Το πρωτο μας... "φάγαμε πόρτα"

Εικόνα Ιωάννα

Ηρθε ο Μαιος και μαζι του ξεκινησαν και οι εγγραφες στους παιδικους σταθμους... πηγα λοιπον στον δημοτικο παιδικο σταθμο της περιοχης που ανοικει η συνοικια μας να γραψω τις μικρες μου... Σαφως και επρεπε να εκθεσω στην διευθυντρια του παιδικου σταθμου την ιδιαιτεροτητα της μιας απο τις μικρες μου... Εξεeθεσα λοιπον το θεμα μας... η μικρη μου κατανοει τα παντα μιλαει και επικοινωνει απολυτως αλλα δεν περπαταει και δεν μπορει να εξυπηρετηθει μονη της... Σπαστικη τετραπληγια... Δεν ειναι παραμορφωμενο παιδι (αυτο το ανεφερα για να μην μου πει.. "θα σοκαριστουν τα αλλα παιδακια")... Απλα θελει καποιον να ειναι διπλα του οταν τρωει οταν γραφει και οταν πρεπει να βγει διαλειμμα... Οταν τελος παντων χρειαζεται να μετακινηθει... Επομενως θα εχω φροντισει να εχω εκπαιδευμενο ατομο διπλα του για να την προσεχει σε αυτες τις περιπτωσεις και να την φροντιζει οταν χρειαζεται... Κατα τα αλλα θα φροντισω να εχω ειδικο καρεκλακι για την σωστη θεση καθισματος της μικρης μου μονιμα στην αιθουσα της... Οταν η μικρη θα βρισκεται με ολα τα παιδακια στην αιθουσα και θα τους λεει παραμυθακια η δασκαλα θα μπορει εκεινη την ωρα να αποχωρει δικη της για να νιωθει και η μικρη πιο ανεξαρτητη... Η αλλη μου κορη ειπα δεν εχει κανενα τετοιο θεμα.. Θελει να ειναι στο ιδιο σχολειο ομως με την αδελφη της... Μαλιστα μου απανταει ...ξερετε δεν εχουμε την δυνατοτητα να να να να να να να... μας σας ειπα... θα εχω διπλα της ανθρωπο εξειδικευμενο να την εξυπηρετει οπου και οποτε αυτοχρειαζεται... Μα ξερετε εχουμε πολλα παιδια και δεν ειναι δικο μου θεμα αλλα θα αποφασισει ο προϊστάμενος των Παιδικων Σταθμων του Δημου... κ.τ.λ. κ.τ.λ... Θα το εξετασουμε κανετε εσεις την αιτηση και θα σας απαντησουμε αρχες ιουνιου... Εγω εβαλα τον φυσικοθεραπευτή και την εργοθεραπεύτρια να μιλησουν στην διαυθυντρια για τις δυνατοτητες - ικανοτητες του παιδιου στην αντιληψη και την επικοινωνια καθως και τις κινητικες της δυνατοτητες δευτερευοντως... Αλλα μου ειπαν οτι δεν ειναι θεμα της διευθυντριας αλλα αλλου ανωτερου εκτος παιδικου σταθμου... και εν ολιγοις μου απαντησαν οτι... βαλε οτι μεσον εχεις γιατι δεν το θελουν το παιδι δεν θελουν ευθυνες... και το πεισσοτερο δεν θελουν καποιο τριτο ματι (την δικη μου δασκαλα) να εχει εικονα του τι γινεται εκει μεσα... Που δεν αντιλεγω, εχω μαθει οτι ειναι πολυ καλοι αλλα... δεν θελουν χαβα στο κεφαλι τους και πολυ περισσοτερο ευθυνες τετοιου ειδους!!!

Και ρωταω εγω τωρα... η διευθυντρια δεν εχει τον πρωτο λογο;;;

