Κανείς πια δεν νοιάζεται?

Εικόνα Μαριαλεξ
Εχθές στο σχολείο μας ήρθε η ψυχολόγος των παιδιών μας για να μας μιλήσει για τις μαθησιακές δυσκολίες και την ενδοσχολική βία. Η προσέλευση ήταν μικρή μα το πιο τραγικό ήταν ότι παρακολούθησαν μόνο δύο δάσκαλοι.Ούτε καν ο δάσκαλος του γιου μας δεν ήρθε. Είναι δυνατόν? Πώς μπορούν να κλείνουν τα μάτια σε τόσο σημαντικά προβλήματα?Πώς θα βοηθήσουν τα παιδιά μας,γιατί να μην δίνουν το καλό παράδειγμα στους γονείς ή έστω να δείξουν ότι νοιάζονται?Κάθε μέρα ψάχνω να βρω τα μαθήματα γιατί ο μικρός δεν σημειώνει και δεν είναι ο μόνος βέβαια.Τον έχω παρακαλέσει να τον επιβλέπει την ώρα που σημειώνει το παιδι τις εργασίες γαι το σπίτι αλλά μιλάω σε τοίχο.Αφηνόμαστε στο έλεος τους και παρακαλαμε να έχουν φιλότιμο αλλά ευτυχώς δεν είναι όλοι ίδιοι.Να σας πω επίσης ότι μιλάμε για Α δημοτικού.Παλεύεις με τον αυτισμό ,παλεύεις με το κράτος ,παλεύεις και με τους εκπαιδευτικούς.Καλό μας κουράγιο!

Σχόλια

Εκπαιδευτικοί

Εικόνα Ελένη
Και σε μας είχε έρθει ψυχολόγος του Δήμου να μιλήσει για το ίδιο θέμα. Είχαν έρθει ο διευθυντής του σχολείου και οι γονείς των παιδιών που έπεφταν θύματα λεκτικής ή σωματικής βίας από άλλα παιδιά. Οι γονείς των παιδιών που ήταν από την άλλη μεριά δεν εμφανίστηκαν, παρότι ξέρω με σιγουριά ότι έχουν ενημερωθεί σχετικά με τη συμπεριφορά των παιδιών τους από το σχολείο. Στην ομήγυρη δεν αναγνώρισα κανέναν δάσκαλο. Δεν τους κακίζω, όμως. Είμαι βέβαιη ότι τους έχουν γίνει σχετικά σεμινάρια πολλές φορές, και ότι έχουν περευρεθεί ξανά σε τέτοιες συνατήσεις. Μπορεί να μην έχουν την άνεση χρόνου να πάνε σε άλλη μία. Καλό θα ήταν βέβαια να έρθουν έστω "για τα μάτια του κόσμου", να δείξουν ότι ενδιαφέρονται, αλλά έχει νόημα να γίνεται οτιδήποτε για τα μάτια του κόσμου; Σχετικά με τις σημειώσεις των εργασιών στα βιβλία, έχω το ίδιο θέμα. Ο μικρός μου στην αρχή δε σημείωνε γιατί έχει διάσπαση προσοχής (μαζί με τον αυτισμό του) και έβλεπα μερικές φορές ότι η δασκάλα είχε σημειώσει η ίδια πάνω στο βιβλίο. Τι προάλλες η δασκάλα του μας ανέφερε ότι είχε "τσακωθεί" μαζί του διότι αρνιόταν να σημειώσει μία άσκηση ώστε να μην τη δούμε στο σπίτι και τον βάλουμε να την κάνει. Ο μικρός μου είναι τώρα Β' δημοτικού. Κατά τη γνώμη μου, και κρίνοντας εντελώς "εξ' ιδίων" είναι αδύνατο για έναν εκπαιδευτικό να δώσει σε ένα παιδί με αυτισμό την προσοχή που χρειάζεται μέσα σε μία τάξη. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με συνοδό που θα παρέχει παράλληλη στήριξη. Δε λέω βέβαια να μην ασχοληθεί παραπάνω, αλλά (και πάλι κρίνοντας από το δικό μου παιδί), η δασκάλα θα έπρεπε να μην κάνει τίποτε άλλο όλη την ώρα, από το να τον παροτρύνει να σημειώσει, να αντιγράψει απ' τον πίνακα, να του εξηγήσει τι εννοούσε ο διπλανός του που μπορεί να του "πέταξε" κάτι που ο δικός μου πήρε προσωπικά κ.ο.κ. Θα μου πείτε, όλα τα παιδιά δεν μπορούν να έχουν παράλληλη στήριξη. Συμφωνώ. Και αυτό είναι τεράστιο προβλημα του συστήματος. Ωστόσο, δεν μπορούμε να ζητήσουμε από τον εκπαιδευτικό, που αρκετές φορές μπορεί να μην έχει τις εξειδικευμένες γνώσεις γι' αυτό να αναπληρώσει αυτό που δεν μπορεί. Για μένα, αρκεί να είναι σωστός άνθρωπος, να είναι διατεθιμένος να συνεργαστεί με τους γονείς και να είναι ειλικρινής μαζί τους σχετικά με το τι μπορεί (ή έστω ενδείκνυται ώστε να μην επιβαρύνονται και τα άλλα παιδιά της τάξης) να κάνει. Εγώ θεωρώ ότι γενικά έχω σταθεί πολύ τυχερή στους εκπαιδευτικούς (με τη στενή και την ευρεία έννοια) που ασχολήθηκαν με το Γιάννη μου. Και λέω "με την ευρεία έννοια" γιατί βάζω μέσα και προπονητές στα διάφορα αθλήματα με τα οποία ασχολήθηκε (τι να κάνουμε, έβλεπε τον αδελφό του και ήθελε κι αυτός!) και που με εντυπωσίασαν όλοι (πλην ενός τραγικού προπονητή κολύμβησης) με τον τρόπο που τον πλησίασαν, τον έβαλαν στην ομάδα, και πολλές φορές προσάρμοσαν την προπόνηση στα μέτρα του. Ήμουν πάντοτε κι εγώ βέβαια πό κοντά, να ενημερώνω, να εξηγώ, να προτείνω, να είμαι κι εγώ διατεθιμένη να τους εμπιστευτώ (θέλει δύναμη να επιστευτείς το χειρισμό του αυτιστικού παιδιού σου σε κάποιον άλλο, είμαι σίγουρη ότι όλοι το ξέρετε). Είμαι βέβαιη όμως, ότι και να μην τα έκανα όλα αυτά, οι συγκεκριμένοι άνθρωποι πάλι θα έκαναν ότι είναι δυνατό, ήμουν τόσο τυχερή. Φιλικά, Ελένη
like0

