ΚΕΔΔΥ και γνωμάτευση

Εικόνα Sofia

Γεια σας,

Ονομάζομαι Σοφία και είμαι θεία αλλά και πνευματική μητέρα της ανιψιάς μου που έχει αυτισμό όχι βαριάς μορφής και λεκτική δυσπραξία.

Είναι εξίμιση χρονών και ακολουθεί για δεύτερη φορά το νηπιαγωγείο.

Στο ιδιωτικό νηπιαγωγείο είναι με παράλληλη στήριξη. Κάνει μαθήματα λογοθεραπείας αλλά ο λόγος της είναι ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ , έχει δασκάλα ειδικής αγωγής στην οποία πηγαίνει δύο φορές την εβδομάδα  με την οποία προοδεύει ,γράφει εκτελεί εντολές της,τα έχουμε δει σε βίντεο και εντυπωσιαστήκαμε για την αντίληψη της, και θεραπευτική ιππασία η οποία την έχει βοηθήσει πολύ και στο αισθητηριακό κομμάτι .Πήραμε την απόφαση του Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. / Κ.Ε.Σ.Υ. ή όπως αλλιώς λέγεται , μορφή ουτως ή άλλως  δεν έχει αλλάξει επί της ουσίας , η οποία για μένα γνωμάτευση με τον τρόπο τον οποιο γίνεται είναι ενταλώς γνωμάτευση του ΠΟΔΑΡΙΟΥ εάν με καταλαβαίνετε, και η οποία αναφέρει ότι το παίδί πρέπει να πάει σε ειδικό σχολείο κάτι το οποίο οι γονείς δεν υπογράψανε.

Τώρα κάθομαι και διαβάζω τη νομοθεσία και δε ξέρω το επόμενο βήμα...συζητήσαμε με την ομάδα των εκπαιδευτών της οι οποίοι προτείνουν τμήμα ένταξης (ίσως το καλύτερο με δική μας φυσικά παράλληλη ...τα έξοδα πολλά...).

Απλά ήθελα να ρωτήσω πως μπορούμε να κινηθούμε.. Νά κινηθούμε νομικά?

Είναι θέμα Διευθυντή σχολείου εαν το παιδί θα μπεί σε τμήμα ένταξης.. δε ξέρω..ειλικρινά και δε ξέρω ποιος γνωρίζει όλα αυτά καλύτερα.

Πρέπει να μιλήσουμε με την Πρωτοβαθμια για το πώς πρέπει να κινηθούμε ιδιωτικά? Ή η μόνη επιλογή που έχουνε οι γονείς είναι ή ειδικό που είναι η απόφαση ΚΕΔΔΥ /Κ.Ε.ΣΥ. Ή δημόσιο με ιδιωτική παράλληλη? όποιος/α /οι γονέας/γονείς έχουν/έχει  'δοκιμαστεί' από κάτι παρόμοιο και επιθυμεί  να μας προτείνει μία καθοδήγηση θα ήμουν ευγνώμων.

Σχόλια

Εισαγωγή εναλλακτικων τρόπων έκφρασης κι επικοινωνίας

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Συγγνώμη που δε θα απαντήσω στην ερώτηση σας απλά θέλω να σας παροτρύνω να σκεφτείτε πάρα πολύ σοβαρά την εισαγωγή εναλλακτικων τρόπων έκφρασης κι επικοινωνίας. Αν έχει τόσο μεγάλη αντίληψη και τόσο ελάχιστο λόγο θα έχει ανάγκη να εκφράσει λεκτικά συναισθήματα, προθέσεις, ερωτήσεις, περιγραφες. Όταν αυτά δεν εκφράζονται αναγκαστικά θα μείνει πίσω στο μέλλον κοινωνικά και συναίσθηματικα.  Ισως και το ΚΕΣΥ δει τη πραγματική εικόνα του παιδιού αν δει ότι μπορεί να επικοινωνήσει τα παραπάνω με κάποιο άλλο τροπο. 

Συγγνώμη που δε σας βοήθησα απευθείας στην ερώτηση και να είστε σίγουρη ότι το αναφέρω απλά σε περίπτωση που δε το γνωρίζετε και μόνο ώστε να το ψάξετε.

