Εκπαιδευτικό πλαίσιο

Εικόνα Ρήνα
Κατα καιρους, διαβαζοντας τα βιολογια, μου δημιουργηθηκε η εντυπωση οτι τα παιδια μας πρεπει οπωσδηποτε να παρακολουθησουν δημοσιο σχολειο με ολα τα συναφη (τμημα ενταξης, παραλληλη στηριξη κ.λπ.). Για να τα εγγραψουν καταλαβα οτι χρειαζεται καποια γνωματευση Δημοσιου φορεα. Τι γινεται στις παρακατω 2 περιπτωσεις; 1ον.Οταν στο νηπιο εχει φοιτησει σε ιδιωτικο νηπιαγωγειο και πρεπει μετα να παει σε Δημοσιο; και 2ον.Οταν απο το ιδιωτικο νηπιαγωγειο συνεχισει σε ιδιωτικο δημοτικο; Τι προβληματα μπορει να παρουσιαστουν και τι χαρτια χρειαζονται ΣΗΜΕΡΑ; γιατι τα βιολογια ηταν παλαια.Πχ μια γνωματευση απο τον κ. Καμπακο ισχυει για εγγραφη και σε δημοσιο και σε ιδιωτικο σχολειο; και ποσο καιρο πριν πρεπει ν αρχισουμε ενεργειες και ποιες; Επισης τι γινεται οταν πρεπει να επαναληφθει το νηπιαγωγειο; Η πολυτιμη εμπειρια σας μας ειναι πολυ χρησιμη.Θελουμε να το ψαξουμε πολυ γιατι οπως πολυ καλα γνωριζετε οι αλλαγες σ αυτα τα παιδια και μαλιστα σ αυτες τις ηλικιες, πρεπει να γινονται πολυ προσεκτικα.

Σχόλια

πληροφορίες για τη φοίτηση στο σχολείο

Εικόνα anna kal
Καλημέρα Ό,τι σας γράφω το έλαβα ως απάντηση σε σχετική ερώτησή μου σε σύμβουλο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (είναι το αντίστοιχο σημερινό των παλιών επιθεωρητών). Κανονικά άσχετα αν το σχολείο που θα παρακολουθήσει το παιδί είναι δημόσιο ή ιδιωτικό, πρέπει να υπάρχει αξιολόγηση από το ΚΕΔΔΥ (Το ΚΕΔΔΥ είναι ο φορέας που αξιολογεί κάθε παιδί με αναπηρία (οποιουδήποτε είδους), όταν είναι να αρχίσει το σχολείο. Υπάρχουν διάφορα ΚΕΔΔΥ, ανάλογα με το που μένει το παιδί). Στην πράξη όμως και επειδή τα ιδιωτικά σχολεία δεν ελέγχονται σε αυτόν τον τομέα, μπορούν να δεχθούν ένα παιδί χωρίς αυτήν την αξιολόγηση. Οπότε αν το παιδί, που πάει τώρα στο νηπιαγωγείο, συνεχίσει στο ιδιωτικό δημοτικό, πιθανότατα θα πάει με το ίδιο καθεστώς δηλ. το σχολείο μπορεί να ζητήσει αξιολόγηση από το ΚΕΔΔΥ, μπορεί να μη ζητήσει κλπ. Εάν τώρα θέλει να περάσει στη δημόσια εκπαίδευση δηλ. στο δημόσιο νηπιαγωγείο ή στο δημόσιο δημοτικό, είναι απαραίτητη η αξιολόγηση από το ΚΕΔΔΥ. Αυτό γίνεται ως εξής: Παίρνετε ένα τηλέφωνο στο ΚΕΔΔΥ της περιοχής σας (το τηλέφωνο θα το βρείτε από την αντίστοιχη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης στην οποία ανήκει το σχολείο που θέλετε να πάει το παιδί) και θα κλείσετε ένα ραντεβού για αξιολόγηση. Αυτό πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, δεδομένου ότι το παιδί είναι ήδη στο νηπιαγωγείο (εγώ όταν είχα ρωτήσει πότε να φέρω το παιδί για αξιολόγηση, μου είπαν όταν κλείσει τα 4, κινηθείτε ήδη από τώρα. Το ΚΕΔΔΥ δεν χρειάζεται γνωματεύσεις από γιατρούς, τίποτα. Κάνει από μόνο του αξιολόγηση. Είναι όμως πολύ χρήσιμο και βοηθητικό για το ΚΕΔΔΥ, αφού το παιδί είναι ήδη σε σχολικό πλαίσιο δηλ. στο ιδιωτικό νηπιαγωγείο, να υπάρχει μία έκθεση από τη δασκάλα του στο πλαίσιο αυτό. Από κει και πέρα το ΚΕΔΔΥ θα δουν το παιδί και θα κάνουν την αξιολόγησή τους, αν πρέπει να παρακολουθήσει κανονικό σχολείο, σε τμήμα ένταξης ή σε ειδικό σχολείο κλπ, όπως και αν ενδείκνυται η επανάληψη του νηπιαγωγείου. Κατόπιν καλείται ο γονέας να υπογράψει ότι συμφωνεί με την αξιολόγηση του ΚΕΔΔΥ. Υπάρχει οπωσδήποτε περίπτωση να μην συμφωνήσει και να μην υπογράψει. Τότε τίθεται θέμα και θ'αρχίσει ο ίδιος να ψάχνει σχολικό πλαίσιο να εντάξει το παιδί. Από κει και πέρα, αν το παιδί αξιολογηθεί για το κανονικό σχολείο (μιας και τα ειδικά σχολεία υποτίθεται ότι έχουν το ανάλογο προσωπικό, λέω υποτίθεται γιατί έχουν κι αυτά ελλείψεις σε προσωπικό), αρχίζει το θέμα της παράλληλης στήριξης ή του βοηθού τάξης. Η διαφορά των δύο είναι η εξής: η παράλληλη στήριξη αφορά παιδιά που έχουν προβλήματα με το μαθησιακό μέρος και παρέχεται από εκπαιδευτικό με ειδικές γνώσεις. Ο βοηθός τάξης αφορά παιδί με κινητική αναπηρία, χωρίς πρόβλημα στο μαθησιακό μέρος, Ο βοηθός είναι συνήθως απόφοιτος λυκείου και βοηθά στο κινητικό μέρος του παιδιού. Ο νόμος ορίζει ότι δεν μπορεί για το ίδιο παιδί να παρέχεται και παράλληλη στήριξη και βοηθός τάξης (υποθέτω ότι εάν κάποιο παιδί έχει και μαθησιακό-νοητικό κλπ και κινητικό πρόβλημα, θα το παραπέμψουν σε ειδικό σχολείο όπου υπάρχουν και οι δύο ειδικότητες για όλα τα παιδιά, πάντα βέβαια έχουμε υπόψη και τις ελλείψεις προσωπικού που υπάρχουν). Από κει και πέρα ο γονέας κάνει αίτηση για παράλληλη στήριξη ή βοηθό τάξης ανάλογα, στις ημερομηνίες που προβλέπεται και που μπορείτε να μάθετε από τη δ/νση πρωτοβάθμιας ή το ΚΕΔΔΥ.(Να σημειώσω ότι με το νέο νόμο τα ΚΕΔΔΥ καταργήθηκαν ως αυτόνομοι φορείς και ενσωματώθηκαν στις Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας. Ακόμη δεν έχει γίνει η μεταφορά αλλά προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί ως την έναρξη του σχολικού έτους) Τα αιτήματα για παράλληλη στήριξη συνήθως ικανοποιούνται με καθυστέρηση ή δεν ικανοποιούνται. Εξαρτάται κυρίως από τις πιστώσεις που υπάρχουν και το χρονοδιάγραμμά τους κλπ). Εγώ ρώτησα (ο δικός μου γιος θα χρειάζεται βοηθό τάξης), εάν δεν μου εγκρίνουν κάποιο βοηθό από το Υπουργείο Παιδείας, τι μπορώ να κάνω. Μου είπαν ότι έχω τη δυνατότητα να προσλάβω εγώ βοηθό τάξης με δικά μου έξοδα, υποθέτω ότι το ίδιο θα μπορεί να γίνει και για την παράλληλη στήριξη, για να είμαι ειλικρινής αυτό δεν το ρώτησα. Ελπίζω να βοήθησα.
like1

