Κάνω το σωστό;

Εικόνα Ελίνα
Καλημέρα, έχω μια κόρη 12 ετών με μαθησιακές δυσκολίες. Ύστερα από διαδοχικές επισκέψεις (Αντωνοπούλου, Αντωνιάδου, κ.α.) από 3 ετών σε διαφόρους "ειδικούς" ιδιώτες και μη, συνεδρίες σε κέντρο κ.λ.π. πήρα μία διάγνωση πέρυσι από το ΚΕΔΔΥ ύστερα από αναμονή 1,5 έτους πως δεν έχει κάποιο σύνδρομο ή κάποια συγκεκριμένη μαθησιακή δυσκολία αλλά έχει οριακή νοημοσύνη και για την τόνωση της αυτοπεποίθησής της προτείνουν προφορική εξέταση στο γυμνάσιο. Στο πρώτο τρίμηνο είχε ένα μέσο όρο 14,4 με το χαμηλότερο βαθμό στα μαθηματικά 10 σε γενικό δημόσιο γυμνάσιο. Έχω προσκομίσει τη διάγνωση του ΚΕΔΔΥ στο σχολείο από το Σεπτέμβρη. Η κόρη μου μελετάει σε ένα κέντρο μελέτης με ειδικούς για μαθησιακές δυσκολίες εκπαιδευτικούς όλα της τα μαθήματα απο το 2009. Σκέφτηκα να της αρχίσω συναντήσεις με ψυχολόγο καθώς με απασχολεί ιδιαίτερα η ψυχοκοινωνική της εξέλιξη αλλά ύστερα από κάποιες συναντήσεις με 2 διαφορετικούς ψυχολόγους μου φάνηκε πρόωρο και είχαμε και πραγματικό πρόβλημα χρόνου καθώς μελετά καθημερινά μέχρι το απόγευμα και τα σαββατοκύριακα κάνει ένα άθλημα που ακολουθεί από 8 ετών και είναι δεν θέλει να το σταματήσει που την απασχολεί από τις 10:30 μέχρι τις 5:00 το Σάββατο και την Κυριακή. Γενικότερα δυσκολεύεται ιδιαίτερα στα προφορικά μαθήματα καθώς δυσκολεύεται στην απομνημόνευση πολλών πληροφοριών (παπαγαλία). Δεν ξέρω αν κάνω το σωστό σχετικά με τη μελέτη και την ψυχολογία και γενικά κάθε μέρα σκέφτομαι αν έχω κάνει τις σωστές επιλογές. Φέτος επέμενε να ξεκινήσει πιάνο ενώ εγώ της έλεγα να μην κάνει τίποτε άλλο που να χρειάζεται διάβασμα καθώς πρέπει να ξεκουράζεται. Τελικά τα Χριστούγεννα το ωδείο που πάει έκανε γιορτή και η κόρη μου εκτέλεσε το πρώτο της κομμάτι άψογα προς έκπληξη τη; καθηγήτριάς της καθώς έκανε μόνο 2 μήνες. Σημείωση: στη φλογέρα στο σχολείο δεν μπορούσε να παίξει ποτέ τίποτα... Γενικά συνεχώς αναρωτιέμαι αν κάνω το σωστό για εκείνη αν πρέπει να πάει σε ιδιωτικό σχολείο αν θα κάνει παρέες... τι γνώμη έχουν οι παρέες της για εκείνη αν θα κάνει κάποια σχέση αργότερα... αν την πλήγωσε κάτι και πώς το αντιμετωπίζει... αν εξελίσσεται σωστά αν υπάρχει το "σωστά"... και όλα αυτά εν μέσω κρίσης και χιλιάδων άλλων προβλημάτων...

Σχόλια

Ελίνα ηρέμησε

Εικόνα Ρήνα
Οταν μια μητερα κανει τοσα για το παιδι της και παλι αναρωτιεται, σημαινει οτι ηδη ειναι στο σωστο δρομο.Ο,τι προσφερεται στο παιδι, εστω κι αν τη συγκεκριμενη στιγμη φαινεται παραπανισιο η κοπιαστικο, τελικα το βρισκει μπροστα του αρκει να προσεχεις να το κανει ευχαριστα και να μη μπουχτιζει.Η νεοτητα -με συνδρομα η χωρις- θελει να της ανοιγεις πορτες, να βλεπει προοπτικες και οριζοντες, να κατανοει πως λειτουργει μια κοινωνια με τα καλα της και τα ασχημα της. Η ιδανικη εικονα που εχουν τα παιδια για τον κοσμο καποια στιγμη πρεπει να ρεαλιστικοποιηθει και για τα δικα μας παιδια αυτο ειναι το πιο δυσκολο.Ευχομαι η δικη σου κορουλα να μην εχει τετοια προβληματα και σιγα σιγα μεσα απο μια ομαλη εφηβεια και ελεγχομενες εμπειριες, να βρει τελικα το δρομο της. Καλη σου χρονια.
like1

Μετρήσεις..