Θερμές ευχές

Βικυ

like0

Το ίδιο πρόβλημα αντιμετώπισα με την κόρη μου και το ΚΕΔΔΥ

Εικόνα Τζούλια Ιωαννίδου

Αγαπητή κυρία Σοφία το ίδιο πρόβλημα αντιμετώπισα και εγώ με την κόρη μου πριν 6 χρόνια. Η γνωμάτευση που πήρα έλεγε πως η κόρη μου έπρεπε να πάει σε ειδικό σχολείο. Πήγα σε ένα της περιοχής μου για να πάρω μια ιδέα, αλλά ομολογώ πως απογοητεύθηκα. Ήταν ένα "πάρκινγ".  Εγώ ήθελα να εξαντλήσω μαθησιακά όλες τις δυνατότητες του παιδιού απο τη μια και απο την άλλη να ανεβάσω τον πήχη στο κοινωνικό πλαίσιο του παιδιού. Έγραψα λοιπόν το παιδί στο δημοτικό σχολείο της περιοχής μου που έχει και τμήμα ένταξης. Εγώ δεν χρειαζόμουν παράλληλη στήριξη. Δεν ξέρω αν έχει αλλάξει η νομοθεσία, αλλά τότε εγώ είχα το δικαίωμα να επιλέξω το σχολείο του παιδιού μου. Το ΚΕΔΔΥ μόνο πρότεινε. Αν ισχύει ακόμη το ίδιο μπορείτε να επιλέξετε εσείς το σχολείο που θα φοιτήσει το παιδί σας. 

like1

Έχεις το δικαίωμα να γράψεις το παιδί στο σχολείο της γειτονιάς

Εικόνα Pkfp

Μπορείς να γράψεις τo παιδί στο σχολείο της γειτονιάς σου, έχεις αυτό το δικαίωμα. Το θέμα είναι ότι για να παρακολουθήσει το τμήμα ένταξης πρέπει να υπάρχει σχετική γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ

Αλλιώς πρέπει να το "επιτρέψει" ο Δ/ντής. Δεν είναι και τόσο εύκολο γιατί στην ουσία είναι παράνομο, αλλά έχει γίνει. Είναι ανάλογα το κλίμα του σχολείου, το αν το θέλει η εκπαιδευτικός του τμήματος ένταξης (π.χ. μπορεί να είναι πολλά τα παιδιά με γνωματεύσεις για τμήμα ένταξης). Μην ξεχνάμε βέβαια και τους άλλους γονείς που μπορεί να είναι απρόβλεπτοι, έχουν γίνει πολλά. 

Μια λύση είναι να γίνει ένταση στη απόφαση και νέα κρίση από Δ/θμια επιτροπή (έχουν δικαίωμα). 

Αν και αυτό αποτύχει, τότε το παιδί χρειάζεται ιδιωτική παράλληλη στήριξη. Αν δεν παίρνουν ήδη, να κάνουν αίτηση για το προνοιακό επίδομα και στηρίξουν το παιδί τους με παράλληλη στήριξη. Μην κάνουν το λάθος που κάνουν πολλοί και για δικούς τους λόγους δεν παίρνουν το επίδομα. 

like3

Τα ΚΕΔΔΥ απλά προτείνουν

Εικόνα Ευγενια Α.

Τα ΚΕΔΔΥ απλά προτείνουν. Δεν είστε υποχρεωμένοι να πάτε το παιδί σε ειδικό σχολείο. Ειδικά αν έχει αυτές τις δυνατότητες είναι κρίμα. Κάντε έρευνα ποιο σχολείο θεωρείτε κατάλληλο για το παιδί και συζητήστε με τον διευθυντή του σχολείου. Τα περισσότερα δημοτικά έχουν τμήμα ένταξης που βοηθάει συνήθως. Κάντε ότι νομίζετε εσείς καλύτερο για το παιδί. Το θέμα είναι να «πέσετε» σε εκπαιδευτικούς που αγαπούν την δουλειά τους και τα παιδιά. Τότε πιστέψτε με, θα γίνουν θαύματα!!!!!

like2

Προνοιακό Επίδομα για Ιδιωτικές Παράλληλες Στηρίξεις???

Εικόνα Elena5

Δε νομίζω ότι το προνοιακό επίδομα δίνεται για ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις, αλλά για τη βελτίωση της καθημερινής διαβίωσης του παιδιού (προνοιακό!). Αν γίνει κάποια καταγγελία είστε καλυμμένοι? Εύλογη απορία!

like1

Αυτό θα ήταν πρόβλημα αν οι γονείς δεν φρόντιζαν για τη διαβίωση

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

Στα όρια του fake news το σχόλιό σας... :(

Δεν θα γινόταν ποτέ καταγγελία επειδή ένα παιδί έχει παράλληλη στο σχολείο, μάλιστα με έξοδα των γονέων!

