Ζήλεια για τα αδέλφια

Εικόνα Ρήνα
Γεια σας, ευχομαι καλο χειμωνα σε ολους και καλη προοδο στα παιδια. Τα νεα μας: η Ρηνουλα ειναι 5 ετων και παει σε κανονικο νηπιαγωγειο ιδιωτικο. Γενικα ανταποκρινεται καλα αλλα πλεον οταν θυμωνει για κατι δεν μπορει να διαχειριστει καθολου το θυμο της. Ειτε μας τσιμπαει ειτε σπανιωτερα κουτουλαει. Καμια φορα τσιμπαει και κανα παιδι στο σχολειο οταν της παει κοντρα.Οι εμμονες της εχουν αυξηθει και τα επαναληπτικα τελετουργικα. Για ολα θελουμε προετοιμασια, να ντυθει, να βαλει σε σειρα τα παιχνιδια της [αμα της τα πειραξουμε η κλαιει η τσιμπαει], αν καποιος χασει την υπομονη του μαζιτης και τη ζορισει, δημιουργειται κριση, το φαγητο της εχει περιοριστει παρα πολυ σε ποικιλια οχι σε ποσοτητα και στο νηπιαγωγειο τρωει μονο οταν της αρεσει κατι. Μιλαει ακομα συχνα χρησιμοποιωντας 3ο προσωπο. Με την αδελφη της δεν μπορουν πια να κανουν τιποτα μαζι, συμβουλευουμε τη μεγαλη να την αφηνει ησυχη αλλα σαν παιδι κι αυτο [7 ετων] θελει να την αγκαλιασει και να παιξει μαζι της, συνηθως καταληγει σε καυγα και κλαμματα και απο τις δυο πλευρες.... Γενικα σαν να πισωγυρισε. Και τωρα οι διαπιστωσεις μου: εχω την εντυπωση οτι κατανοει τη διαφορετικοτητα της και ως προς τα παιδια του σχολειου και ως προς τη αδελφη της και δεν μπορει να διαχειριστει τη ζηλεια της. Την εκφραζει μεσα απο αρνηση για ολα. Αρνηση να παμε καπου αρνηση να φτιαξει κατι, αν ομως επιμεινουμε και τελικα ξεκινησουμε μετα περναει καλα και δειχνει ευχαριστημενη. Ωσπου να ξεκινησουμε ομως μας βγαζει το λαδι. Αν μαλιστα το οτιδηποτε γινεται χωρις την συμμετοχη της αδελφης της, ακομα καλυτερα. Με αλλα παιδακια δεν παιζει, απλα συνυπαρχει στο χωρο, σταματησε να παιζει με τα παιχνιδια, τα εχει τακτοποιημενα και αλλοιμονο σ οποιον της τα πειραξει. Εδω λοιπον πρεπει να αναφερω οτι εχουμε 10 μερες περιπου που ξαναρχισαμε σιδηρο γιατι με την επιλεκτικοτητα του φαγητου πασχει απο αναιμια.Διαβασα λοιπον οτι η ελλειψη σιδηρου δημιουργει πολλα στα παιδια μεταξυ των οποιων και ας το πω ετσι καποια αναπτυξιακη στασιμοτητα [μπορει να μην ειναι δοκιμος ιατρικα ο ορος]. Οταν λοιπον ενα παιδι ειναι αυτιστικο, ολες τις ιδιαιτεροτητες του τις αποδιδουν στον αυτισμο. Οι λεπτες αποχρωσεις αλλων προβληματων ειναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ δυσδιακριτες και θελει γιατρους και παιδαγωγους να ασχολουνται μονο μ αυτο. Εδω να επισημανω και τις αμφιβολιες μου [;;;;;] για το κεντρο που πηγαινει για εργολογοθεραπειες. Τα ιδια και τα ιδια και ολο μας καθησυχαζουν και καμμια διαφορα. Καποια μαμα μα ς ανεφερε για το γυιο της που ειναι 7, οτι ξαφνικα τα εκανε ολα μαζι.Β εβαια αν σκεφτω και τη Ρηνουλα 2 χρονια πριν βλεπω, μακροχρονα κρινοντας, καποια προοδο αλλα σε ορισμενα μονο πραγματα. Ας πουμε στη λογοθεραπεια δεν επρεπε να εχουν ξεμπερδεψει πια με το 3ο προσωπο; Μηπως επιμενουν σε γενικες μεθοδους ενω το παιδι χρειαζεται κατι πιο εξατομικευμενο;Γιατι ετσι κι αλλιως μεγαλωνοντας ολο και κατι θα βελτιωνεται, σκοπος ειναι να τη βοηθησουμε επι πλεον.Στο κεντρο κανει TEACH, μηπως χρειαζεται καποια αλλη μεθοδο πιο σφιχτη; Επισης η ηχολαλια συνεχιζεται και στο κεντρο μας λενε οτι δεν πρεπει να αησυχουμε γιατι καποια στιγμη θα μετατραπει σε διαλογικη ομιλια. Εχει λεξιλογιο και ΟΤΑΝ ΘΕΛΕΙ προκειμενου να ζητησει η να πετυχει κατι που την ενδιαφερει το χρησιμοποιει σωστα. Η αρθρωση της ειναι καθαρη και απολυτα κατανοητη.Απλανες βλεμμα εχει συχνα. Τα εγραψα ολα αυτα με τοσες λεπτομερειες μηπως καποιος, γονιος η ειδικος, μπορει λιγο να βοηθησει.Αν δλδ καποιο μεγαλυτερο παιδακι εχει περασει απο αυτο το σταδιο και πως το χειριστηκαν, η πως ειναι τωρα που μεγαλωσε; H οτιδηποτε αλλο μπορει να βοηθησει κατα τη γνωμη σας σαυτον τον ιστοτοπο που βρεθηκαμε ολοι με τις ιδιες αγωνιες. Ευχαριστω και περιμενω με ανυπομονησια. Ο Θεος να χαρισει μια καλη χρονια σε ολους και σε σενα Αγγελε.

