Παράλληλη στήριξη, πρώτη φορά εργάζομαι στο πρόγραμμα της εξατομικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης

Εικόνα anna_88

Είμαι δασκάλα γενικής αγωγής, αλλά φέτος για πρώτη φορά εργάζομαι στο πρόγραμμα της εξατομικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης. Πριν από λίγο καιρό, έπειτα από επικοινωνία της δασκάλας με τον σύμβουλο γενικής αγωγής για κάποια προβλήματα που αντιμετώπιζε με μαθητές της τάξης, εκείνος πρότεινε εγώ να υποστηρίζω και τα υπόλοιπα παιδιά που εμφανίζουν δυσκολίες εκτός από το παιδάκι που του κάνω παράλληλη. Θα ήθελα να ξέρω, αν η εγκύκλιος προβλέπει κάτι τέτοιο και αν όντως είναι στις αρμοδιότητες μου, γιατί από εκείνη τη στιγμή και μετά έχουμε έρθει σε ρήξη με τη δασκάλα. Το έψαξα, αλλά δεν βγάζω άκρη, γι' αυτό αν κάποιος/α γνωρίζει κάτι ή είχε παρόμοια εμπειρία ας με βοηθήσει!

Σχόλια

Παράλληλη στήριξη

Εικόνα gpapanasta
Συναδέλφισσα, ο νόμος 3699/2008 άρθρο 6 &1β γράφει "...η στήριξη από ειδικό εκπαιδευτικό μπορεί να γίνεται σε μόνιμη και προγραμματισμένη βάση. Την παράλληλη στήριξη εισηγείται αποκλειστικά το οικείο ΚΕΔΔΥ το οποίο με γραπτή γνωμάτευσή του καθορίζει τις ώρες παράλληλης στήριξης κατά περίπτωση." Στο διορισμό που έχεις(αν δεν τον έχεις ζήτα τον από την διεύθυνση που ανήκεις), υπάρχει ρητά η διάθεσή σου στο συγκεκριμένο μαθητή/τρια με ΔΑΦ και μόνο. Δεν είσαι υποχρεωμένη να παρέχεις υποστήριξη σε άλλους μαθητές, αλλά εξαρτάται μόνο από τη διακριτική σου ευχέρεια και τη δυνατότητα που σου δίνει το Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα που έχεις καταρτίσει για το μαθητή /τριά σου, για να ασχοληθείς και με άλλα προβλήματα.
like6

Σαν να μην έλειπε το ένα περιστατικό με τη δασκάλα της τάξης

Εικόνα anna_88
Και η διευθύντρια μου μου είπε ότι όταν παρουσιάστηκα ο προϊστάμενος των ΚΕΔΔΥ της ξεκαθάρισε τηλεφωνικά ότι θα υποστηρίζω το συγκεκριμένο παιδί και μόνο. Σαν να μην έλειπε το ένα περιστατικό με τη δασκάλα της τάξης, τις τελευταίες μέρες που εγκρίθηκε και καινούρια παράλληλη στήριξη στο σχολείο που βρίσκομαι με συνέπεια να αναλάβω και δεύτερο παιδί, προέκυψε το ίδιο και με τη δεύτερη δασκάλα. Δηλαδή και εκείνη μου ζητάει να υποστηρίζω και άλλα παιδιά και στην δική της τάξη και το ζήτημα είναι ότι ο σύμβουλος με την πρόταση του έδωσε το πράσινο φως για κάτι τέτοιο. Μάλιστα είπε ότι η δασκάλα της παράλληλης δεν είναι αποκλειστικά για ένα παιδί και ότι είναι μια βοηθητική δασκάλα της τάξης. Δεν μπορώ να κατλάβω γιατί είναι τόσο θόλο το τοπίο για την παράλληλη.
like5