Δηλαδή αν αυτη πει οκ δεχομαι δεν εχω προβλημα τις ωρες που θα ερχεται το παιδι θα εχει και την δασκαλα του μαζι , ο προισταμενος της θα της πει οχι μην το παιρνεις;;; Αποκλειεται... επομενως ηθελε και αυτο εκανε με καθε διακριτικο και ευγενικο τροπο να μου πει πηγαινε τα σε κανενα ιδιωτικο γιατι εμεις εδω δεν θελουμε! Φαγαμε πορτα δηλαδή... Ομως εγω δεν σταματω εδω... Θα εξαντλήσω καθε περιθωριο που εχω για να πανε οι μικρες μου σε δημοτικο Παιδικό Σταθμο... Δεν διαθετω την οικονομικη δυνατοτητα να πληρωνω ιδιωτικο παιδικο σταθμο και δασκαλα να βοηθαει την μικρη μου και γυναικα στο σπιτι διοτι εργαζομαι και και και... ξερετε... και αλλωστε ως εγαζομενη μητερα με 2 παιδια και το ενα με ιδιαιτεροτητα δικαιουμαι αν οχι 2 τουλαχιστον μια θεση για την μικρη μου... αν και γνωμη μου ειναι οτι δικαιουμαι 2!!!! Δεν μπορουν να απορριπτουν ενα παιδι με κινητικα προβληματα μονο επειδη θελουν απλα την ησυχια τους!!!! Αρχισε παιδια ο ρατσισμος... απο τα 3μιση μας σχεδον... μας βλεπουν καπως... η αληθεια ειναι οτι εχω κατι αυπνιες εδω και μερες... μια η επιτροπη του ικα ...μια το ξεκινημα μας στο σχολειο... τρωω κατι ξενυχτια κατα τις 4 το πρωι και το ματι μετα δεν λεει να κλεισει... η αληθεια επισης ειναι οτι εσκασα και με επιασαν τα δακρυα και χθες το βραδυ και σημερα το μεσημερι... ετρεχαν σαν νερακι παλι... και φωνη δεν μου εβγαινε... για το γαμωτο... παντα ημουν υπερ των ανθρωπων με ιδιαιτεροτητες... μια φιλη μου οταν με ειδε με την κορη μου καποια στιγμη μου ειπε... ρε ιωαννα... Ειναι σαν να ειχες παντα ενα τετοιο παιδι στην ζωη σου... Ποτε δεν απερριψα ανθρωπο με ιδιαιτεροτητα... Η σταση ζωης μου και η φιλοσοφια μου δεν μου επετρεπε να τους βγαλω εκτος ζωης... και παντα μα παντα πιστευα και πιστευω οτι... δυνητικα ολοι ειμαστε υποψηφιοι σε αυτη την ζωη για να παθουμε κατι... ποτε να μην συμβει σε κανεναν τιποτα αλλα ετσι ειναι η ζωη... πιστευουμε οτι ολα θα συμβουν στους αλλους αλλα ... οχι... ποτε σε εμας... Εγω θα το παλεψω να την δεχτουν την μικρη ...για πρωτη φορα για τα αυτονοητα θα σηκωσω γη και ουρανο και θα δουμε... δεν ξερω αν τελικα θα καταφερω να δωσω σε καποιους με την μικρη μου μαθηματα ζωης... αλλα σιγουρα ειναι η αρχη μιας ανηφορας που μαλλον δεν θα ειναι ευκολη ...αλλα ετσι και αλλιως η ζωη ειναι δυσκολη αλλα και πολυ πολυ ομορφη και δεν σκοπευω για να αφησω σε καποιους το περιθωριο να μου την ασχημίσουν...

Σχόλια

...καλή μου Ιωάννα, έτσι είναι όπως τα λες

Εικόνα Anonymous
...καλή μου Ιωάννα,έτσι είναι όπως τα λες... ούτε να τους αφήσεις τους κάποιους το περιθώριο να σου ασχημήνουν τη ζωή,ούτε να σε αφήσουν εκεί. Πέρσι έκανα και εγώ τα χαρτιά μου για δημόσιο παιδικό σταθμό και απορρίφθηκε το παιδί μου...η αιτία ήταν επειδή δε δήλωσα την κάρτα ανεργίας, στην ένσταση που έκανα απάντησαν ότι δεν διαθέτει δομές ο παιδικός σταθμός για να πάει το παιδί μου,πρέπει να πάει σε ειδικό κ.λ.π.,αφού δεν υπάρχει τουλάχιστον εδώ τέτοιος παιδικός και αφού και τα δικά μας παιδιά έχουν τα ίδια δικαιώματα, γιατί δεν παίρνουν νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής και να ενσωματωθούν στον παιδικό σταθμό; Μην το αφήσεις να περάσει έτσι, και νομίζω ότι είναι υποχρεωμένοι, να διορίσουν άτομο, από τη στιγμή που το παιδάκι θα πάει στο σχολείο. Κράτα γερά,φιλιά στις ζουζούνες σου, Λένα
like2

Κι εμείς φάγανε πόρτες

Εικόνα Angela Papastavrou
Το ίδιο και εμείς φαγαμε πολλές πορτες, για 3 χρόνια, μεχρι τελικά να βρούμε σχολικό πλαισιο να γραφτουμε. Σας ευχομαι να βγάλετε άκρη πιο συντομα απο μας.
like1

Αυτη ειναι μονο η αρχη

Εικόνα eirini m
Κι εμεις αντιμετωπισαμε παρομοιο θεμα οταν χρειαστηκε να γραψω τον μικρο στον παιδικο σταθμο. Μολις ακουσαν για αυτισμο μου ειπαν χιλιες δυο δικαιολογιες της πλακας για να μας αποφυγουν. Εγω ομως τους ειπα, πρωτα να τον γνωρισουν και μετα αν δουν οτι δεν μπορουν να τα καταφερουν θα τον σταματησω. Σε πληροφορω πως τωρα τον εχουν λατρεψει και μαλιστα η νηπιαγωγος με ευχαριστησε που της δωσαμε την ευκαιρια να ξεπερασει καποιες αντιληψεις και ταμπου για τα "διαφορετικα" παιδια. Δεν της ειχε ξανατυχει τετοια περιπτωση και φοβοταν το τι θα αντιμετωπισει. Αφου ομως γνωρισε τον μικρο μου, εμαθε τις ιδιαιτεροτητες του και τον εχει βοηθησει πραγματικα. Σου προτεινω λοιπον, να επιμεινεις, να πας τη μικρουλα σου και να δουν οτι ειναι απλα ενα κοριτσακι που εχει καθε δικαιωμα να ειναι στο σχολειο και οχι κατι τραγικο οπως φανταζονται. Και φυσικα μην παρακαλεσεις κανεναν. Απαιτησε αυτο που δικαιουνται τα παιδια σου. Καλη συνεχεια Ειρηνη
like3