Εικόνα Ο πλανήτης της Φανής
Αγαπητή Ελίνα, Εύχομαι καλή χρονιά υγεία και ευτυχία σε σένα, τη κορούλα που αναφέρεις και όλη την οικογένειά σου! Πρώτα πρώτα, θέλω να συμφωνήσω απόλυτα με τη Ρήνα και να σου πω να αφήσεις τις τύψεις και τους προβληματισμούς για "το καλό" κατά μέρους. Θα σου πω κάτι για τις μετρήσεις.. σε καμία περίπτωση δεν αμφισβητώ τη διάγνωση της μικρής και αυτό πρέπει να το ξεκαθαρίσω! Θέλω όμως να αναφέρω για ακόμη μια φορά αυτό που λένε "πολλαπλές νοημοσύνες" και που παρόλο που το γνωρίζουμε (επιστημονικά) χρόνια τώρα, κανείς δεν μπαίνει στο κόπο να τις "μετρήσει". Είμαστε συνηθισμένοι σε τεστ νοημοσύνης τα οποία μετρούν τη κλασσική γνώση (με βάση γραφή, ανάγνωση, αριθμητική, λογικομαθηματική σκέψη), λογικό-δε λέω,αφού το σχολείο και η ύλη του μας παρασύρουν σε κάτι τέτοιο. Όλα αυτά εξάλλου είναι πολύ σημαντικά να τα γνωρίζουμε (τις επιδόσεις εννοώ), αδικούμε όμως τα παιδιά όλου του κόσμου, όταν ξεχνάμε να αναφέρουμε ΠΡΙΝ από τις δυσκολίες τους, τις ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ τους. Λίγα που διαβάσαμε εδώ από την ιστορία σου, καταλαβαίνουμε-εγω τουλάχιστον, πως αυτό το παιδί, ίσως (τονίζω το ίσως) να έχει κλιση στη μουσική..μπορεί και στη γυμναστική..ίσως στη ζωγραφική..σίγουρα όχι στα μαθηματικά και τα αρχαία, αλλά κάπου!!! Αναφέρεσαι και στο συναισθηματικό της κόσμο. Σκέψου, πόσο θα βοηθούσε ένα παιδί που είναι μαθημένο στην αποτυχία (τη σχολική) να ανακαλύπτει πόσο καλά τα καταφέρνει κάπου;;; Μιλάς για έλλειψη χρόνου λόγω διβάσματος..γιατί ο εξωσχολικός χρόνος του παιδιού να γεμίζει με δραστηριότητες εξίσου δύσκολες και κοπιώδεις;;; Δε θέλω να σε κουράσω με πολλά λόγια, οπότε θα καταλήξω σε αυτό που είναι η προσωπική μου άποψη και μόνο (το τονίζω) διαμορφωμένη από εμπειρία σε παιδιά και γονείς που πάλευαν για όλη τη σχολική τους ζωή. Πιστεύω στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση! Ναι, θα παλέψεις για να ενταχθεί το παιδί, για να καταλάβουν ίσως κάποιοι καθηγητές τι συμβαίνει και να φερθούν όπως πρέπει, αλλά αυτός θα είναι ένας ευχάριστος αγώνας! Θα συναντήσεις αξιόλογους δημόσιους παιδαγωγούς (ανάμεσα σε άλλους), εξαιρετικά παιδάκια που θα αγκαλιάσουν το δικό σου και οικονομικά..βάλε στην άκρη τα λεφτά του ιδιωτικού και επένδυσε το κεφάλαιο αυτό όταν το παιδί σου τελειώσει το σχολείο σε ιδιωτικές σπουδές! Στείλ τη να σπουδάσει πιάνο ή ζωγραφική ή μπαλέτο!!! Επιλέξτε μαζί κάτι που θα την κάνει ευτυχισμένη!!! Ευτυχισμένα παιδιά είναι τα παιδιά με επιλογές! Είναι τα παιδιά με ευτυχισμένους γονείς και το δικό σου έχει κάθε λόγο και δικαίωμα να είναι ένα από αυτά! Τέλος, να ξέρεις ότι όλα όσα αναφέρεις δεν είναι προβλήματα αλλά προβληματισμοί και οι προβληματισμοί είναι ένα βήμα πριν από τη λύση! Καλή, ευχάριστη και δημιουργική χρονιά, Φανή
like0