Εχεις δίκιο!

Εικόνα Μαριαλεξ
Έχεις δίκιο ,ήμουν θυμωμένη και αγανακτισμένη και ίσως να υπερέβαλλα.Ξέρω ότι ο δάσκαλός του τον αγαπάει και τον προσέχει ιδιαίτερα, η αλήθεια είναι όμως πως δεν ξέρει πώς να τον χειριστεί.Το παιδί μου είναι πολύ χειριστικό όταν ξέρει ότι του επιτρέπουν να ξεπεράσει τα όρια τα οποία με μεγάλη δυκολία πγροσπαθούμε να του βάλουμε.Διαβάζει και γράφει μόνος του από τα 4,έχει πολύ δυνατή μνήμη και είναι πολύ επικοινωνιακός πια.Η γιατρός μας είπε ότι αυτό που έχει καταφέρει είναι μοναδικό.Είχε εικόνα κλασικού αυτισμού και τώρα έχει βελτωθεί τόσο που μόνο ένας ειδικός μποεί να το καταλάβει.Μετά από τόσο αγώνα είναι κρίμα να τρώει ξύλο σε κάθε διάλλειμα και να γίνει επιθετικός μιμιτικά, γιατί ο ίδιος δεν είναι.Ξέρω ότι θέλουν να τον βοηθήσουν αλλά δεν ξέρουν και αυτό φαίνεται.Ξέρω ότι κουράζεται και ο δάσκαλός του όμως δεν είναι θλιβερό το ότι δεν υπάρχει σχολικό πλαίσιο κατάλληλο για τα παιδιά μας?Δεν είναι αδικία το παιδί σου να "μπορεί να φτιάξει αεροπλάνα και εκείνοι να θέλουν να του μάθουν να πετάει αετό"?Ούτε εκείνοι φταίνε αλλά ουτε κι εμείς,φταίει ο αυτισμός του κράτους και της κοινωνίας μας που δεν βλέπουν τίποτα. Το πιστεύεις ότι πριν 2 χρόνια έκλαιγα γιατί δεν με κοιτούσε καν στα μάτια?Δεν είχε ουσιαστική επαφή ούτε με εμάς.Και τώρα τον βλέπω να ανθίζει και δεν το πιστεύω ότι είναι το ίδιο παιδί.Ευτυχώς έχουμε σταθεί πολύ τυχεροί με το κέντρο που μας έχει αναλάβει.Μας στηρίζουν ψυχολογικά πάρα πολύ και τους εμπιστεύομαι απόλυτα.Αυτοί έχουν κάνει όλη αυτή τη δουλειά με το παιδί μου.Και τώρα ξαναβλέπω το ίδιο θαύμα να επαναλαμβάνεται με το δεύτερο παιδάκι μου.Είναι τυχαίο ? Όχι.Είμαστε τόσο τυχερές γιατί μπορούμε να χαρούμε με κάθε βήμα ανάπτυξης των παιδιών μας και να απόλαμβάνουμε την ομορφιά και την αξία των σημαντικών που οι άλλοι δεν τα βλέπουν γιατί τα έχουν δεδομένα.Σε ευχαριστώ που με άκουσες και να ξέρεις πως θα είμαι κι εγώ εδώ αν και όποτε με χρειαστείς.
like0

