Γονείς και Εκπαιδευτικοί: Oργανώνουμε τα παιδιά μας και τη ζωή μας
Είμαστε στον Σεπτέμβριο, ξεκίνησαν τα σχολεία, τα γκρουπ, τα ιδιαίτερα μαθήματα και οι επικοινωνίες με τους γονείς των μαθητών μας!
Οι καλοκαιρινές διακοπές ήταν ευλογία για τους περισσότερους από εμάς, παρέα με φίλους, κολύμπι και μαύρισμα όλη μέρα, δείπνο έξω, μεγάλες βόλτες στην παραλία, στο νησί ή το αεράκι, αλλά τώρα ήρθε η ώρα για άλλη μια φορά να συγκεντρωθούμε, να πάρουμε μια βαθιά ανάσα και να κάνουμε μια βουτιά στην εκπαίδευση. Ωστόσο, είναι εξαιρετικά σημαντικό να ληφθούν υπόψη ορισμένα πράγματα πριν γίνει το λάθος.
Πριν αρχίσει η νέα σχολική χρονιά, κάποιοι από εμάς έχουμε ήδη κάνει πολλά πράγματα σε σχέση με τους επαγγελματικούς μας στόχους, τα επιτεύγματα και την πρόοδό μας.
Και καταλήγουμε να έχουμε (ίσως) δύο πιθανές κατηγορίες εκπαιδευτικών:
α. αυτοί που έχουν μεγάλη αυτοπεποίθηση και το έχουν κάνει αυτό, αντιμετώπισαν ξανά και ξανά «Σεπτέμβρηδες», ξέρουν να χειρίζονται τους μαθητές και δεν χρειάζονται καμία προετοιμασία ή σεμινάρια και
β. όσοι σχεδιάζουν πάντα την επαγγελματική τους εξέλιξη και παρακολουθούν σεμινάρια διαδικτυακά ή μη, συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, εκθέσεις βιβλίου (στην Ελλάδα ή διεθνείς) και συνδρομές σε αγγλόφωνα περιοδικά. (Είναι η εντύπωσή μου ή είμαστε ένα από τα επαγγέλματα που ξοδεύουν περισσότερα χρήματα από αυτά που παίρνουν). Σίγουρα, η ηθική ανταμοιβή που παίρνουμε από τους μαθητές μας, καταπραΰνει τις πρώτες ανησυχίες!
Αλλά δεν είμαστε μόνο αυτό: οι περισσότεροι από εμάς είμαστε επίσης γονείς που πρέπει να κανονίσουμε ένα μεγάλο όγκο θεμάτων για τα παιδιά μας τον Σεπτέμβριο!
Ρόλος 1 – Εκπαιδευτικοί
Πώς μπορούμε να ξεκινήσουμε:
Α. Σχεδιάζουμε το πρόγραμμά μας.
b. Γράφουμε το πλάνο των μαθημάτων!
(Εκτός αν ανήκουμε στους τυχερούς που τα έχουν έτοιμα από τον συντονιστή του σχολείου ή από προηγούμενες χρονιές)
γ. Εκτυπώνουμε τις ασκήσεις που πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε στα μαθήματά μας και τα κατεβάζουμε στον υπολογιστή.
δ. Αγοράζουμε νέα γραφική ύλη για να ανανεωθούμε.
ε. Εξοικειωνόμαστε με τα επίπεδα τάξης που θα έχουμε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς,
στ. Αποκτούμε τα βιβλία μαθημάτων ή οποιοδήποτε άλλο υλικό.
ζ. Οργανώνουμε το υλικό που θα χρειαστούμε για τα επίπεδά μας ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών
η. Θέστε οικονομικούς στόχους! Εξαιρετικά σημαντικό να είμαστε ικανοποιημένοι με το πόσα παίρνουμε. Υπολογίζουμε το εισόδημά μας και τα έξοδα μετακίνησης.