Καθήκοντα εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης

Εικόνα D.Mariliza
Α. ΦΕΚ 449 /3-4-2007 Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης: Ενημερώνονται από το διευθυντή του σχολείουσχετικά με τις ανάγκες του μαθητή, για τον οποίο έχειεγκριθεί παράλληλη στήριξη ύστερα από σχετική πρόταση του ΚΔΑΥ ή των πιστοποιημένων ιατροπαιδαγωγικών υπηρεσιών και εισήγηση του σχολικού συμβούλου ειδικής αγωγής.2. Αξιολογούν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες τουμαθητή και συντάσσουν εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με το ΚΔΑΥ και το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής. Για την υλοποίηση του συνεργάζονται με το διευθυντή, τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς του τμήματος και τους άλλους εκπαιδευτικούς τουσχολείου για την ενιαία αντιμετώπιση των προβλημάτωντου συγκεκριμένου μαθητή.3. Υλοποιούν το εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσα και έξω από την τάξη και είναι συνολικά υπεύθυνοι για όλες τις δραστηριότητες της σχολικήςζωής (διαλείμματα, επισκέψεις, εκδηλώσεις κ.λπ.) στις οποίες συμμετέχει ο μαθητής.4. Συνεργάζονται με το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής και τα ΚΔΑΥ στις περιπτώσεις μαθητών που παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία και προβλήματα.5. Συντάσσουν ατομικό εκπαιδευτικό και εβδομαδιαίο πρόγραμμα υποστηρικτικών δραστηριοτήτων του μαθητή και το υποβάλλουν σε τρία αντίτυπα, στο σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής, ο οποίος και παρακολουθείτην εφαρμογή του.6. Προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε μαθητές συστεγαζόμενου ή όμορου σχολείου που χρειάζονται παράλληλη στήριξη ύστερα από εισήγηση του σχολικού συμβούλου ειδικής αγωγής και του Διευθυντή Εκπαίδευσης.7. Καταρτίζουν το πρόγραμμα παράλληλης στήριξηςσε συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγήςκαι το ΚΔΑΥ, με κριτήρια τις εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή και τις δυνατότητες ένταξης στην τάξη του. Β. Δόθηκε ως υλικό στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ σχ.έτους 2010-2011 για την Παράλληλη Στήριξη και συντάκτης της ενότητας αυτής είναι ο κύριος Χαρούπιας (Παιδαγωγός- Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής κλπ). Υποχρεώσεις οι οποίες χαρακτηρίζουν τη συνεκπαίδευση/παράλληλη στήριξη ● Προσέλευση και συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς στις σχολικές κοινότητες γενικής εκπαίδευσης Στις σχολικές κοινότητες προσερχόμαστε εγκαίρως (τουλάχιστον 10’ πριν τη συγκέντρωση των μαθητών στο προαύλιο (08.10) και την είσοδό τους στην τάξη). Κατά το α΄ στάδιο της ειδίκευσής μας, πριν τη συστηματική εκπαίδευσή μας, παραμένουμε διακριτικοί κατά το χειρισμό των περιστατικών συνεκπαίδευσης/παράλληλης στήριξης που θα μας αναθέσουν. Παρέχουμε τις υπηρεσίες μας στο μαθητή-στόχο χωρίς να τον διαφοροποιούμε ορατά από τους μαθητές της τάξης. Όταν οι συνθήκες της διεργασίας διδασκαλίας μάθησης μας το επιτρέπουν μετακινούμαστε για να στηρίξουμε και άλλους μαθητές της τάξης. Η επιλογή των μαθητών που έχουν ανάγκη στήριξης πραγματοποιείται κατόπιν συνεργασίας με τον εκπαιδευτικό της τάξης και το διευθυντή της σχολικής μονάδας. Αν ο εκπαιδευτικός της τάξης ή το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (στις περιπτώσεις που υπάρχει διαθέσιμο) μάς καλέσουν να βοηθήσουμε στη διεργασία διδασκαλίας - μάθησης ή έχουμε συμφωνήσει μαζί τους εκ των προτέρων κάποια εμπλοκή στην όλη διεργασία διδασκαλίας – μάθησης προχωρούμε μόνο στην υλοποίηση όσων έχουμε προγραμματίσει και πάντα σε ισότιμη συνεργασία μαζί τους. Γενικότερα, κατά την πρώτη παρουσία μας στην τάξη, ιδιαίτερα την πρώτη εβδομάδα παρουσίας μας στη σχολική μονάδα αποφεύγουμε τις μη προγραμματισμένες ή απρόσκλητες εμπλοκές στη διεργασία διδασκαλίας – μάθησης της τάξης και περιοριζόμαστε στα τυπικά μας καθήκοντα. Στα διαλείμματα αποχωρούμε από την τάξη μετά την έξοδο των μαθητών. Φροντίζουμε να έχουμε υπό την επίβλεψή μας και στη διάρκεια του διαλείμματος τους μαθητές της συνεκπαίδευσης/παράλληλης στήριξης, αλλά συνεργαζόμαστε με το προσωπικό και για να στηρίξουμε και τους άλλους μαθητές με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες της τάξης στην οποία έχουμε τοποθετηθεί. Με τους εκπαιδευτικούς μπορούμε να συνεργαζόμαστε κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και αυτό μπορεί να συμβαίνει μόνο εφόσον έχουμε εξασφαλίσει εποπτεία των μαθητών ευθύνης μας.