Μπράβο για την πρόοδό σας!

Εικόνα Ελένη
Χαίρομαι τόσο πολύ που ακούω ότι είχατε τόσο μεγάλη πρόοδο! Μπράβο σας! Είναι λογικό να θυμώνεις όταν βλέπεις ότι κάτι θα μπορούσε να πηγαίνει καλύτερα και δεν πάει. Έχεις δώσει μεγάλο αγώνα για να καταφέρει το παιδί σου αυτό που για τους άλλους είναι αυτονόητο, και αγανακτείς όταν βλέπεις να κινδυνεύει ή πρόοδός του από την αμέλεια κάποιων άλλων. Σε καταλαβαίνω απόλυτα! Εμείς είχαμε τρομερό πρόβλημα στο σχολείο πέρσι. Ο Γιάννης μου έλεγε ότι πέρναγε την ώρα του στο διάλλειμα προσπαθώντας να αποφύγει τους διώκτες του, μία ομάδα παιδιών που των κορόιδευαν και τον χτυπούσαν. Έτυχε να είμαι μάλιστα μπροστά σε μία περίπτωση που παιδιά τον φώναζαν σαν να ήταν σκύλος... Είχα μιλήσει επανηλλειμένως με το σχολείο. Είχα παρακαλέσει και είχα απαιτήσει. Ξέρεις κάτι όμως; Όταν ένας δάσκαλος έχει εφημερία, αυτό που πρέπει να εξασφαλίσει είναι η σωματική ακεραιότητα των παιδιών. Και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μη σπάσει κανένα κεφάλι. Το ότι κοοϊδεύει κάποιος τα παιδιά μας, είναι πράγματι πολύ άσχημο, και αν πέσει στην αντίληψη ενός δασκάλου θα γίνει παρατήρηση, αλλά δεν αποτελεί προτεραιότητα. Και σωστά, κατά τη γνώμη μου. Άσε που συνήθως τα παιδιά που πείραζαν το Γιάννη το έκαναν κρυφά. Ξέρεις πόσες φορές τιμωρήθηκε ο Γιάννης για την αντίδραση που είχε σε ένα τέτοιο πείραγμα, ενώ δεν έγινε αντιληπτό το ίδιο το πείραγμα; Και καλά να ήταν κάποιος δάσκαλος που να ξέρει ότι το παιδί μου είχε πάντα δίκιο και δεν έλεγε ποτέ ψέμματα. ΄Τότε τους μάλωνε και τους δύο. Αν ήταν κάποιος άλλος, το μά΄λωμα το έτρωγε μόνο ο ΓΙάννης. Και καταλαβαίνεις πως ήταν μετά, που ήταν διπλά αδικημένος... Προσπαθούσα πολύ καιρό, παλεύοντας με τη γραφειοκρατία και τη στενομυαλιά να του βάλω συνοδό στο σχολείο. Όχι τόσο για το μάθημα, αλλά για το διάλειμμα, γιατί το παιδί δεν άντεχε πια να πηγαίνει σχολείο. ΄Πεταγόταν το βράδυ στον ύπνο του και είχε αναπτύξει τικ. Τα κατάφερα φέτος. Θα μου πεις: άντεξες να το στιγματίσεις έτσι το παιδί; Γιατί, δεν ήταν στιγματισμένο αλλιώς; Φέτος τουλάχιστον πάει στο σχολείο με τη φυσιολογική ανορεξία ενός παιδιού που βαριέται, όχι τον τρόμο ενός παιδιού που φοβάται για τη ζωή του. Η συνοδός του τον βοηθάει να καταλάβει τα άλλα παιδιά την ώρα που το χρειάζεται, όχι σε δεύτερο χρόνο, όπως γινόταν πέρσι, που του εξηγούσαμε εκ των υστέρων γιατί συνέβαινε κάτι, όταν και αν το παίρναμε είδηση. Εξηγεί και τη δική του συμπεριφορά στους συμμαθητές του, αν και ο στόχος μας δεν είναι να φτιάξουμε έναν μικρόκοσμο που να αποδέχεται το Γιάννη, αλλά να φέρουμε το Γιάννη κοντά στους άλλους. Καμιά φορά σκέφτομαι ότι η ταλαιπωρία που τραβάμε με τα άγχη, τα δρομολόγια και τον αγώνα με τις υπηρεσίες δε μας αφήνουν να χαρούμε τα παιδιά μας. Εγώ δε χαιρόμουν ούτε το άλλο, το "φυσιολογικό" μου παιδί. Όταν στις σχολικές γιορτές οι άλλες μανάδες χαίρονταν, εγώ έκλαιγα κι έλεγα ότι ποτέ δε θα πάρω αυτή τη χαρά απ' το Γιάννη μου και δεν μπορούσα να χαρώ ούτε για τον μικρό. Κατάλαβα όμως ότι καμιά μάνα στη σχολή δε χάρηκε τόσο όταν το παιδί της εκτέλεσε σωστά μία σειρά ασκήσεων για να πάρει τη ζώνη στο τάε κβον ντο. (Επίσης, καμία άλλη δεν έμαθε η ίδια τάε κβον ντο για να τον βοηθήσει στην εξάσκησή του - μ' ένα σμπάρο δυο τριγώνια!) Καμία στην ομάδα δε χάρηκε τόσο όταν έβαλε καλάθι. Και είμαι σίγουρη ότι καμία δεν ακούει τόσο ευφάνταστα λόγια αγάπης όσο εγώ! Είμαστε εδώ για ν' ακούμε και να βοηθάμε ο ένας τον άλλο. Κι εγώ στις δύσκολες μέρες του Γιάννη και στις μέρες που άλλοι κάνουν τη μέρα του Γιάννη δύσκολη, εδώ θα έρθω να πω τον πόνο μου...
like0