θ. Ελέγχουμε την ντουλάπα: τα ρούχα δείχνουν πάντα πόσο σοβαρά παίρνουμε τη δουλειά μας και πόσο επαγγελματίες είμαστε. Έτσι, μην υποτιμάμε ποτέ τη σημασία σε ένα ωραίο ζευγάρι τακούνια (για τις κυρίες), ένα πολύχρωμο σατέν κασκόλ και ένα σακάκι υψηλής ποιότητας.
ι. Ας κάνουμε χώρο στον εαυτό μας! Αποδεχτείτε ή απορρίψτε τους μαθητές για ιδιαίτερα μαθήματα (ΠΡΕΠΕΙ πάντα να σεβόμαστε το χρόνο που χρειαζόμαστε για τον εαυτό μας. Για παράδειγμα: χρόνος για γυμναστική, χρόνος για μελέτη με τα παιδιά μας ή συζήτηση μαζί τους, χρόνος για χαλάρωση, χρόνος για να μην κάνουμε τίποτα ΚΑΘΟΛΟΥ!)
Επιπλέον πράγματα που πρέπει να λάβουμε υπόψη:
α. Συνεδριάσεις προσωπικού
β. Κατ' ιδίαν συναντήσεις με τους διευθυντές των σχολείων
γ. Γνωρίστε τους συναδέλφους μας κάτι που είναι πολύ σημαντικό σε περίπτωση που υπηρετείτε τη δίγλωσση εκπαίδευση.
Ρόλος 2 – Γονείς
Υποθέτω ότι ως γονείς, έχουμε ήδη αρχίσει να κανονίζουμε τα πάντα για τα παιδιά μας από τον Μάιο ή τον Ιούνιο, αλλά ο Σεπτέμβριος είναι πάντα ένα σημείο καμπής, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις γνωρίζουμε το χρονοδιάγραμμά μας.
Πώς μπορούμε να ξεκινήσουμε:
α. Διαδρομές: τί ώρα πρέπει να είναι τα παιδιά στο σχολείο και κανονίστε κάποιον να τα πάρει
β. Βρείτε τις σωστές εξωσχολικές δραστηριότητες.
γ. Καθορισμός του παιδικού προγράμματος στο σχολείο, στο φροντιστήριο, στις εξωσχολικές δραστηριότητες και στις παραλαβές.
δ. Ιδιαίτερα μαθήματα ή φροντιστήρια, ποιος είναι ο καταλληλότερος συνάδελφος για τα παιδιά μας;
ε. Τηλέφωνο παράδοσης φαγητού (μερικές φορές, πολλές εργασίες και διορθώσεις, δεν μας επιτρέπουν επιπλέον χρόνο για μαγείρεμα) και κινητό τηλέφωνο γιατρού!
στ. Βιβλιοπωλείο - λίστες από το σχολείο μπορεί να πάρει χρόνο που πρέπει να διαχειριστεί.
ζ. Νέα ρούχα, παπούτσια, τσάντες και νέο κούρεμα!
Τώρα, όλα είναι έτοιμα!
Αυτό είναι το πιο ενδιαφέρον κομμάτι στη ζωή ενός δασκάλου: να τακτοποιήσει οτιδήποτε άλλο πέρα από την τάξη του. Να είναι εκεί για όλους, είτε μαθητές είτε οικογένεια, να βάλει στην άκρη τα άσχημα συναισθήματα, να μπει στην τάξη και να ξεκινήσει το μάθημα, να χαμογελάσει και να είναι ευγενικός, να είναι προσιτός ακόμα και σε δύσκολες μέρες, να δώσει τον καλύτερο εαυτό του στο απόλυτο, να είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει γονείς, συναδέλφους, μαθητές, εκπαιδευτικούς, να κάνει ταχυδακτυλουργίες και να πετύχει. Δεν υπάρχουν περιθώρια για λάθη, όλοι το χρειάζονται αυτό, όλοι χρειάζονται αυτή την προσωπικότητα και είμαστε εμείς, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές!
Καλή σχολική χρονιά!
Athena Dermentzis - Geranis
EFL-EAL Teacher - Bilingual Education
MA in Special Educational Needs (UEL)
CELTA certified (Cambridge Uni)
Oral Examiner
Πρόσφατα σχόλια