Θα γινόταν καταγγελία αν οι γονείς δεν φρόντιζαν το παιδί να έχει ένα καλό επίπεδο διαβίωσης και "έτρωγαν" τα λεφτά σε άλλες δαπάνες που δεν αφορούν το παιδί.

Προνοιακό! Καλά το λέτε. Πρόνοια δεν είναι μόνο να έχεις να φας.

Άγγελος Κουτουμάνος
Κοινωνικός Λειτουργός

like0

Κοινωνικοποίηση

Εικόνα Sofia

Σας ευχαριστώ κ.Βίκυ για την απάντηση σας,ειλικρινά θίξατε ένα σπουδαίο θέμα και πολυ ουσιώδες,την κοινωνικοποίηση του παιδιού.

Εχετε απόλυτο δίκιο.

like1

Θα αγωνιστώ ως θεία μαζί με την αδελφή μου

Εικόνα Sofia

Σας ευχαριστώ πολύ την απάντηση σας,

ετσι θα κάνω, θα αγωνιστώ ως θεία μαζί με την αδερφή μου (και μητέρα) για το παιδί.. ειδικά οταν το ειδικό σχολείο (δυστυχώς θα το πάει πισω στην κοινωνική συμπεριφορά), και σε θέματα εκπαιδευτικά. Απλά εχω καταλάβει ότι μάλλον θα καταργήσουν τις παράλληλες πλέον...

like1

Στα όρια του fake news το σχόλιο σας...

Εικόνα Sofia

Πραγματικά πολύ εύστοχο το σχόλιο σας και γέλασα ειλικρινά!!!!!

Πολύ ωραία απάντηση...τί να πώ και τί να σχολιάσω... τα έξοδα είναι τόσα πολλά που αυτό το επιδομα, πιστέψτε με, δεν ξέρεις που να το πρωτοδιαθέσεις.

like0

Νέα νομοθεσία και για τα Τμήματα Ένταξης

Εικόνα Pkfp

Απόφαση , την οποία υπέγραψαν ο υπ. Παιδείας Κ. Γαβρόγλου και η υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη , προβλέπει 19 αλλαγές   επί της  27922/Γ6/8-3-2007 (ΦΕΚ 449/τ.Β’/ 2007) υπουργικής απόφασης.

5Η ΑΛΛΑΓΗ

5. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 2 του κεφαλαίου Α’ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, Εκπαιδευτικοί των τμημάτων ένταξης (Τ.Ε.), της υπουργικής απόφασης 27922/Γ6/8-3-2007 (Β’ 449), αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Μαθητές/τριες, οι οποίοι δεν διαθέτουν αξιολογική έκθεση – γνωμάτευση από Κ.Ε.Σ.Υ. για υποστήριξη από Τ.Ε., δύνανται να υποστηρίζονται από Τ.Ε. με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ύστερα από: α) εισήγηση της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή της Ομάδας Εκπαιδευτικής Υποστήριξης μαθητών/τριών, εφόσον η υποστήριξη αυτή συμπεριλαμβάνεται στο σχεδιασμό του βραχυχρόνιου προγράμματος παρέμβασης, β) σχετικό αίτημα των γονέων ή κηδεμόνων και γ) σύμφωνη γνώμη του/της Συντονιστή/ στριας Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ή του/της Συντονιστή/στριας παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου».

Τι ίσχυε.

Σε καμιά περίπτωση δεν αποκλείεται μαθητής από το Τ.Ε., αν οι γονείς του επιθυμούν τη φοίτηση του σε αυτό ακόμα κι αν και δεν έχει διάγνωση από τις αρμόδιες διαγνωστικές υπηρεσίες. Στις περιπτώσεις αυτές αρκεί σχετική εισήγηση από το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής.

Σύνδεσμος: 

https://eidikospaidagogos.gr/19-allages-kathikontologio-eidiki-agogi/?fb...

like2

Ωραία νέα...

Εικόνα Sofia

Πάρα πολύ ενδιαφέρουσα η νέα νομοθεσία για να δούμε τί θα συναντήσουμε.

like1

ΚΕΔΔΥ & ΚΕΠΑ

Εικόνα Sofia

Καλή σας ημέρα,

Ήθελα απλά να γράψω ότι η ανιψιά μου κανονικά πηγαίνει σε σχολειο γενικής εκπαίδευσης με ιδιωτική παράλληλη από τους γονείς φυσικά.

Η δασκάλα της είναι πολύ ικανοποιημένη με την πρόοδο της και γενικώς όπως λέει η ίδια δεν έχει να σχολιάσει κάτι. Ανταποκρίνεται λεει το παιδί σε ολα, δε διαφέρει σε «τιποτα», σχεδόν, από τ άλλα παιδιά.

