειδή δεν είναι αναγκασμένοι, λόγω του ότι είναι τυπικής αγωγής.

Για να είμαι εντελώς δίκαιη, μέσα σε αυτά τα χρόνια που πραγματικά παλεύω με το θηρίο της ελληνικής εκπαίδευσης, συνάντησα και εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς που δεν είχαν ιδέα για το πώς αντιμετωπίζουν ένα μαθητή με αυτισμό όμως από την αγάπη τους για τα παιδιά και το λειτούργημά τους διάβασαν ρώτησαν έμαθαν και στάθηκαν δίπλα μας.

Οπότε καταλήγουμε όπως πάντα στον παράγοντα άνθρωπο.

Υπάρχουν παιδιά, όπως ο γιος μου, που στη χώρα μας δυστυχώς δεν υπάρχει σχολικό πλαίσιο για να φοιτήσει. Επίσης, για μας ή εκπαίδευση δεν είναι δωρεάν αφού για να μπορεί το παιδί μου να βρίσκεται μέσα σε ένα τυπικό γυμνάσιο, όπως ορίζει το ΚΕΔΑΣΥ με πλήρη και μόνιμη παράλληλη στήριξη, είμαι αναγκασμένη να δίνω ένα μεγάλο ποσό.

Αυτό το πλήρη και μόνιμη μεταφράζεται σε δυο ώρες την εβδομάδα.

Τίποτα δεν βοηθάει περισσότερο από έναν ενημερωμένο γονιό.

Τα δικαιώματα που έχουν τα παιδιά μας υπάρχουν, αρκεί να τα γνωρίζουμε και να τα διεκδικούμε φτάνοντας όταν χρειάζεται ακόμα και σε συμβούλους ειδικης αγωγής πρωτοβάθμιας - δευτεροβάθμιας και όπου αλλού χρειάζεται με ηρεμία και αποφασιστικοτητα.

Είμαι σίγουρη ότι τα επόμενα χρόνια οι διαγνώσεις θα είναι τόσες πολλές που ελπίζω κάθε σχολείο να έχει τμήματα ένταξης.

Για να κλείσω αυτό που έχω να δώσω σαν συμβουλή αν μου επιτρέπετε σε όλους τους γονείς ειδικά για το γυμνάσιο που το επίπεδο του γνωστικό ανεβαίνει είναι ότι η παράλληλη στήριξη ειναι μονόδρομος τις περισσότερες φορές ιδιωτικα.

Επειδή το ζητούμενο για το σχολείο είναι απλά να γίνεται μάθημα στην τάξη χωρίς διακοπές από αντιδράσεις η άλλες παρεκλεινουσες συμπεριφορές ετοιμαστείτε να βάλετε το χέρι βαθιά στην τσέπη. Για τα υπόλοιπα παιδιά αυτά θα επιτρέπονται για το δικό σας όχι γατί είναι αυτιστικό και τολμάει να μην πηγαίνει σε ειδικό σχολείο ώστε να έχουν όλοι την ησυχία τους.

Αυτά που θα ακούσετε θα είναι πολλά και πολλές φορές άδικα και στόχο θα έχουν να σας κουράσουν να σας κάνουν να χάσετε το κουράγιο σας να μην αντέχετε τη συνεχή πίεση.

Να σκέφτεστε ότι σε αυτό τον αγώνα δεν είστε μόνοι σας είμαστε όλοι μαζί και αγωνιζόμαστε για να έχουν τα παιδιά μας ένα καλύτερο μέλλον με οποίες δυνατότητες κι αν έχουν.

Καλό σας βράδυ.

 

 

like1

Παράλληλη στήριξη από γονιό ή σχολικό νοσηλευτή

Εικόνα Κατερίνα Νιώτη

Από αυτά που γνωρίζω μπορώ να σας πω οτι ο γονιός έχει το δικαίωμα να κάνει ο ίδιος παράλληλη στήριξη στο παιδί του από τη στιγμή που υπάρχει έγκριση και δεν καλύπτεται, γιατί είναι υποχρέωση του σχολείου να καλύψει το μαθητή ακόμη και αν έμεινε μια εβδομάδα. 

Όσο για το σχολικό νοσηλεύτη νομίζω ότι αυτό θα πρέπει να το εγκρίνει και να το επιτρέψει ο διευθυντής. Δεν το βλέπω όμως εύκολο.

like0

Δεν μας δέχονται στο σχολείο. Έχουν το δικαίωμα αυτό;

Εικόνα Dora Leo

Καλημέρα! Πήγα να μιλήσω με το διευθυντή του σχολείου να τον ενημερώσω ότι βρήκα ιδιωτική παράλληλη στήριξη και να κάνουμε τα διαδικαστικά και μου είπε ότι πήγε στο νηπιαγωγείο και είδε το παιδί και επειδή δεν μιλάει ακόμα καλά δεν μπορούν να τον δεχτούν γιατί θεωρούν ότι δεν θα μπορέσει να ακολουθήσει το πρόγραμμα του Γενικού σχολείου ακόμα και με παράλληλη και μας έκανε συμφωνία να πάμε για δύο χρονιές στο ειδικό να κάνει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα πάνω στην ομιλία και να τον πάρουν στο τέλος της Δευτέρας δημοτικού και να τον βάλουν να επαναλάβει την τάξη. Από το ΚΕΔΑΣΥ είχαμε διάγνωση για ειδικό σχολείο, παρόλο που η διάγνωση του παιδιού είναι παιδικός αυτισμός με νοητικό εντός του φυσιολογικού. Έχουμε κάνει ένσταση αλλά ακόμα δεν μας έχουν καλέσει.