Κανε υπομονή

Εικόνα ιωαννα
Κανε υπομονη. Ετσι ειναι οι ανθρωποι στις περισσοτερες των περιπτωσεων. Και μην τους λες ρατσιστες... απλα δεν ξερουν...δν γνωριζουν και δν μπορουν να καταλαβουν. Αυτος ειναι και ο ορισμους του "στεναμυαλου". Ενας ανθρωπος γεματος ταμπου!!! Δεν μπορουν να καταλαβουν απλα πως ειναι αυτα τα παιδια. Προσωπικα δεν θεωρω πως τα παιδια με ειδικες αναγκες ειναι "καθυστερημενα" αλλα ειναι ιδιαιτερα και ξεχωριστα!!! Για αυτο λοιπον κανε υπομονη και συνεχησε να παλευεις.Οπως ειπες και εσυ ειναι μια ανυφορα δυσκολη! Καλη επιτυχια στην αναβαση της λοιπον....
like2

Ισως βοηθούσε κάποιο επίσημο χαρτί

Εικόνα Anonymous
Ισως βοηθουσε καποιο επισημο χαρτι απο τον γιατρο του παιδιου, παιδοψυχολογο για παραδειγμα, που να λεει οτι η μικρη χρειαζεται να ενταχθει σε σχολικο πλαισιο, ωστε να βοηθηθει η ψυχολογια της μπλα μπλα μπλα και οτι ειναι απαραιτητο να τη δεχθουν. Ξερω οτι θα προτιμουσες να το εκαναν απο μονοι τους και χωρις να τους πιεσεις,αλλα ποιος ειπε οτι ο κοσμος ειναι δικαιος η ιδανικος; Σε μας παντως το χαρτακι βοηθησε στον παιδικο. Τωρα εχουμε αλλα ζορια, αυτα του νηπιαγωγειου...
like2

Το χαρτι ...

Εικόνα Γιάννης_1970
Σωστα ... Ρωτησα στον Παιδικο σταθμο του δημου για εγγραφη και οταν τους ανεφερα οτι ο μικρος εχει ενα μικρο κινητικο προβλημα (ημιπληγια) μου ειπε η προισταμενη οτι θελει χαρτι απο παιδιατρο οτι η ταξη θα το βοηθησει στην αναπτυξη του κλπ κλπ.
like2

Μα τους ειπα οτι θα φερω ολα τα χαρτιά

Εικόνα Ιωάννα
μα τους ειπα οτι θα φερω ολα τα χαρτια τοσο απο τον παιδονευρολογο της μικρης οσο και απο λογο εργο και φυσιοθεραπευτη...με κθεση του παιδιου για τις δυνατοτητες , ικανοτητες...απλα εχουν στο μυαλο τους καπως την εγκεφαλικη παραλυση...ακουν τετραπληγια και ποιος ξερει τι φανταζονονται... ακουστε...δεν εχω σκοπο να απολογηθω ουτε και να δικαιολογηθω σε αυτες τις κυριες για το παιδι μου...οπως και να ειναι ή οπως και αν ηταν εμφανησιακως...παραμορφωμενο ή μη!!! δεν εχει σημασια για μενα πως ειναι εμφανησιακως το παιδι μου...δεν το καταλαβα δλδ...αν ενα παιδι λιογω του προβληματος του εχει καποιες παραμορφωσεις τι πρεπει δλδ???να το κλειδωσω να μην το βλεπουν για να μην τρομαζουν ή οτι αλλο??? ΣΑΦΩς ΟΧΙ....ελεος πια ...τι κακο και αυτο εδω στην ελλαδα ...το παιδι μου το πηγα στην κουνια και κοιταζαν τους ναρθυκες στα ποδια του...και φυσικα ηθελε φουστιτσα το παιδι μου.,...και φυσικα και της εβαλα...να βγαλουμε εξω τα μπουτακια κουκλα μου της ειπα!!! και ας κοιτανε οτι θελουν...αλλωστε τους προκαλλω κιολας...να με ρωτησουν , νατους απαντησω για να μαθουν κιολας οτι δεν ηρθε και το τελος του κοσμου αν εχεις ιδιαιτεροτητα...να μαθουν οτι καποιοι ανθρωποι , καποια πλασματακια παλευουν για τα αυτονοητα!!! σημερα πηγα παλι...να δωσω κατι χαρτια παλι...και μου ειπε προκαλοντας την εγω, η διευθυντρια...ξερετε αν δεν θελουν οι δασκαλες εγω δεν μπορω να τους το επιβαλλω, γιατι ξερετε κανεις δεν θελει ενα 2ο ματι να επιβλεπει μεσα τι κανουν...ναι το ξερω ειπα εγω ...κανεις δεν θελει πανω στο κεφαλι του ελεγχο...(ΜΑ ΚΑΛΑ ΤΙ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΟΥ ΛΕΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑς ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ??? ΤΑ ΔΕΝΟΥΝ? ΤΑ ΒΑΣΑΝΙΖΟΥΝ? ΤΑ ΒΡΙΖΟΥΝ?? ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΑ??? ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟς ΝΑ ΤΟΥς ΕΛΕΓΧΕΙ???ΚΑΛΟΜΑΘΗΜΕΝΕς ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕς!!!) ακου τι μου ειπε!!!!εγω επιτηδες την προκαλσεσα για να δω τι θαμου πει και τελικα εκδηλωθηκε...πρωτα μου ειπε δεν αποφασιζει αυτη, μετα ειναι θεμα επιτροπης και προισταμενου , μετα οι δασκαλες αποφασιζουν γιατι δεν θελουν χαβα στο κεφαλι τους.... ε λοιπον τωρα αγριεψα...τελος η διευθυντρια...εγω οτι ηταν να πω της ειπα...επεται συνεχεια με τα δικα μου ομως πλεον μετρα και σταθμα , οι θεωριες ειναι ωραιες...αηδιαζω να τις ακουω πλεον επειδη σχεδον ποτε δεν γινονται πραξη... ποια η διαφορα του προνηπιου με το νηπιο που ειναι υποχρεωτικο?? αφου του χρονου θα αναγκαστουν να το παρουν το παιδι...και μαλιστα μεχρι να ερθει παραλληλη στηριξη( ΑΝ ΔΕΝ ΤΙς ΚΟΨΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΕς!!!) φεξε μου καλος δεκεμβρης...ως τοτε τι?? θα εχω το απιδι μου μονο του εκει? παρκαρισνενο σε ενα παρεκλακι?? ουτε στα καλυτερα ονειρα τους...εκει μονο του το παιδι ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ!!!οποτε δεν βλεπω κανενα λογο να μην κανουν την... προβα απο φετος!!!! με εκτιμηση , σας ευχαριστω για την ψυχολογικη στηριξη, dany d
like1