(Να πώ και πάλι οτι ο λόγος της ειναι παρα πολυ πισω).

Επίσης πολύ χαίρομαι που έχει δύο φίλες κολλητες και δεν την αφηνουνε στιγμή απο τα ματια τους. Τί ψυχούλες...

Απλά ήθελα να γράψω την εξέλιξη της ιστορίας καθώς το ΚΕΔΔΥ γνωματευσε για ειδικό σχολείο και η εκθεση που είχε συντάξει ειναι αποδεικτικό στοιχειο της προχειροδουλειας τους.

Επίσης τωρα θα αξιολογηθεί και πάλι από το ΚΕΠΑ (πως λεγεται τελοσπαντων η υπηρεσία του ΙΚΑ..) και θα μας ρωτησουν / ζητησουν  για αλλη μια φορα τη γνωματευση απο το ΚΕΔΔΥ...(την οποια δεν εχουμε γιατι δεν αποδεχτηκαμε..) τί να τους απαντησουμε;

Σκεφτομαι το πιο λογικό οπως: Να τη ζητησουν υπηρεσιακά... εσεις τί γνωμη εχετε;

like3

Καλώς κακώς οι γονείς αποφασίζουν σε ποιο σχολείο πάει το παιδί

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι η απόφασή του ΚΕΔΔΥ είναι εισηγητική. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μπορείτε να πάρετε στα χέρια σας την απόφαση και να κάνετε κάτι διαφορετικό από αυτό που εισηγείται το ΚΕΔΔΥ. Με αυτή την έννοια, καλώς ή κακώς, οι γονείς αποφασίζουν σε ποιο σχολείο θα φοιτήσει το παιδί τους.

Επομένως, αν στα ΚΕΠΑ πιστεύετε ότι θα σας ζητήσουν την απόφαση του ΚΕΔΔΥ, καλό θα είναι να την έχετε πάρει στα χέρια σας και να την καταθέσετε, αν θέλετε.

Υπηρεσιακά, πιστεύω, ότι δεν θα τη ζητήσουν. Δεν νομίζω ότι προβλέπεται κιόλας. Εδώ, οι υγειονομικές επιτροπές του ΚΕΠΑ ζητούν από τους πολίτες να τους καταθέτουν τις ιατρικές γνωματεύσεις (των θεραπόντων γιατρών) από τον εισηγητικό φάκελο, που γίνεται ηλεκτρονικά πια.

like4

ΚΕΠΑ, ΚΕΔΔΥ και ΣΙΑ

Εικόνα Sofia

Σας ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σας. Τί να πω; Εχετε δίκιο σε όλα...

Είναι γεγονός οτι οι γονεις αποφασιζουν καλως ή κακώς όπως είπατε για το που θα πάει το παιδί τους...

Ειναι γεγονός επισης ότι δεν προβλεπεται από τη νομοθεσία να καταθεσουμε την αξιολογηση του ΚΕΔΔΥ στην επιτροπή του ΚΕΠΑ, αλλά τη ζητάνε αναλόγως βέβαια και τα κέφια τους, και τέλος οτι φυσικά οτι δε θα τη ζητήσουν ποτέ υπηρεσιακά εννοείται... σιγά μην μπουνε σε αυτό τον «κόπο». Εχετε απόλυτο δικιο.

Την προηγούμενη φορά που δεν ηταν κ πολύ μακρινή χρονικά η προηγούμενη φορά μας είπανε έμμεσα, όχι ξεκάθαρα,ότι δασκαλέψαμε το παιδί να μη μιλαει για να παρουμε το επίδομα της ξεφτίλας.

Απορώ για το ποιόν αυτών των ανθρώπων στην επιτροπή; Την παιδεία; Το ήθος τους;...

Τελοσπαντων δε θέλω να τα σκεφτομαι γιατι συγχιζομαι και δεν τους αξιζει.

Καλή δύναμη σε όλα τα παιδάκια μας / σας, που ειναι αγωνιστες στη ζωή και την αντιμετωπίζουν με χαμογελο και αισιοδοξια, και μεσα απο αυτά αντλουμε και εμείς ενέργεια και θάρρος να συνεχίζουμε.!

Με αγάπη 

like2

Τώρα πως τα πάει το παιδί???

Εικόνα Μαρία Κ.

Τώρα πως τα πάει το παιδί??? Βελτιώθηκε με την παράλληλη στήριξη??? 

like2

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.