θα κοιτάτε τις χαρές

Εικόνα Almak
Xαίρομαι πάρα πολύ με την πρόοδο των παιδιών σας. Συνεχίστε με αυτόν τον τρόπο σκέψεις που βλέπω και στα 2 ίχνη γραφής. Έχετε καταφέρει πολλά πράγματα για τόσο μικρά παιδιά. Να ξέρετε πως χαρές θα έρθουν πολλές ακόμα , θα έρθουν και στεναχώριες ...... αλλά εσείς θα κοιτάτε τις χαρές. Κάπως έτσι κάνω κι εγώ και το καμάρι μου έχει φτάσει στα 17.
like0

Ευχαριστώ πολύ

Εικόνα Μαριαλεξ
Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω πολύ.Τελικά δεν είμαστε μόνοι και έτσι ο δρόμος μοιάζει λίγο πιο εύκολος.Μας ενώνουν οι ίδιες χαρές και λύπες.Πόσες φορές έχω προσπαθήσει να μιλήσω για όλη αυτή την αγωνία και το φόβο για το αύριο? Ή θα με κοιτούν σαν να είμαι τρελλή και υπερβολική , ή στην καλύτερη με οίκτο.Ούτε τα παιδιά μου ούτε εγώ αξίζούμε τέτοια συμπεριφορά.Και κάπως έτσι σταμάτησα να μιλάω.Εδώ βρήκα μυαλά φωτισμένα που ακούν και καταλαβαίνουν.Τι ειρωνία να μη σε πονούν οι άνθρωποί σου και να σε νοιώθουν κάποιοι που ούτε καν τους έχεις δει.Ο γιος σου είναι ένας κούκλος.Ξέρεις καμαρώσα κι εγώ μαζί σου το παιδί σου στα βίντεο που έχεις αναρτήσει.Ας γίνουν τα δάκρυά μας και οι ξάγρυπνες νύχτες το αντάλλαγμα για την ευτυχία και την πρόοδό τους.
like0