Σχόλια

Υπομονή και κουράγιο και μπλα μπλα!!!

Εικόνα Soula
Καλησπερα ,υπομονη και κουραγιο και μπλα μπλα!!! Πισωγυρισματα θα εχτε και θα εχετε γενικα.... εγω θα περιεγραφα τον γιο μου σαν ενα μπαλονι που φουσκωνει φουσκωνει και καποια στιγμη κανει ΜΠΑΜ!!! Απογοητευεσαι το ξερω, νομιζω οτι πρωτα πρεπει να ξεκινησεις απο την μεγαλη, λεγοντας της οτι οι αγκαλιες και τα φιλια δεν τα θελουμε ολοι την ιδια στιγμη, (φανταζομαι οτι της εχεις εξηγησει για την αδελφη της οτι ειναι απομακρη η κανει ολα αυτα επειδη βλεπει και αντιμετωπιζει τα πραγματα αλλιως). Μετα θα πιασεις την μικρη και θα της εξηγησεις το ποσο πολυ την αγαπαει η αδελφη της και την θελει κοντα της (πιθανον να μη σε κοιτα αλλα σιγουρα σε ακουει) και εσυ θα εισαι ο τροχονομος και ο επιβραβευεης ...καθε φορα που θα βλεπεις κατι λαθος επιπληττεις και οταν βλεπεις κατι σωστο επιβραβευεις . Ενα παιχνιδι που θα σου προτεινα ειναι το κυνηγι θυσαυρου μεσα στο σπιτι. Χαρτακια με μηνυματα στα πιο απιθανα σημεια ,τις διασκεδαζει, τις κανει να συνεργαστουν ,γελιο και τελικα ενα υπεροχο σοκολατακι σαν βραβειο (εμενα ο γιος 15ετων με συνδρομο ασπεργκερ και η κορη 4ετων νευροτυπικη τρελαινονται). Σου ευχομαι καλο κουραγιο και υπομονη. Με εκτιμηση, Σουλα
like0