Χιλια δικια εχεις

Εικόνα Γιάννης_1970
Σωστα το εθεσες στο τελος, 'προβα' για του χρονου ειναι που θα το δεχτουν υποχρεωτικα. Ας μαθουν σιγα σιγα οτι υπαρχουν και παιδια λιγο εως πολυ διαφορετικα. Ετσι θα εξοικιωθουν και τα υπολοιπα παιδακια και δεν θα θεωρουν την όποια αναπηρια φαινομενο... UFO!! Με κατι τετοια αλλαζει η κοινωνια σιγα σιγα...
like3

Τα δικα μας βηματα που ανοιξαν την πορτα..

Εικόνα Anonymous
πριν μερικα χρονια ημουν μελος του νομικου προσωπου παιδικων κ βρεφονηπιακων σταθμο σε ενα δημο της αττικης.. η αληθεια ειναι οτι οι σταθμοι του δημου λειτουργουν βασει καταστατικου και συνηθως σε αυτο αναφερεται οτι ο υπευθυνος ειναι ο προεδρος του νομικου προσωπου (που ειναι καποιος αντιδημαρχος ή καποιος δημοτικος συμβουλος.. η καθε διευθυντρια επισης παιζει καθοριστικο ρολο στην αποδοχη των αιτησεων.. στον δικο μας τον δημο ειναι υποχρεωμενοι να δεχτουν ολες τις αιτησεις ανεξαρτητα απο το αν θα γινουν δεκτες ή οχι.. επισης, ειμαι λογοθεραπευτρια και στο διοικητικο του πανελληνιου συλλογου λογοπεδικων - λογοθεραπευτων και γνωριζω αρκετα απι τα γραφειοκρατικα εμποδια σε τετοιες περιπτωσεις.. πριν 2 χρονια ειχα ενα δικο μου παιδακι με στοιχεια αυτισμου που ηθελα να παει σε κανονικο σχολειο κ συναντησαμε εμποδια απο την διεθυντρια να το δεχτει.. ενα χαρτι απο την γιατρο του παιδιου (απο δημοσιο νοσοκομειο) που ανεφερε την σημαντικοτητα και τους λογους για τους οποιους το παιδι επρεπε να παει σε κανονικο σταθμο, ανοιξε την πορτα του σταθμου και ο δημητρης τελικα εγινε δεκτος.. επισης, ειχα μιλησει κ εγω η ιδια στον δημαρχο και εχοντας στο χερι του το καταστατικο βρηκαμε την λυση.. αυτη ειναι η δικη μου εμπειρια.. ελπιζω τα βηματα που καναμε εμεις να σε βοηθησουν..
like1

Όλοι μας τα ίδια τραβάμε

Εικόνα Anonymous
Ο καθένας απο εμάς κρατάει το σταυρο του. Και αυτό το λέω γιατί ανάλογα με το τι αντιμετωπίζουμε στην οικογενειά μας τα προβλήματα παρα έξω είναι σχεδόν ίδια. Θα σου προτεινα να απευθυνθείς και στα ΚΕΔΔΥ Ν. Ιωνίας. Αυτοί θα σε καταρτήσουν καλύτερα για το τί χρειάζεται.
like4

Επειδή είπα θα σηκώσω Γη και ουρανό

Εικόνα Ιωάννα
Λοιπον επειδη ειπα θα σηκωσω γη και ουρανο... Τελικα εμαθα οτι οι παιδικοι σταθμοι του δημου ειναι νομικα προσωπα δημοσιου δικαιου .ανηκουν στο υπουργειο υγειας και οτι χρειαζεστε απο πληροφοριες θα τις παρετε απο εκει για το τι πλαισια ισχυουν και για τα δικα μας παιδια... διοτι δεν μπορει κατι θα ισχυε και για εμας...ετσι λοιπον προς γνωση ολων των γονεων οι οποιοι αντιμετωπιζουν τετοιου ειδους προβληματα αρνησης της ενταξης των παιδιων τους στους δημοτικους παιδικους σταθμους σας γνωστοποιω τα εξης... 1. το τηλεφωνο που θα πρεπει να απευθυνεστε στο υπουργειο υγειας για τους δημοτικους παιδικους σταθμους ΟΧΙ για κρατικους ( ανηκουν στο παιδειας) ειναι το 210 3744373 τμημα νομικων προσωπων και επιχειρησεων ονομαζεται. 2.Βαση της κοινης υπουργικης αποφασης 16065 του 2002 Δημοσιευση στο ΦΕΚ τευχος β αριθμος φυλλου 497 ,22/4/2002 , τα παιδια με ειδιαιτεροτητες , ειδικες αναγκες μπορουν να ενταχθουν και να γινουν δεκτα σε δημοτικους παιδικους σταθμους οταν υπαρχουν οι κατταλληλες προυποθεσεις. αναφερει τις προυποθεσεις...π.χ να υπαρχει χαρτι απο τον θεραποντα ιατρο του παιδιου απο κρατικο νοσοκομειο οτι ειναι για το καλο του παιδιου κτλ κτλ δεν ζητανε και παπαδες εδω που τα λεμε...πολυ απλα πραγματα που στις περισσοτερες των περιπτωσεων πολλα παιδακια πληρουν! Οποτε θεωρω ΑΛΗΤΕΙΑ αυτο που μου απαντησε ο εκπροσωπος του δημου οτι με ενα τηλεφ θα γινονταν ολα αλλα ξερετε το ΣΔΟΕ μπορει να δημιουργησει προβληματα στο δημο!!!!!!ακου εκει επειδη προτιθεμαι να πληρωσω εγω ή να ερθει εθελοντικα με το παιδι μαζι για να εξυπηρετει τις κινητικες του αναγκες καποιο εξειδικευμενο ατομο!!! δεν ειχαν καν την λεπτοτητα ή μαλλον ΤΗΝ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ να κανουν την προσπαθεια τους λεγοντας μου να ρωτησουμε τουλαχιστον το νομικο πλαισιο αν μας καλυπτει και να το δουμε!!! ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΤΕΙΑ!!! Αγαπητοι γονεις πρεπει να ειμαστε ενωμενοι και ενημερωμενοι...οτι μαθαινουμε να το δημοσιοποιουμε...μονο ετσι θα μπορεσουμε να γινουμε πιο δυνατοι απεναντι σε ολους αυτους!!! με εκτιμηση, dany d
like2