Ρατσισμος

Εικόνα anna9
Eγω θα ηθελα να μιλησω για το θεμα του ρατσισμου που δυστυχως αντιμετωπιζω με το παιδι μου ,που εχει διαταραχη.Τα παιδια απομακρυνονται δεν παιζουν μαζι .Κ επισης πολλοι γονεις επικροτουν την σταση των παιδιων τους.Ειναι κατι που με στενοχωρει πολυ.Κριμα πραγματικα.Σας εχει τυχει κατι αναλογο?Αν ναι πως το αντιμετωπισατε?
like0

Ξέχασα να ευχηθώ, Καλή Σαρακοστή!

Εικόνα anna9
Ξέχασα να ευχηθώ, Καλή Σαρακοστή!
like0

Μην τους αφήσεις να σας βάλουν στην άκρη

Εικόνα Μαριαλεξ
Χρόνια πολλά και καλή σαρακοστή γλυκιά μου.Μου έχει συμβεί αμέτρητες φορές και κάθε φορά έκλαιγα ,έπαιρνα τα παιδιά μου και έφευγα.Όσο όμως περνούσε ο καιρός κατάλαβα ένα πράγμα.Δεν ξέρουν τι είναι αυτό που έχουν τα παιδιά μου αλλά και να ήξεραν δεν θα καταλάβαιναν.Ούτε εγώ όμως ήξερα πριν χρειαστεί να μάθω.Και είμαι σίγουρη ότι δεν θα καταλάβαινα κιόλας.Αν δεν έχεις βιώσει κάτι δεν μπορείς να το νιώσεις.Έτσι λοιπόν μαλάκωσα λίγο λίγο την καρδιά μου και δεν τους αφήνω να με απομονώνουν.Βοηθώ το σύλλογο γονέων του σχολείου,είπα στην ψυχολόγο των παιδιών μου να μιλήσει στο σχολείο για τη βία και τις δυσκολίες των παιδιών με μαθησιακά και άλλα προβλήματα.Πηγαίνουμε κάθε μέρα στις κούνιες όπου πηγαίνουν σχολώντας πολλά παιδιά του σχολείου μας και έχω κάνει φιλίες με πολλές μαμάδες.Δεν θα αφήσω να βάλουν τα παιδιά μου στην άκρη και θα το κάνουν μόνο αν τους αφήσω εγώ.Μερικές κοπέλες ξέρουν για τη διαφορετικότητα των παιδιών μου και μάλλον εκείνες έχουν καταλάβει πόσο προσπαθώ κι εγω και εκείνα και τα συμπαθούν πολύ και το δείχνουν έντονα. Όταν πέταξα εγώ την ταμπέλα από τα παιδιά μου ,όταν κατάλαβα ότι δεν είναι άρρωστα και τους φέρομαι φυσιολογικά χωρίς να έχω στο πίσω μέρος του μυαλού μου ότι κάτι έχουν τότε δεν τολμάει κανείς να πει οτιδήποτε.Τα άλλα παιδιά βέβαια γίνονται πολλές φορές σκληρά.Αλλά ακόμα και από αυτά τα δικά μας θα μάθουν.Θα μάθουν να αμύνονται ,θα μάθουν ότι ο κόσμος δεν είναι αγγελικά πλασμένος και δν θα τα έχουν όλα στο πιάτο.Ξέρεις είναι πιο πολύ δικιά μας αγωνία όλο αυτό και όχι τόσο των παιδιών.Στο σχολείο τρια παιδάκια χτυπούν τον Αλέξανδρο όλα τα υπόλοιπα όμως τον αγαπούν και τον προσέχουν .Κάθε φορά φορά που μου λέει ότι τον χτυπάνε δεν τον χαϊδεύω ούτε τα κακολογώ μπροστά του.Τον ρωτάω τι έκανε εκείνος ,να μη ξαναπάει κοντά τους αφου τον δέρνουν και να το λέει στο δάσκαλό του.Και εμείς όμως δεν μαλώναμε στο σχολείο?Μόνοι μας δν τα βγάζαμε πέρα?.Έχε εμπιστοσυνη στο παιδί και αυτό θα τα καταφέρει μια χαρά και μόνο του.Πρέπει να τα αφήνουμε για να δούμε αν μπορούν να τα καταφέρουν.Δεν μπορούμε να είμαστε διαρκώς μαζί τους για να τα προστατεύοομε και δεν θα ήταν και σωστό αλλωστε.Εμένα μου πήρε 3,5 χρόνια για να το καταλάβω όλο αυτό.Εύχομαι εσένα να σου πάρει λιγότερο καλή μου.Να είσαι πάντα δυνατή και για σένα και για το παιδί σου.Αν εσύ είσαι καλά τότε μόνο θα είναι κι αυτό. Με αγάπη Μαρία
like0