Φροντίζουμε να είμαστε διακριτικοί κατά τις συνεργασίες μας με τους εκπαιδευτικούς της τάξης και του σχολείου γενικότερα. Δεν ξεχνάμε ότι πριν την προσέλευσή μας στη σχολική τάξη εκείνοι είχαν κάτω από την αποκλειστική τους ευθύνη και την εκπαίδευση του ενός ή των ελάχιστων μαθητών, τους οποίους εμείς πλέον υποστηρίζουμε. Στις περιπτώσεις που επιδεικνύουν διάθεση να μας ενημερώσουν, να μας συμπαρασταθούν και να μας κατευθύνουν, ζητούμε διακριτικά διευκρινήσεις, πρόσθετα στοιχεία και πληροφορίες. Εφόσον διακρίνουμε διάθεση για περαιτέρω βοήθεια, ανταλλάσσουμε τηλέφωνα ή διευθύνσεις ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Η συνεργασία με το προσωπικό του σχολείου ενδυναμώνει την προσωπική μας προσφορά και δημιουργεί συνθήκες για βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Ορισμένοι εκπαιδευτικοί θα εκδηλώσουν διάθεση να επικοινωνήσουν μαζί μας και να μας μεταδώσουν την εμπειρογνωμοσύνη τους ή θα ζητήσουν τη γνώμη μας για όσα συμβαίνουν στη σχολική κοινότητα, όπως εμείς ως εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί (στις περιπτώσεις που πράγματι διαθέτουμε εξειδίκευση) τα εκλαμβάνουμε. Στις ως άνω περιπτώσεις, είμαστε πάντα διακριτικοί. Δεν σχολιάζουμε πρόσωπα και ιδιαίτερα μαθητές. Μιλάμε πάντα για καταστάσεις και συμβάντα. Τα σχόλιά μας, σε κάθε περίπτωση, προκύπτουν από συστηματική άμεση παρατήρηση, την οποία έχουμε καταχωρήσει στα ειδικά έντυπα άμεσης παρατήρησης και στο ημερολόγιο αναστοχασμού και έχουμε φροντίσει ώστε να τα ενισχύουμε με σχόλια και πληροφορίες από άλλες πηγές (τριγωνοποίηση στοιχείων), όπως συνηθίζεται στην ποιοτική έρευνα (Cohen & Manion, 1997: 321-346). Τα στοιχεία μπορεί να προέρχονται από τον εκπαιδευτικό της τάξης, από άλλο ειδικευόμενο εκπαιδευτικό ή από το διευθυντή του σχολείου, οι οποίοι έχουν υπηρεσιακή σχέση με τον/τους μαθητή/-ες με ε.ε.α. ή από άλλο μέλος του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου όπου φοιτά ο μαθητής με ε.ε.α. ή τη σχολική μονάδα που φοιτούσε το προηγούμενο (ή τα προηγούμενα) σχολικά έτη. Τα κάθε είδους στοιχεία προστατεύονται αυστηρά από το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων, όπως ο νόμος ορίζει. Αν κατά τη διάρκεια της ειδίκευσής μας το σχολείο βρίσκεται σε διαδικασία προετοιμασία της συγκεκριμένης εκδήλωσης, συμμετέχουμε ενεργητικά, αλλά διακριτικά σ’ αυτήν. Η προετοιμασία των εκδηλώσεων αξιολογείται εμφατικά και εντάσσεται, στις περισσότερες περιπτώσεις, ανάμεσα στα πιο σημαντικά παιδαγωγικά δρώμενα και μπορεί να μας εξασφαλίσει πληροφορίες και υλικό προς επεξεργασία περισσότερο από ένα ‘τυπικό’ μάθημα στην τάξη. Φροντίζουμε στη διάρκεια αυτών των προκαταρκτικών σταδίων να παρατηρούμε και να καταγράφουμε συμπεριφορές και συμβάντα. Σε ορισμένες περιπτώσεις σημαντικές πληροφορίες μπορούμε να συλλέξουμε από τους υπεύθυνους του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. (όσους έχουν εμπλακεί στη διαδικασία αξιολογητικής διάγνωσης του μαθητή). ● Αποχώρηση από την τάξη και τη σχολική μονάδα Κατά την αποχώρησή μας με τη λήξη του ωραρίου (ή σε άλλες έκτακτες περιπτώσεις που θα προκύψουν) από την τάξη ή τη σχολική μονάδα φροντίζουμε να ενημερώνουμε τους μαθητές της τάξης και ιδιαίτερα του μαθητές ευθύνης μας. Είναι απογοητευτικό για τους μαθητές μας να μας αναζητούν και να μην μπορούν να μας βρουν ή να μη γνωρίζουν τι μας έχει συμβεί! Απαραιτήτως πριν την οριστική αποχώρησή μας από τη σχολική μονάδα (αυτό συνήθως συμβαίνει στο τέλος του σχολικού έτους) ενημερώνουμε τους μαθητές και το προσωπικό ότι η περίοδος της ειδίκευσής μας και της διδακτικής μας προσφοράς έχει ολοκληρωθεί και αφού τους ευχαριστήσουμε δηλώνουμε πιθανή διαθεσιμότητά μας (αν και εφόσον το επιθυμούμε) για επίσκεψη στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα στο μέλλον, σε σχολικές γιορτές ή άλλες εκδηλώσεις και καταθέτουμε στο διευθυντή του σχολείου στοιχεία, ώστε να είναι εφικτή η εντόπιση και η ειδοποίησή μας. Αν επιθυμούμε να συνεχίσουμε την επαφή μας με τη σχολικήκοινότητα και να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας ως εθελοντές, θα πρέπει να έλθουμε απαραιτήτως σε συνεννόηση με το διευθυντή του σχολείου, ο οποίος θα ενημερώσει το σχολικό σύμβουλο της περιοχής, καθώς και το διοικητικό προϊστάμενο. Ζητήστε είτε από τους μέντορες σας στην ΠΣ είτε από το σύμβουλο ειδικής αγωγής της περιοχής σας να σας δανείσει ένα βαλιτσάκι που δόθηκε πέρσι με εκπαιδευτικό υλικό στους εκπαιδευτικούς ΕΣΠΑ. Θα σας βοηθήσει πολύ! Ελπίζω να φανούν χρήσιμα! Καλή συνέχεια. Φιλικά, dmariliza
like6