Soula ευχαριστώ, θα τα βάλω μπρος όλα όσα μου είπες

Εικόνα Ρήνα
Soula ευχαριστώ, για την απαντηση σου, θα τα βαλω μπρος ολα οσα μου ειπες και θα τα ξαναπουμε. Ειμαστε και σε μια φαση αλλαγων απο το κεντρο με διαχειριση συναισθηματων, να δουμε πως θα παει κι αυτο. Εκει δειχνει να χωλαινει. Ομως συμβαινει και κατι περιεργο παραλληλα. Ενω γενικα δε θελει πολλα πολλα, επαφες και φιλια και τα τοιαυτα [οχι παντα, οταν ειναι ευχαριστημενη τα δεχεται], με τον ανδρα μου εχει μια ιδιαιτερα κοντινη σχεση. Ισως επειδη τη συνοδευει παντου και δεν της χαλαει χατηρι;Ολο αγκαλιασμενοι ειναι και φιλιουνται και παλι και παλι. Μου περναει απο το μυαλο οτι δεν ανεχεται καθολου να της πηγαινεις κοντρα. Συνηθισμενη παιδικη αντιδραση η ιδιαιτεροτητα του αυτισμου; Αυτο εννοω οταν λεω για δυσδιακριτες καταστασεις. Απ' τη αλλη ολοι μιλουν για ορια και σωστα. Δημιουργειται ομως ενταση και υπαρχει και η οικογενεια και το αλλο παιδι.
like0

Υπομονή....

Εικόνα irini28
Καλημέρα κυρία Ρήνα, Διαβάζοντας το βιολόγιο σας μου θυμίσατε τα δικά μου βιώματα. Ο Γιώργος μου έχει περάσει από την φάση που είναι τώρα η εγγονούλα σας(εκτός από το πρόβλημα με τον σίδηρο). Είναι πολύ επιλεκτικός με το φαγητό του ακόμα και σήμερα. Με τα παιχνίδια του έχει μεγάλο θέμα, δεν αφήνει να του τα πειράζει κανείς. Έχει σταματήσει να μιλάει σε 3ο πρόσωπο από τα 6 περίπου. Τον βοήθησαν πολύ οι λογοθεραπείες που έκανε. Τώρα μιλάει κανονικά για τον εαυτό του και μπορεί άνετα να κάνει διάλογο. Επαναλαμβάνει ακόμα βέβαια κάποιες λέξεις μέχρι να ολοκληρώσει μια πρόταση, αλλά αν σκεφτώ το πως ήταν στα 5 του, ,έχει τεράστια αλλαγή. Ακόμα και η ηχολαλιά έχει φύγει! Με το θέμα τώρα της άρνησης τα πράγματα ήταν πολύ πιο δύσκολα. Μέχρι να πάει στο δημοτικό έπρεπε να εξηγούμε τα πάντα με κάθε λεπτομέρεια. Όταν πήγε όμως στο σχολείο η παιδοψυχίατρος μας είχε προτείνει μια λύση, την οποία όταν την άκουσα δεν πίστευα ότι θα βοηθήσει και πολύ. Μας πρότεινε να κάνουμε μαζί με το παιδί ένα πρόγραμμα για όλη την ημέρα αλλά γραπτός! Στην αρχή το έγραφα εγώ, μετά το έγραφε ο Γιώργος στο σχολείο με την δασκάλα της παράλληλης στήριξης και στο τέλος το έγραφε μόνος του. Γράφαμε τα πάντα με κάθε λεπτομέρεια, από το τι ώρα θα ξυπνήσει, τι θα φάει για πρωινό ακόμα και τι ώρα θα πλένει τα δόντια του!! Όλο αυτό κράτησε περίπου 1 μήνα, με αποτέλεσμα να μην έχει άγχος για το τι θα συμβεί κατά την διάρκεια της ημέρας και να είναι πιο ήρεμος. Τώρα πλέον δεν γράφουμε άλλα έχει μάθει να συμβιβάζεται με τις αλλαγές και η άρνηση που είχε σχεδόν για όλα έχει φύγει. Με τον καιρό θα δείτε και εσείς πως και μικρή Ρηνούλα θα αλλάξει! Έχει ανθρώπους γύρο της που την αγαπούν και την στηρίζουν πολύ. Απλά θέλει υπομονή... Σας στέλνω την αγάπη μου, και τα φιλιά μου στην κουκλίτσα σας. Ειρήνη
like0

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.