Μην κάνεις πίσω και μη μασάς

Εικόνα Sgk2652
Η ιστορία δυστυχώς επαναλαμβάνεται. Οι δάσκαλοι σήμερα δεν είναι πλέον λειτούργημα όπως ήταν κάποτε, απλά άλλο ένα επάγγελμα στο οποίο θέλουν να τελειώνουν μια ώρα αρχύτερα και να πάνε σπίτι τους. Τα ίδια ακριβώς πέρασα κι εγώ με την κόρη μου, η οποία όταν ήταν τρίων χρόνων κι ενώ η ανάπτυξή της ήταν κανονική, οι γλωσσικές της ικανότητες ήταν πολύ περιορισμένες, ενώ είχε απίστευτη κινητικότητα. Επισκεφτήκαμε αναπτυξιολόγο που μας συνέστησε λογο-εργοθεραπεία, ενώ αποκλείστηκε εντελώς το ενδεχόμενο της νοητικής καθυστέρησης ή αυτισμού. Γίνονται κανονικά τα μαθήματα και συνιστάται παιδικός σταθμός για κοινωνικοποίηση. Εκεί αντιμετωπίζουμε για πρώτη φορά το ρατσισμό: "Είναι πολύ ανήσυχη, θα την κρατήσουμε για μισή ώρα κι αύριο πάλι". Μέχρι το "Δεν μπορούμε να την κρατήσουμε άλλο γιατί δεν αφήνει ήσυχα τα άλλα παιδιά". Την παίρνουμε και πηγαίνουμε σε άλλο παιδικό σταθμό, αλλά η αντιμετώπιση είναι παντού η ίδια. Το διαφορετικό δεν αρέσει γιατί "χαλάει τη σούπα". Το ωραίο της υπόθεσης είναι πως οι παιδικοί σταθμοί αυτοί ήταν ιδιωτικοί!!! Οι δημόσιοι είχαν ήδη κλείσει τον αριθμό τους. Και φτάνει ο Σεπτέμβρης του 09 και η ώρα να πάει προνήπιο. Οι δασκάλες μετά μανίας υποστήριζαν πως το παιδί είναι αυτιστικό, καθυστερημένο και διάφορα άλλα. Τι κι αν η έκθεση της διακεκριμένης αναπτυξιολόγου κας Θωμαΐδου και της λογοθεραπεύτριας που της κάνει μάθημα έλεγαν τα αντίθετα; Οι δασκάλες - παιδοψυχίατροι - αναπτυξιολόγοι - δεν ξέρω τι άλλο, είχαν κάνει διάγνωση και μας πρότειναν κάθε μέρα να την πάμε σε ειδικό σχολείο επειδή δεν τις υπάκουε και τους "χάλαγε τη σούπα". Στην αρχή αποφασίσαμε να μην κάνουμε τίποτα και να τις υποχρεώσουμε να τη δεχτούν, αλλά όταν είδαμε την αχαρακτήριστη συμπεριφορά τους απέναντι στο παιδί και μετά από ένα απίστευτο καυγά με τη σύμβουλο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας, αποφασίσαμε να την πάμε για εξέταση στο ΚΕΔΔΥ, πρώην ΚΔΑΥ. Δυστυχώς εκεί πέσαμε σε διάφορες καταστάσεις (εκλογές Οκτωβρίου 2009, έμφραγμα του διευθυντή μερικά λεπτά πριν την αξιολόγηση κ.α.) οι οποίες καθυστέρησαν αρκετά τη διαδικασία. Τέλος πάντων, κατά τα τέλη Σεπτέμβρη της αλλάζουμε σχολείο, πηγαίνοντας τη σε ένα άλλο με λιγότερα παιδιά και πιο κοντά στο σπίτι μας. Γύρευε τώρα τι είχαν γράψει στο φάκελό της οι προηγούμενες δασκάλες, που οι καινούργιες μας αντιμετωπίζουν με επιφύλαξη, αλλά τουλάχιστον της σμπεριφέρονται καλύτερα. Μέσα Οκτώβρη περνάμε από ΚΕΔΔΥ και εκεί αντιμετωπίζουμε το δίκαιο θυμό της παιδοψυχολόγου και της κοινωνικής λειτουργού, οι οποίες διερωτώνται πως οι νηπιαγωγοί τη στιγμή που δεν έχουν εκπαιδευτεί σε ειδική αγωγή, έβγαλαν το συμπέρασμα πως το παιδί είναι αυτιστικό και χρήζει ειδικού σχολείου. Η απάντηση της επιτροπής αξιολόγησης κατακεραυνώνει τις νηπιαγωγούς και τις υποχρεώνει να δεχτούν το παιδί όπως είναι. Οι νηπιαγωγόί κρατάνε επιφύλαξη και μας λένε πως πρέπει να την πηγαίνουμε για λίγες ώρες αρχικά για να κοινωνικοποιηθεί. Η εξέλιξη αργή. Το Δεκέμβριο επισκεπτόμαστε για τον εξαμηνιαίο έλεγχο την κα Θωμαΐδου και με επιστολή της προς το σχολείο υποχρεώνει τις δασκάλες να δεχτούν το παιδί σε πλήρες ωράριο. Το δέχονται με μισή καρδιά και μετά τις γιορτές ξεκινάει πλήρες ωράριο. Από τις γιορτές και μετά η μεταστροφή του παιδιού είναι θεαματική. Εκφράζεται πολύ καλύτερα και μιλάει αρκετά περισσότερο από πριν, προς μεγάλη έκληξη των δασκάλων. Τη στιγμή αυτή έχει ικανότητα να δημιουργεί μικρές προτάσεις τον δύο ή τριών λέξεων αλλά με ικανότητα να σου εκφράσει τα πάντα. Μετράει ώς το είκοσι, έχοντας πλήρη επίγνωση των αριθμών και της χρήσης τους, ξέρει σχεδόν όλα τα γράμματα της αλφαβήτου και ξέρει απ έξω όλες τις μάρκες αυτοκινήτων, βλέποντας τα σήματά τους. Πιστεύω μέσα στο καλοκαίρι θα έχει την ικανότητα για πλήρη έκφραση. Όσον αφορά εμάς τώρα. Η συμπεριφορά τους μας έκανε να αισθανόμαστε από θυμό, μέχρι πλήρη αυτοαπαξίωση. Τα λίγα μαλλιά που μου έχουν απομείνει έχουν αρχίσει να ασπρίζουν. Η γυναίκα μου δυστυχώς δεν εκφράζεται εύκολα. Πολλές βραδιές τις περάσαμε κοιτώντας το ταβάνι αισθανόμενοι απαίσια για το τι γονείς είμαστε, "αυτομαστιγώνοντας" τον εαυτό μας γιατί ενώ οι σοφές νηπιαγωγοί έβλεπαν το "πρόβλημα" του παιδιού μας, εμείς επιμέναμε να μην το βλέπουμε. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις μπήκαμε στη διαδικασία του "μήπως". Μήπως τελικά το παιδί έχει πρόβλημα; Μήπως τελικά οι δασκάλες έχουν δίκιο; Ευτυχώς δε μασήσαμε. Και τώρα ξέρουμε...
like1