  • Έχει δικαίωμα το σχολείο να μη δεχτεί το παιδί;
  • Και από που έβγαλαν οι ίδιοι το συμπέρασμα ότι δεν μπορεί να παρακολουθήσει το μάθημα;

​​​​​​​Η παράλληλη στήριξη, που έχει τώρα, όσο την έχει γιατί τη μοιράζεται με άλλο παιδί το οποίο είναι σε άλλη τάξη, δεν έχει καθόλου εμπειρία και δεν τον έχει βοηθήσει καθόλου και ο ίδιος δε τη θέλει καθόλου. Τις υπόλοιπες ώρες τον πάνε από δασκάλα σε δασκάλα. Μέχρι και σε άλλα παιδάκια τον έχω δεί να τον βάζουν να τον τραβολογανε από δω και από κει και όταν τους ρώτησα γιαυτό, μου είπαν ότι το κάνουν συνήθως αυτό για παιδαγωγικούς λόγους, για να μαθαίνουν τα παιδιά να φροντίζουν το ένα το άλλο. Τι να πω δε ξέρω. Νιώθω ότι εκμεταλλεύονται την ημιμάθειά μου και φοβάμαι μη πάρω κάποια λάθος απόφαση, που δε κάνει καλό στο παιδί. 7 χρόνια τώρα παλεύουμε μαζί εκείνος και εγώ σ'αυτό το ταξίδι στο άγνωστο και μέχρι τώρα τα πάμε πολύ και οι δύο μας. Έχουμε ξεπεράσει πολλά εμπόδια με τη βοήθεια Του Θεού και ελπίζω να είναι αυτό άλλο ένα που θα ξεπεράσουμε και θα νικήσουμε. 

like1

Δεν μας δέχονται στο σχολείο

Εικόνα Κατερίνα Νιώτη

Καλησπέρα Dora Leo.

To ΚΕΔΑΣΥ αυτό που κάνει είναι να προτείνει το κατάλληλο σχολικό πλαισιο για το παιδί.

Αυτό που γνωρίζω είναι ότι ο γονιός επιλέγει που θέλει να φοιτήσει το παιδί του.

Αν δεν συμφωνεί με την πρόταση του ΚΕΔΑΣΥ έχει δικαίωμα να κάνει ένσταση, ξαναβλεπουν το παιδί και η απόφαση μετά είναι οριστική.

Κατά τη γνώμη μου κανένας διευθυντής δεν έχει το δικαίωμα να αρνηθεί να γράψει το παιδί στο σχολείο και πολύ περισσότερο να κάνει συμφωνίες με το γονιό σαν να ψωνίζουμε στη λαϊκή και να κάνουμε παζάρια.

Σε αυτή την περίπτωση ενημερώνουμε αμέσως την Δ/νση Πρωτοβάθμιας.

Επίσης, όλα αυτά που σας λέει ο κάθε διευθυντής ή κάθε εκπαιδευτικός θα τα ζητάτε γραπτά με υπογραφές κ.τ.λ. για να μπορείτε να κινηθείτε και εσείς, με αποδείξεις.

Να είστε σίγουρη ότι κανένας διευθυντής δεν μπορεί να κάνει συμφωνιες. Πόσο δε να τα γραψει.

Αυτό που θα ήταν καλό για το παιδί σας σίγουρα θα είναι να έχει μόνιμα παράλληλη στήριξη και αφού, αν κατάλαβα καλά, για το δημοτικό σας έδωσαν από το ΚΕΔΑΣΥ ειδικό σχολείο πρέπει να βάλετε ιδιωτική.

Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, τελικά, γιατί ο γιος μου που έχει επίσης αυτισμό και πλήρη και μόνιμη παράλληλη στήριξη για όλο το γυμνάσιο, πάλι κάθε χρόνο βάζουμε ιδιωτική.

Οι γονείς από την πλευρά μας πρέπει να γνωρίζουμε τα δικαιώματα μας, και να τα διεκδικούμε χωρίς φασαρίες φωνές ή ο,τιδήποτε άλλο, που θα κάνει τη ζωή του παιδιού μας δύσκολη μέσα στο γενικό σχολείο. 

like0

Ερώτημα στην πρωτοβάθμια

Εικόνα Μαρία-Αικατερίνη

Γεια σας, δεν γνωρίζω αν είναι ή όχι υποχρεωμένος ο διευθυντής να σας δεχθεί, αλλά θα σας πρότεινα να αναζητήσετε το τηλέφωνο της δ/νσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής σας, (τώρα με το "άγιο γοογλε" βρίσκεις τα παντα) ώστε να σας ενημερωσουν έγκυρα.

Αν σας πληροφορήσουν ότι τελικά είναι υποχρεωτικό να σας δεχθεί στο γενικό σχολείο, ίσως να μην είναι καλή ιδέα να εγγράψετε το παιδί σας στο σχολείο όπου είναι ο συγκεκριμένος διευθυντής γιατί δεν διαφαίνεται καλή συνεργασία. Τα παιδιά στο φάσμα, νομίζω ότι χρειάζονται ζεστασιά, ανθρωπιά και προσωπικό ενδιαφέρον του δασκάλου για να αγαπήσουν το σχολείο.΄Ισως θα πρέπει να ψάξετε πληροφορίες για το σχολείο που θα του τα παρέχει. 

like1

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.