Ρατσισμός και βία

Εικόνα Ελένη
Καλή Σαρακοστή και από μένα! Για μένα δεν τίθεται θέμα ρατσισμού από τους άλλους απέναντι στα παιδιά μας. Εσύ δηλαδή, θα έκανες παρέα με κάποιον που φέρεται παράξενα, μιλάει παράξενα, αντιδρά υπερβολικά ή δεν καταλαβαίνει πάντα αυτά που του λες; Δε μιλάω γι’ αυτούς που τα χτυπάνε, βέβαια, απλά γι’ αυτούς που τα αποφεύγουν. Ή, αν το παιδί σου δεν είχε αυτισμό, δε θα ανησυχούσες αν το παιδί σου έκανε παρέα μ’ ένα τέτοιο παιδί; Δε θα φοβόσουν μήπως «αντιγράψει συμπεριφορές»; Εμείς ξέρουμε ότι δεν «κολλάει», το ξέρουν όλοι; Είναι δουλειά δική μας να βάζουμε το παιδί μας σε παρέες. Αυτό που κάνει η Μαρία, το έχω κάνει κι εγώ. Πηγαίνω το παιδί μου σε παιδικές χαρές ή εξωσχολικές δραστηριότητες που πάνε και παιδιά του σχολείου. Καλώ παιδιά στο σπίτι. Έχω γίνει κι εγώ πιο κοινωνική απ’ ότι ήμουν, Δε μου έκανε κακό, περνάω κι εγώ καλά με τις άλλες μαμάδες… Διαφωνώ με τη Μαρία μόνο στο θέμα της αντιμετώπισης της βίας. Πέρσι, έκανα κι εγώ αυτό που έκανε εκείνη τον πρώτο καιρό στο σχολείο. Όταν μου έλεγε το παιδί ότι κάποιος το είχε χτυπήσει, το ρωτούσα μήπως είχε κάνει κι αυτό κάτι να «προκαλέσει» τον άλλο. Μήπως δεν το είπε στον εφημερεύοντα δάσκαλο ώστε να καταλάβει ότι κάποιος το είχε χτυπήσει; Μετά κατάλαβα ότι έκανα λάθος. Λάθος, λάθος, λάθος!!!! Έμαθα ότι για τις φασαρίες που γίνονταν μ’ ένα συγκεκριμένο παιδί, πάντα έφταιγε το άλλο παιδί. Και η οικογένεια του άλλου παιδιού που δεν θεωρούσε προβληματική τη συμπεριφορά του παιδιού τους, που εκτός απ’ το δικό μου παιδί έδερνε κι άλλα. Το παιδί μου είχε δίκιο. Το πρόβλημα όμως πλέον εγώ το είχα μεταφέρει στο δικό μου παιδί, στο οποίο δεν έδειξα τη συμπαράσταση που όφειλα, αμφισβητώντας το. Το έκανα μετά, αν και καθυστερημένα, και είδα διαφορά. Του είπα ότι το συγκεκριμένο παιδί ήταν ανάγωγο και οι πράξεις του κακές. Του είπα ότι εγώ είμαι με το μέρος του. Δεν είναι δεδομένο ότι το παιδί το ξέρει! Ανακουφίστηκε τόσο πολύ… Του είπα επίσης να μην περιμένει πια να το πει σε κάποιον μεγάλο, αλλά να αμυνθεί όπως μπορεί μπροστά σε μία επίθεση. Τι στο καλό, ήξερε κι αυτός να δέρνει! Γύρω στο Πάσχα, μου είπε ότι αυτό το παιδί του είχε επιτεθεί με τρόπο που θα μπορούσε να τον είχε σκοτώσει. Μου το επιβεβαίωσαν κι απ’ το σχολείο. Ποιος είδε το Θεό και δεν Τον φοβήθηκε… Αφού έκανα ότι είχα να κάνω με το σχολείο, του είπα να μην αφήνει το παιδί αυτό να τον πλησιάζει, και αν το κάνει, να τον δέρνει αυτός πρώτος. Του έδειξα που πονάει πιο πολύ. Του έμαθα να τσακίζει καλάμια και να σημαδεύει τένοντες. Θα μπορούσε να είχε πεθάνει! Έλεος πια! Ξέρετε κάτι; Αυτή η κατάσταση άλλαξε αμέσως. Κάτι μάζεψαν οι άλλοι το παιδί τους, κάτι ανέβηκε η αυτοπεποίθηση του παιδιού μου και δεν έμοιαζε πια με στόχο, κάτι που ο εφημερεύων πια δεν άκουγε παράπονα απ’ το παιδί μου στα οποία μπορούσε και να μη δώσει σημασία αλλά είχε πλέον μπροστά του μία συμπλοκή στην οποία έπρεπε να παρέμβει ήθελε δεν ήθελε, πάντως μπήκε τέλος. Ο οποιοσδήποτε μπορεί να μην κάνει παρέα το παιδί μου. Δεν είναι υποχρεωμένος. Αν όμως κάποιος το χτυπήσει, δε θα κάτσω να το συζητήσω πια. Είμαι με το μέρος του παιδιού μου και αυτό πρέπει να ΦΑΙΝΕΤΑΙ. Το παιδί πρώτ’ απ’ όλα πρέπει να το καταλαβαίνει και μετά όλοι οι άλλοι. Δε λέω ότι η δική μου μέθοδος ταιριάζει σε όλες τις περιπτώσεις, απλά λέω ότι αν κάτι δε βοηθάει, καμιά φορά βοηθάει κάτι άλλο, που ίσως να φαίνεται κάπως ανορθόδοξο…
like0