Skg είδες που μας φέρνουν;

Εικόνα Ιωάννα
ειδες που μας φερνουν?? στο σημειο να λεμε...οτι κανουμε λαθος...οτι εμεις θελουμε να χρυσωσουμε το χαπι...για το γαμωτο...δεν θα κανω πισω...αν και μου προκαλει αηδεια το να κανω τοσο πολυ θεμα για τα αυτονοητα...και ολα αυτα για να μην- οπως ειπες - τους χαλασουμε την σουπα... η λογοθεραπευτρια μας και σε ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΑΝΤΥ, ειναι στο πλευρο μας...αν μου ειπε οταν το παιδι του δημιουργησουν προβλημα με τον α ή β τροπο οι δασκαλες στο σχολειο του ειλικρινα θα τις αρπαξω εγω ειπε!!!δεν κανουμε ολοκληρο αγωνα και εχουμε δημιουργησει αυτη την τοσο ομορφη εικονα για δασκαλες φιλους αλλα παιδακια διαλλειμα κολατσιο τραγουδακια παραμυθια τσαντες τετραδια...και θα μας τα γκρεμισουν επειδη δεν θελουν να κανουν την δουλεια τους καλα...απο μενα θα φανε ελεγχο...και αν διαπιστωσω οτι γκρεμιζουν τον κοσμο του παιδιου μου...αυτου του πλασματος που πριν απο λιγο ειπε στον μπαμπα της:<< MΠΑΜΠΑ ΜΟΥ ΑΝ ΕΧΩ ΕΣΕΝΑ ΔΙΠΛΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΝ ΤΟΥΙΤΙ ΜΟΥ!!>> ..αυτου του πλασματος που τρεχει με χιλια να προφτασει τα παντα...τοτε θα ανοιξουν πολεμο μαζι μου!!!
like4