παιδια ευτυχισμενα

Εικόνα Ρήνα
"ευτυχισμενα παιδια ειναι τα παιδια με επιλογες"...... Με λιγες λεξεις Φανη, τα ειπες ολα.Πρεπει τα παιδια μας να μπορουν στο τελος να καταλαβουν πρωτον τι σημαινει το θελω αυτο κι οχι το αλλο και τι επιπτωσεις εχει η αποφαση τους.Πρεπει να τους το δωσουμε αυτο να το καταλαβουν απολυτα.Ξεκινωντας απο απλα πραγματα πχ απο το παιχνιδι, μεχρι αποψεις μεσα στο σχολειο δλδ αν κανεις αυτο θα εχεις αυτο το αποτελεσμα.Ποτε αν δεν κανεις αυτο γιατι τροφοδοτουμε την εμφυτη αρνηση τους.Οι παρουσιαζομενες εναλλακτικες μπορει τη δεδομενη στιγμη να μην φαινεται οτι εισακουστηκαν αλλα σε καποια απιθανη στιγμη εμφανιζονται απο το πουθενα.... Σας παρουσιαζω μια συνηθισμενη σκηνη στο σπιτι.Συνηθως τα παιδια μας ειναι ντροπαλα.Ομως αποδεικνυεται οτι μερικα πραγματα ΘΕΛΟΥΝ να τα επιχειρησουν.Λοιπον στη Ρηνουλα αρεσει ενα τραγουδι που κανει θραυση στη νεολαια (nossa nossa..) αλλα δεν αρκειται να το βλεπει στο internet και να το τραγουδαει, θελει και να το χορευει στο σαλονι.Μας βγαζει ολους λοιπον εξω γιατι προφανως ντρεπεται και αρχιζει....παιρνει ενα μικροφωνο παιχνιδι που εχει και μπροστα στο καθρεφτη χορευει στο ρυθμο μιμουμενη το τραγουδιστη και συγχρονως τραγουδαει τα λογια που εχει αποστηθισει.Ειναι απολαυση να τη βλεπεις να κουνιεται και να τραγουδαει (το ομολογω, κρυφοκοιταζω). Να σημειωσω ακομα οτι ο μεγαλος καθρεφτης που στησαμε στο σαλονι, υστερα απο συμβουλη για να σταθεροποιει το βλεμμα, πραγματι εχει λειτουργησει αριστα σε πολλους τομεις.Της αρεσει να βλεπει τον εαυτο της να κανει οτι και τα αλλα παιδια και σ αυτο τον τομεα το καταφερνει απολυτα και ειναι μια νικη της αυτη που της δινει αυτοπεποιθηση.
like1

Καλοί βαθμοί για ξεκίνημα!!

Εικόνα gianis-maths
Αν οι βαθμοί είναι αντικειμενικοί και όχι προϊόν συμπάθειας και καλοκάγαθης υποστήριξης με εξαίρεση τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ είναι καλοί. Κάνω την ερώτηση, το παιδί στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ κάλυψε τα θέματα των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ή έχει ακόμη θέματα με την προπαίδεια, με τις πράξεις, με τα κλάσματα...? Γιατί αν έχει ακόμη τέτοιες δυσκολίες τότε δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ. Σας μιλώ σαν έμπειρος καθηγητής φροντιστής με ειδίκευση στη ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. Δεν σας γράφω για να εισπράξω χρήματα γιατί δεν έχω χρόνο, αλλά για να σας προσανατολίσω στον δρόμο που θα πρέπει να ασχοληθούν όσοι εμπλέκονται στην διαδικασία μάθησης του παιδιού σας με τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ.
like1

Ελίνα, μια χαρά θα τα πάει το κοριτσάκι σου!