Μακάρι να αντιδρούσε έτσι

Εικόνα Μαριαλεξ
Κι εγώ συμφωνώ μαζί σου 100% στο ότι πρέπει να στηρίζουμε τα παιδιά μας ,έλα όμως που ο δικός μου δεν θέλει να κάνει παρέα με κανένα άλλο παιδί εκτός από αυτά που τον δέρνουν?Του έχουν γίνει εμμονή και καταλαβαίνω οτι θα πάρει χρόνο να το ξεπεράσει.Θέλει να παίζει μόνο με αυτούς και αυτοί δεν θέλουν και ξέρω ότι είναι επίμονος και στο τέλος τις τρώει. Μέχρι και ο δάσκαλος σήκωσε τα χέρια ψηλά.Και όταν πάμε στις κούνιες πώς γίνεται να παίζει με όλα τα παιδιά κανονικά?Έχει συνδέσει το χώρο του σχολείου με αυτούς τους τρεις.Κάθε μέρα του λέμε ότι δεν πρέπει να πηγαίνει μαζί τους και αυτός απαντάει ότι είναι φίλοι του και ότι όλοι οι άλλοι δεν είναι ζωηρούληδες.Ο πατέρας του του λέει να τους βαράει κι αυτός, αλλά δεν το κάνει όπως καταλάβες.Μακάρι να αντιδρούσε όπως ο δικός σου.Ίσως μεγαλώνοντας να νιώσει πιο δυνατός και να αμυνθεί ή τουλαχιστον να ξεπεράσει την εμμονή που έχει με αυτούς.Βέβαια δεν θα τον συμβούλευα ποτέ να χτυπήσει κάποιον αλλά ανησυχώ που δεν το καταλαβαίνει μόνος του ότι καταρχήν δεν του ταιριάζουν για φίλοι και βέβαια το ότι δεν αμύνεται όταν τον χτυπούν.Αν θέλει όμως να το μάθει με το δύσκολο τρόπο θα τον αφήσω να το μάθει έτσι. Αχ τι τραβάμε οι γυναίκες!Με συναδελφικούς χαιρετισμούς Μαρία!
like0

Ξέχασα να σου πω ότι....