Mπράβο dmariliza, αυτή είναι η ιδανική εικόνα

Εικόνα Ρήνα
Μετα τα οσα διαβαζουμε και ακουμε για την υπευθυνοτητα και διαθεση προσφορας των εκπαιδευτικων στα ΔΗΜΟΣΙΑ σχολεια, αυτα που γραφεις πραγματι ειναι η ιδανικη εικονα, ετσι θα επρεπε να λειτουργει μια εκπαιδευτικη κοινοτητα για ολα τα παιδια,ποσο μαλλον για εκεινα που εχουν περισσοτερη αναγκη.... Η περιχαρακωση στα αυστηρα καθηκοντα μας δε βοηθαει στην ομαλη λειτουργια και επι πλεον δημιουργει εχθρες και αντιζηλιες. Αλλοιμονο αν νεα παιδια που ξεκινανε τωρα στη ζωη,συνεριζονται και μετρανε, ιδιαιτερως στα χρονια που ζουμε,το ποσο πρεπει να προσφερουν... Θυμαμαι οταν δουλευα, ετρεχα να προσφερω τις γνωσεις μου οταν μπορουσα,και απεσοβησα πολλες δυσκολες καταστασεις παροτι δεν μου επεβαλετο. Παντα μου εβγαινε σε καλο και επαγγελματικα και σε προσωπικες σχεσεις.Αλλωστε στα χρονια που ερχονται θα κληθουμε να προσφερουμε σε ολα τα επιπεδα προκειμενου να ανορθωσουμε τα ερειπια που φαινετα οτι ερχονται....
like2