Πρότυπος κανονισμός λειτουργίας Δημοτικών και Κοινωτικών Σταθμών

Εικόνα -Aναστασία
Εδώ ο νόμος http://www.poeota.gr/_download/fekk497-2002.pdf Όπως αναφέρεται στο άρθρο 7.1 κ με το τρόπο που γίνεται η διατύπωση ο καθένας μπορεί να το μεταφράσει όπως θέλει και πολύ απλά να σε "ξεφορτωθεί" λέγοντας σου ότι δεν έχουν κατάλληλη υποδομή,οπότε δεν μπορείς να πεις τπτ γιατί καλύπτονται από το νόμο ή προκειμένου να καλυφθούν για τη σωματική,πνευματική κ ψυχική πάθηση του παιδιου,να μην τους αρκεί ένα απλά διατυπωμένο χαρτί από τον αντίστοιχο ιατρό,άλλα να ζητάνε δική τους διατύπωση όπως:Δεν είναι επικίνδυνο (το παιδί) για τα άλλα παιδιά ή ότι δεν είναι επιληπτικό(με την κλασσική εννοια της επιληψίας)αν και βρίσκεται σε αντιΕ αγωγή...και με τα πολλά να αναγκάζεσαι να ζητάς τέτοια χαρτιά από το γιατρό σου και αυτός να βγαίνει από τα ρούχα του,αντιδρώντας στη ρατσιστική αυτή συμπεριφορά,λέγοντάς σου πως θα καταγγείλει τη νηπιαγωγό στην πανελλήνια ένωση επιληπτικών.Επίσης συχνά προβάλουν σαν επιχείρημα την αντίδραση των άλλων γονέων(και ας μην έχει κανένας πρόβλημα).οι γνωστοί γονείς-φαντάσματα.Ποτέ δε τους είδε κανείς,μόνο η νηπιαγωγός... Αναφέρω τα παραπάνω γιατι τα έχω περάσει... Καλή επιτυχία να ευχηθώ σε όλους τους γονείς που είτε ξεκινάνε είτε συνεχίζουν τον αγώνα τους για τη νέα σχολική χρονιά.Καλή δύναμη!!! Φιλικά Αναστασία
like1

Αναστασια μου δεν έχεις άδικο

Εικόνα Ιωάννα
δεν εχεις αδικο , αλλα ειναι ενα χαρτι που μπορει και να σε βοηθησει...ας το δουμε θετικα...ας ελπισουμε οτι θα ειναι θετικο και οχι αρνητικο...το λεω αυτο γιατι ξερω οτι το ΟΧΙ το ΔΕΝ και το ΜΗΠΩΣ ειναι οι πρωτες κουβεντες που ακουμε για τα παιδια μας...θελω να τα βλεπω μισογεματα ολα και οχι μισοαδεια...δεν μπορω γαμωτο να αακουω αλλα ΔΕΝ ΔΕΝ ΔΕΝ ...δεν αντεχω θα κανω μπαμ και δεν εχω δει τιποτα ακομα και το ξερω...
like1

Πλέον έχουν ό,τι χαρτιά χρειάζονται

Εικόνα Ιωάννα
Πλεον εχουν οτι χαρτια χρειαζονται για να αξιολογησουν την μικρη μου... Εγω τα μαζεψα και τους τα πηγα ολα... λιγα λογια και καλα απο τον παιδονευρολογο οτι πρεπει να μπει σε σχολικο πλαισιο και οχι σε ειδικο σχολειο διοτι η νοημοσυνη της ειναι φυσιολογικη κτλ κτλ λιγα απο την λογοθεραπευτρια η οποια τους την επεσε με το γαντι( ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΝΤΥ ΜΟΥ) ευγενικα αλλα τους κατακεραυνωσε...και μου φαινεται οτι τοσο ευγενικα δεν εχει χτυπησει με τα λογια του κανεις...το εχει παρει προσωπικα το θεμα η Σαντυ η οποια εχει απιστευτη χημεια με την μικρη μου...αρκετα λογια απο την εργοθεραπευτρια η οποια ηταν αντικειμενικοτατη.Μου ειπαν οτι η μια αν θελει να ξεκινησει απο τον ιουλιο για να μπει στο κλιμα καιη αλλη κουκλα μου απο σεπτεμβριο...δεν πιστευω οτι δεν θα την δεχτουν τελικα...η αληθεια ειναι οτι ΘΕΛΩ ΠΟΛΥ ΝΑ ΠΑΕΙ ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ αλλα δεν εχω σκοπο και παλι να μου αρνηθουν και να καθησω με δεμενα χερια...νομιζω οτι η σοβαροτητα και η επιμονη αλλα και η ευγενια με την οποια αντιμετωπησα την κατασταση θα μου βγουν σε καλο...παντως δεν προκειται να το αφησω να περασει ετσι...εχω σκοπο να το φτασω οσο παει...ναι θα μου πειτε ενας παιδικος σταθμος ειναι πως κανεις ετσι?? Μπαα!!! νομιζω οτι απλα ειναι μονο μια αρχη ...ειναι ενα δειγματακι του τι εχει να ακολουθησει...και ερχονται και δυσκολες μερες ,με τις περικοπες που προκειται να γινουν και στην παιδεια!κριμα...η απαξιωση στην παιδεια γενικοτερα και ειδικοτερα στην ειδικη παιδεια δειχνει το τελμα στο οποιο εχουμε πεσει...και δυστυχως δεν βλεπω φως απο πουθενα ...θελω πολυ να ελπιζω αλλα μονο με το φιλοτιμο δεν γινεται τιποτα... τελος παντων..ολα καλα...εμεις εχουμε στοχους σκοπους στην ζωη μας και πρεπει να προχωρησουμε ...οχι μονο γιατι πρεπει αλλα και γιατι το θελουμε ...το γουσταρουμε τοσο μα τοσο πολυ!!!!
like2