Εικόνα favio
Αγαπητή Ελίνα, ειλικρινά δεν ξέρω αν κάνεις το σωστό. Δεν ξέρω καν αν εγώ κάνω το σωστό με τον 7χρονο γιο μου, ο οποίος έχει πιο σαφή διάγνωση (διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή), πολλάκις ελεγμένη από αξιόπιστους φορείς, τον τρέχω σε ειδικούς εδώ και 4 χρόνια κλπ. κλπ. και ακόμα ... αναρωτιέμαι. Το μότο στο οποίο έχω καταλήξει είναι το εξής: κάνεις ό,τι μπορείς και ό,τι θεωρείς σωστό, πάντα μέσα στις συγκεκριμένες συνθήκες πραγματικότητας που κάθε φορά έχεις να αντιμετωπίσεις και οι οποίες συχνά αλλάζουν, όπως και το παιδί άλλωστε. Από το μήνυμά σου καταλαβαίνω ότι η κορούλα σου είναι μία μέτρια μαθήτρια του 14,4 (εντάξει), αδύναμη στα μαθηματικά (δες το λίγο αυτό, μήπως έχει κενά, μήπως χρειάζεται κανένα ιδιαίτερο, μήπως απλά αντιπαθεί τον μαθηματικό της;;), που δυσκολεύεται να παπαγαλίσει (αχ! Πώς την καταλαβαίνω!) και προφανώς... μισεί τη φλογέρα (λατρεύω τα παιδιά με άποψη!). Κατά τ' άλλα είναι ένα παιδί με ενδιαφέροντα (6 ώρες αθλητισμό Σάββατο και Κυριακή! Εντυπωσιακό!) και όρεξη να μάθει νέα πράγματα (έπαιξε πιάνο σε γιορτή ωδείου με δύο μήνες μάθημα;; Μένω άφωνη). Δεν βλέπω κάτι εκτός ελέγχου ή "λάθος" σ' όλα αυτά. Δεν κατάλαβα από το μήνυμά σου τι σε απασχολεί ως προς την ψυχοκοινωνική της εξέλιξη. Με τους συνομήλικούς της πώς τα πάει; Πώς αντιμετωπίζει τις δυσκολίες της ηλικίας της; Νομίζω πιο σημαντικά είναι αυτά για ένα κορίτσι στη δύσκολη ηλικία των 12 παρά οι σχολικές επιδόσεις. Με πολλή κουβέντα εντοπίζονται αυτά, δεν βλέπω άλλο τρόπο. Εκείνη άραγε τις συνεδρίες με τους ψυχολόγους πώς τις βίωσε; Ένιωσε ότι την ανακουφίζουν με κάποιο τρόπο; Δεν νομίζω ότι υπάρχει "νωρίς" ή "αργά" στο να ξεκινήσει κανείς μία ψυχολογική υποστήριξη ή μία ψυχοθεραπευτική διαδικασία. Κάθε φορά οι ειδικοί την προσαρμόζουν στην ηλικία και τις ανάγκες του εκάστοτε ατόμου. Αν νομίζεις ότι το παιδί χρειάζεται ψυχική υποστήριξη από ειδικό (δεν τα ξέρουμε όλα οι μαμάδες, δεν είναι κακό!), βρες τον χρόνο. Ας μείνουν λίγο πίσω τα μαθήματα, δεν έγινε τίποτα. Έτσι κι αλλιώς, αν ένα παιδί έχει ψυχικές δυσκολίες, συνήθως δεν μπορεί ούτε στις σχολικές υποχρεώσεις να ανταπεξέλθει. Για τη διάγνωση της "οριακής νοημοσύνης", τι να πω; Είναι γνωστό ότι οι επιδόσεις στα τεστ νοημοσύνης σηκώνουν πολύ συζήτηση. (Π.χ. ο γιος μου έχει πολλές και σημαντικές δυσκολίες στην κοινωνικότητα, την αλληλεπίδραση, τη συγκέντρωση κλπ., όμως δυσκολεύομαι να πιστέψω την "ελαφριά νοητική υστέρηση" που ήταν το αποτέλεσμα του τεστ νοημοσύνης του. Το βλέπω το παιδί μου, το ζω, ξέρω για τι είναι ικανός. Αναρωτιέμαι πώς μπορεί να μετρήσει τη νοημοσύνη μία εντελώς άγνωστη στο παιδί μου ψυχολόγος (εξαιρετική, μην παρεξηγηθώ), με ένα τυποποιημένο τεστ φτιαγμένο για τον "μέσο νου" (χμ..), σε ένα παιδί που δυσκολεύεται να επικοινωνήσει...) Τέλος πάντων, δεν κολλάω στη διάγνωση. Οι διαγνώσεις είναι ένα εργαλείο, για τους ειδικούς περισσότερο, για να συνεννοούνται. Εσύ το παιδί σου το ξέρεις καλύτερα από τον οποιοδήποτε και τα διάφορα "ταμπελάκια" που βάζουμε στα παιδιά μας ίσως κάποιες φορές τα βλάπτουν κιόλας. Βοήθα το στις αδυναμίες του, στήριξε τις δυνατότητές του κι όλα θα πάνε καλά. Είναι προφανές ότι το κορίτσι σου έχει ένα σωρό δυνατότητες και είναι πολύ τυχερή που στηρίζεται από μία μαμά που δεν εφησυχάζεται. Σου εύχομαι να χαίρεστε η μία την άλλη!
like1

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.