Εικόνα Μαριαλεξ
Ξέχασα να σου πω ότι περισσότερο μας έχουν πονέσει οι δικοί μας άνθρωποι,ξαδέρφια και αδέρφια δικά μου και του άντρα μου που λένε ότι φταίμε εμείς γιατί δεν τα έχουμε δείρει ποτέ και γι αυτό είναι τοσο ζωηρά.Δεν μπορούν να καταλάβουν τι έχουν τα παιδιά μου.Ο πόνος είναι διπλός έτσι γιατί βλέπω τα ξαδέρφια των παιδιών μου να μην τα θέλουν.Και ξέρεις τους φίλους τους διαλέγεις την οικογένεια όμως όχι.Τους ξένους τους κάνεις πέρα τους δικούς σου όμως?Απλά έχουμε κλείσει τα αυτιά και κρατάμε μόνο τους τύπους. Καλη σαρακοστή με υγεία.
like0

Αδιαφορία; ...για πόσο ακόμη;

Εικόνα CP
Έχω παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες και μετα λύπης μου διαπίστωσα ότι οι διορισμένοι εκπαιδευτικοί ήταν η μειοψηφία. Σε μια συζήτηση με συναδέλφους κατάλαβα ότι λίγοι ήταν αυτοί που ήθελαν να μάθουν αν και το θέμα τους αφορά άμεσα. Δικαιολογίες πολλές: «δεν έχουμε χρόνο», «δεν πληρωνόμαστε καλά ή αρκετά»… αλλά κανείς τους δεν με έπεισε ότι ενδιαφέρονταν πραγματικά για την πρόοδο και την ενσωμάτωση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες μέσα στην μαθητική κοινότητα. Δυστυχώς πολλές φορές προτιμούν να κρύβουν το πρόβλημα κάτω από το χαλάκι, γιατί αν το αναγνωρίσουν και το επικοινωνήσουν τότε θα πρέπει να κάνουν κάτι για αυτό… και εκεί έρχονται οι παραπάνω δικαιολογίες τους και έτσι τα παιδία αφήνονται στην τύχη τους. Γνωρίζω ότι είναι πολύ δύσκολο για έναν μέσο γονέα να αφυπνίσει τους παιδαγωγούς του παιδιού του όμως δεν γίνεται διαφορετικά αφού το σχολείο αποτελεί όχι μόνο το πεδίο απόκτησης γνώσεων αλλά το κύριο πεδίο κοινωνικοποίησης για όλα τα παιδιά. Δεν μπορούμε να αφεθούμε σε καταστάσεις ζούγκλας (το δυνατότερο παιδί επικρατεί) αλλά ούτε και στην αδιαφορία και την μετριοκρατία τον διδασκόντων απλά γιατί «που να τρέχω τώρα» και «τι να κάνω» για την «περίπτωση» που έτυχε στην τάξη τους… αλλά μέσα από συνεργασία και διεκδίκηση των δικαιωμάτων των παιδιών (βλ. σχετικές εγκυκλίους από το υπουργείο) μα και της απλής - κοινής λογικής να πετύχουμε το αυτονόητο: να αφήσουμε αυτά τα παιδία να ανθήσουν μέσα από τα χαρίσματα και δεξιότητες τους τόσο προς το δικό τους όφελος όσο και προς το όφελος της υπόλοιπης τάξης (και αργότερα κοινωνίας).
like0
Διαφήμιση — Ζητήστε προσφορά

Ψηφιακό Γραφείο ® NOESI.gr | Τι είναι και πώς λειτουργεί;

Εικόνα NOESI.gr

Ψηφιακό Γραφείο ® NOESI.gr.Το Ψηφιακό Γραφείο ® NOESI.gr βασίζονται σε μία διαδικτυακή πλατφόρμα τηλεργασίας, προσαρμοσμένη στον τομέα της υγείας και της εκπαίδευσης. Η πλατφόρμα παρέχει πρόσβαση σε εργαλεία που λειτουργούν εξ αποστάσεως, μέσω internet. Το Ψηφιακό Γραφείο μπορεί να συνδέεται και να υποστηρίζεται από τη Γραμματεία του NOESI.gr, ώστε να εμπλουτίζεται διαρκώς με νέο υλικό. Παρέχεται με την τεχνική υποστήριξη της Google.

Εφαρμογές του Ψηφιακού Γραφείου από το NOESI.gr.

Εικόνα συνδέσμου προς επίσκεψη.​ Μάθετε περισσότερα.

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.