Δεν έχει να κάνει με το μέτρημα

Εικόνα anna_88
Δεν έχει να κάνει με το μέτρημα του πόσο πρέπει να προσφέρουμε. Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πόσο ο καθένας μας παλεύει να προσφέρει ότι δυνατόν καλύτερο, ακόμη και αν αυτό γίνεται για περιορισμένο αριθμό παιδιών. Η όλη συζήτηση γίνεται για το ποια είναι νομικά τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες της παράλληλης στήριξης. Οι ισορροπίες ανάμεσα στις δύο δασκάλες της τάξης είναι πολύ λεπτές για αυτό και συχνά υπάρχει αυτή η ανάγκη να είναι ξεκάθαροι οι ρόλοι τους. Μιά άλλη πτυχή του θέματος έχει να κάνει και με τον γονέα που πάλεψε για να εγκριθεί για το παιδί του μια εξατομικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη και στο τέλος δεν παίρνει τις ώρες που δικαιούται. Μπορεί λοιπόν να "κατηγορηθείς" ότι η προσφορά βοήθειας σε άλλα παιδιά γίνεται σε βάρος του παιδιού που υποστηρίζεις. Γνωρίζω μέχρι και περίπτωση που έγινε καταγγελία από τους γονείς για αυτόν το λόγο. Επίσης, εξαρτάται και από την περίπτωση του παιδιού. Εμένα για παράδειγμα το ένα παιδάκι μου έχει πολύ αργό ρυθμό μάθησης και δεν υπάρχει μεγάλη ευελιξία(για αυτόν ακριβώς τον λόγο) στο εξατομικεύμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του, πόσο μάλλον από τη στιγμή που μπαίνω σε δύο τάξεις(δηλαδή κάνω 12 ώρες σε δύο παιδιά, αντί για 24 σε ένα). Έτσι τις μέρες που δεν πηγαίνω σε αυτό δημιουργούνται κενά που μετά πρέπει να καλύψω. Κάπου νιώθεις ότι θα κάνεις μια έκπτωση σε αυτό που μπορείς να προσφέρεις στο παιδί που υποστηρίζεις, γιατί ο χρόνος σου δεν είναι άπειρος και αυτό σε διχάζει. Είναι πολύ λεπτό ζήτημα, με πολλές πλευρές και μακάρι να είχε να κάνει με τον αν θέλεις ή όχι να προσφέρεις. Ευχαριστώ για τις πολύτιμες πληροφορίες.
like5

Ερώτηση σχετικά με τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών της παράλληλης

Εικόνα evdoxia
Θα ήθελα να ρωτήσω αν στην περίπτωση που ο μαθητής που υποστηρίζω μεταφερθεί για το υπόλοιπο της σχολικής χρονιάς στο ειδικό σχολείο, είναι δυνατό να τον ακολουθήσω εκεί; Φαντάζομαι ότι δε γίνεται, όμως δε ξέρω τι θα γίνει με τη δική μου θέση αν τελικά ο μαθητής πάει στο ειδικό σχολείο. Παρακαλώ αν γνωρίζεται τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις ενημερώστε με...Ευχαριστώ.
like5

Μεταφορά μαθητή (?)

Εικόνα D.Mariliza
Τι εννοείται ότι μπορεί να μεταφερθεί σε ειδικό σχολείο; Σημαίνει ότι εξαντλήθηκε (?) κάθε δυνατή προσπάθεια ένταξης χωρίς να έχει επιτευχθεί πρόοδος; Ούτε και στο ελάχιστο; Και ακόμη να είναι έτσι, ποιος σας είπε ότι μπορεί να πάει το παιδί στο ειδικό σχολείο; Γιατί δεν είναι και τόσο εύκολο όσο λέγεται... Δεν ξέρω για τη θέση σας. Χρειάζεται να διευκρινιστεί από το καθεστώς εργασίας σας (είσαστε μέσω ΕΣΠΑ ή όχι;). Σε κάθε περίπτωση δεν νομίζω ότι θα πάψετε να εργάζεσθε. Εάν μπορέσω να μάθω κάτι θα σας ενημερώσω.
like6

Ενδεχόμενη μεταφορά μαθητή στο ειδικό σχολείο

Εικόνα evdoxia
Αρχικά να αναφέρω ότι εργάζομαι μέσω ΕΣΠΑ. Πρόοδος έχει επιτευχθεί αλλά αυτήν την περίοδο ο μαθητής έχει παρουσιάσει μία παλινδρόμηση σε θέματα συμπεριφοράς και λόγω ότι εξαρχής η πλειοψηφία των δασκάλων ήταν αρνητική ως προς την παραμονή του παιδιού στο σχολείο, ο διευθυντής με ενημέρωσε ότι θα δρομολογήσει την μεταφορά του στο ειδικό σχολείο το οποίο πριν από λίγες ημέρες επισκεφθήκαμε, έπειτα από πρόταση της δασκάλας της ειδικής αγωγής. Επιπλέον, ο διευθυντής μου ανέφερε ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο να πηγαίνω και εγώ μαζί με το παιδί στο ειδικό σχολείο, αν και φαντάζομαι ότι κάτι τέτοιο δε γίνεται αλλά ούτε και θα ήθελα να συμβεί. Εάν καταφέρετε να μάθετε κάτι παραπάνω, θα περιμένω απάντηση σας.
like7

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.