εκπαιδευτικο πλαισιο

Εικόνα Ρήνα
και βεβαια βοηθησες και μαλιστα αμεσα και σ ευχαριστω πολυ γιαυτο,δε διευκρινησα βεβαια οτι το παιδι ειναι 4,5 ετων και παει προνηπια αλλα επειδη διαβαζα τις περιπετειες αφ ενος των γονεων με τα σχολεια και αφ ετερου προκειται να κλεισουμε ραντεβου με τον κ. Καμπακο, ελεγα μηπως η δικη του γνωματευση κανει για ολες τις περιπτωσεις ως δημοσιου φορεα. Εμας μας συμφερει βεβαια να αξιολογηθει οσο το δυνατον αργοτερα δεδομενης της βελτιωσης που συνεχιζεται αν και η αναπτυξιολογος ειπε να εχουμε και στην ακρη του μυαλου μας οτι μπορει να επαναλαβει τα νηπια.Σιγουρα παντως κατα τη σχολικη περιοδο το προβλημα θα ειναι μαθησιακο και επικοινωνιακο οχι ομως συμπεριφορας,ειναι πολυ συνεργασιμη και υπακουη και αυτο οφειλεται στο οτι καταλαβαινει τη μορφη εξουσιας της δασκαλας,πραγμα που δε συμβαινει παντα στο σπιτι που σαν παιδι κανει τα δικα της.... Και κατι ακομα που θελω να πω γενικωτερα,ειναι τρεις μερες τωρα που η Ρηνουλα παιρνει λιγο σιδηρο λογω επιλεκτικοτητας διατροφης και επειδη η γιατρος τη βρηκε λιγο χλωμη.Ολοι-σχολειο εμεις εργολογοθεραπευτες-παρατηρησαν μια ανησυχια,μη συγκεντρωση,ριχνει κατω πραγματα και τετοια που δεν τα εκανε πριν,λεμε να το σταματησουμε.Εχει κανεις κατι πανω σαυτο;
like1

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.