Συμπληρωματικά στοιχεία

Εικόνα Anonymous
Οι σταθμοί (βρεφονηπιακοι και παιδικοί) ανήκουν στο Υπουργείο υγείας, πρόνοιας. Δεν ανήκουν στην εκπαίδευση και είναι μονάδες φροντίδας. Τα Νηπιαγωγεία (που φοιτούν παιδιά απο 4+ μέχρι 6+) είναι σχολεία της Α/βαθμιας. Για παιδιά απο 5+ μέχρι 6+ η φοίτηση ειναι υποχρεωτική και δεν μπορεί καμια διευθύντρια να αρνηθεί να εγγράψει παιδί ωστόσο ΠΡΕΠΕΙ να διεκδικείτε παράλληλη στήριξη ή τμήματα ένταξης γιατί χωρις εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής, δεν υπάρχει ουσιαστική εκπαίδευση...
like0

Στο νόμο Ειδικης Αγωγής

Εικόνα Anonymous
Ήθελα να αναφέρω ότι στο νόμο ειδ. αγωγής του 2008 τα παιδιά που δεν αυτοεξυπηρετούνται φοιτούν σε αυτοτελείς ΣΜΕΑΕ... καλά θα κάνετε να διεκδικήσετε παράλληλη στήριξη... (θέλουν να τις κόψουν από φέτος... το είπε η υπουργός, τρομάρα μας) δηλαδή να υπάρχει ειδικός παιδαγωγός μέσα στη γενική τάξη... επίσης όταν δεν αυτοεξυπηρετούνται τα παιδιά προβλέπεται (αλλά δεν εφαρμόζεται, πολύ κακώς) ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Κανονικά πρέπει να υπάρχει και διάγνωση από το ΚΕΔΔΥ (δημόσια διάγνωση) και ανάλογα με τη διάγωνση να προτείνει το εκπαιδευτικό πλαίσιο...
like0

Κατά τα άλλα έχουν ίσα δικαιώματα

Εικόνα Λένα Γκαντιά
Κατά τα άλλα έχουν ίσα δικαιώματα μας λένε! Χτές μου είπαν ότι πρέπει να νιώθω και τυχερή από το ΚΕΔΔΥ, γιατί μπορώ μόνο να γράψω το γιό μου, στο νηπιαγωγείο που βρίσκεται στην έξοδο της πόλης και αφού μπορεί να πάει εκεί (με αυτοκίνητο βέβαια) είμαι τυχερή! Ελλάδα! Σε όλο σου το μεγαλείο! Εσύ και τα τσιράκια σου...
like1

Υπομονή και επιμονή

Εικόνα Anonymous
οι εκπεδευτικοι σην χωρα μας δυστηχως για ολους δεν εχουν καμια ενημερωση για τα εκατονταδες συνδρομα που υπαρχουν.Δεν εχουν εκπεδευτει να ξερουν να μπορουν να αντιμετωπισουν καποιες ιδιαιτερες περιπτωσεις παιδιων και καποιες φορες αφηνουν στο περιθωριο παιδια που θα μπορουσαν να ενταχθουν ανετα στο κοινωνικο συνολο!διαβασα παρα πανω πως δεν το βλεπουν σαν λειτουργημα αλλα σαν επαγγελμα.Η γνωμη μου μου ειναι πως ορισμενοι το βλεπουν σαν αγγαρεια... εχω ενα αγορακι 7 ετων ,οταν στειλα τον γιο μου παιδικο σταθμο(σε δημοσιο)οι δασκαλες που ειχε εκει μου ειπαν πως τους κουραζει γιατι λεει συνεχεια την ιδια προταση!Μεχρι τοτε εμεις δεν διεκριναμε κατι αλλο αλλα αυτο μας προβληματιζε και ξεκινησαμε την γνωστη διαδικασια παιδονευρολογο,αναπτυξιολογο,λογοθεραπεια εργοθεραπεια!η διαγνωση ηταν ελαφρια διαχυτη αναπτυξιακη διαταραχη.Ξεκινησε λοιπον ο αγωνας μας για ενημερωση και το πως θα βοηθησουμε το παιδι μας.αρχισαμε λογοθεραπεια και τα αποτελεσματα ηταν καλα οι λογοθεραπευτρια του μας ελεγε οτι τα παει πολυ καλα ανελπιστα καλα.οταν ηρθε η ωρα να παει το παιδι προνηπιο αρχισε ο γολγοθας δεν ηταν πολυ κοινωνικος ηταν απομακρος απτην ομαδα και η "δασκαλα"τον ξεχωρισε αμεσως. το παιδι μου ομως ολα αυτα τα καταλαβαινε και δεν ηθελε να πηγαινει εκει που δεν περνουσε καλα εκλεγε οταν σκεφτοταν του του εκανε η δασκαλα (που το μαλωνε γιατι δεν ηξερε να ανοιγει το γιαουρτι).Στην μεση της χρονιας αυτη η κυρια εφυγε απτο σχολειο και ηρθε μια αλλη κυρια ευτυχως για μας που ηξερε καλα απο ιδιαιτερα παιδια αγαπησε το παιδι μου σαν παιδι της του ανεβασε στα υψη την αυτοεκτιμηση,ηταν παντα διπλα του τον κρατησε ενα χρονο παραπανω στο νηπιο γιανα μαθει να στεκεται στα ποδια του.πριν λιγες μερες τον χαιρετησε και τον εστειλε στο δημοτικο ιδιαιτερο μεν αλλα ισο με ταλλα τα παιδια.εγω χαιρομαι και τον καμαρωνω γιατι ειναι πραγματικα πολυ ιδιαιτερο παιδι .ευχομαι σε ολους μας να βρεθουν εκπευδευτικοι γνωστες που θα αντιμετωπισουν τα ξεχωριστα παιδια μας ισια με τα αλλα παιδια και θα τους δωσουν ισιες ευκαιριες.
like1

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.