Aυτή η σελίδα συγκεντρώνει αναρτήσεις για ένα συγκεκριμένο θέμα από τα Βιολόγια (εμπειρίες) και από τους Οδηγούς (τεκμηριωμένη γνώση).
Τip! Οι μπλε τίτλοι παρακάτω είναι σύνδεσμοι — για να διαβάσετε περισσότερα για κάθε ανάρτηση.

Κατανοώντας τον μαθητή με σύνδρομο Asperger: Οδηγός για εκπαιδευτικούς

Εικόνα NOESI.gr

Τα παιδιά στα οποία έχει γίνει διάγνωση με σύνδρομο Asperger παρουσιάζουν μια ιδιαίτερη πρόκληση στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Η τυπική γνώμη από τους συμμαθητές τους είναι ότι τα παιδιά αυτά είναι εκκεντρικά και περίεργα, και οι ανάρμοστες κοινωνικές τους ικανότητες συνήθως χρησιμοποιούνται για να τα κάνουν εξιλαστήρια. Η αδεξιότητα και η εμμονή για μουντά πράγματα προσθέτουν στην «περίεργη» παρουσίασή τους. Τα παιδιά με το σύνδρομο Asperger έχουν ελλιπή κατανόηση των ανθρώπινων σχέσεων και τους κανόνες της κοινωνικής συμπεριφοράς. Είναι αφελή και είναι εμφανές ότι τους λείπει η κοινή λογική. Η αναπροσαρμοτικότητά τους και ανικανότητά τους να χειρίζονται τις αλλαγές δημιουργεί σε αυτά τα άτομα άγχος και να είναι συναισθηματικά ευάλωτα. Την ίδια στιγμή τα παιδιά με το σύνδρομο (που επί το πλείστον είναι αγόρια) έχουν συνήθως μέτρια ή και λίγο παραπάνω από μέτρια νοημοσύνη και έχουν ανώτερη μηχανική μνήμη. Η επιδίωξή των ενδιαφερόντων τους μπορεί να τα οδηγήσει αυτά τα άτομα σε μεγάλα επιτεύγματα αργότερα στην ζωή.

Οδηγός: Πρώιμη ανίχνευση, αντιμετώπιση, συμβουλευτική στον αυτισμό (Εγχειρίδιο για επαγγελματίες υγείας)

Εικόνα NOESI.gr

Το "Autism Physician Handbook" (μτφ. "Εγχειρίδιο του Γιατρού για τον Αυτισμό") σχεδιάστηκε για να υποστηρίξει τους επαγγελματίες Πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας στη φροντίδα των παιδιών με αυτισμό. 

Οδηγός: Προβλήματα συμπεριφοράς στα παιδιά του αυτιστικού φάσματος (Εγχειρίδιο αντιμετώπισης)

Εικόνα NOESI.gr

Τα προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος (παιδιά με αυτισμό) αποτελούν τον παράγοντα εκείνο που δοκιμάζει σκληρά τόσο την οικογένεια όσο και το σχολικό πλαίσιο. Οι συμπεριφορές αυτές εμφανίζονται σε κάποια φάση της ανάπτυξης και αν δεν αντιμετωπιστούν έγκαιρα και αποτελεσματικά τείνουν να επιμένουν στο χρόνο, αν και μπορεί να παραλλάσσουν με το χρόνο ή το πλαίσιο. Εάν αναλύσουμε τους πιθανούς λόγους που υπόκεινται των προβληματικών συμπεριφορών, ίσως τότε είναι πιθανόν να αντικαταστήσουμε τις προβληματικές συμπεριφορές διδάσκοντας στα παιδιά εναλλακτικούς τρόπους να επικοινωνήσουν το ίδιο μήνυμα. Στο παρόν δοκίμιο παρουσιάζεται το παγόβουνο του TEACCH και η ανάλυση συμπεριφοράς STAR. Παράλληλα, δίνονται αρχές παρέμβασης για την τροποποίηση προβληματικών συμπεριφορών.

Βλαστοκύτταρα: Πώς χρησιμοποιούνται στην περίπτωση του αυτισμού

Εικόνα NOESI.gr

Σε αυτό το άρθρο παρουσιάζουμε κάποιες βασικές πληροφορίες για το τι είναι τα βλαστοκύτταρα. Στη συνέχεια παραθέτουμε ένα άρθρο για τη χρήση τους στη περίπτωση παιδιών με αυτισμό ή ΔΑΦ. Υπάρχουν τρία είδη βλαστικών κυττάρων ανάλογα με την προέλευσή τους από τα έμβρυα, από τον ομφάλιο λώρο και από τους ενήλικες. Τα βλαστικά κύτταρα από τον ομφάλιο λώρο έχουν κάποια συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με εκείνα των ενηλίκων: είναι πιο ζωτικά, είναι εύκολα στην συλλογή τους. Παράλληλα, η λήψη τους δεν εμπλέκει ηθικά ζητήματα όπως με τα εμβρυϊκά βλαστικά κύτταρα.

Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση: Διαχείριση Περιπτώσεων Κακοποίησης - Παραμέλησης Ανηλίκων

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος
Ημερίδα για την παρουσίαση του Οδηγού για Κοινωνικούς Λειτουργούς στην Εκπαίδευση με τίτλο "Κακοποίηση-Παραμέληση Ανηλίκων, Εκτίμηση Παραγόντων Επικινδυνότητας & Παρέμβαση"
Σάβ, 07/05/2022 - 11:00

Το Σάββατο 7 Μαΐου 2022, 11:00-14:00 μπορείτε να παρακολουθήσετε διαδικτυακά την ημερίδα με τίτλο: «Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση: Διαχείριση Περιπτώσεων Κακοποίησης/Παραμέλησης Ανηλίκων». Η παρακολούθηση είναι δωρεάν.

Η επιστημονική αυτή Ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης, Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και γενικότερα σε όσους ενδιαφέρονται για το εξαιρετικά επίκαιρο αυτό θέμα. 

Ειδική Έκθεση ΣτΠ: Από το ίδρυμα στην κοινότητα (Συνήγορος του Πολίτη)

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

Η παρούσα Ειδική Έκθεση αποτελεί προϊόν επεξεργασίας υλικού, το οποίο προέρχεται από την εργασία των Ειδικών Επιστημόνων του Κύκλου Δικαιωμάτων του Παιδιού. Δημοσιεύτηκε τον Αύγουστο 2020 (εν μέσω της πανδημίας). 

Παιδική Προστασία: Πρωτόκολλο διερεύνησης, διάγνωσης και διαχείρισης κακοποίησης - παραμέλησης παιδιών (Οδηγός εφαρμογής για επαγγελματίες)

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

Το Εθνικό Πρωτόκολλο Διερεύνησης, Διάγνωσης και Διαχείρισης περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης παιδιών προέρχεται από τη Διεύθυνση Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού προκειμένου να συμβάλει σε μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική προσέγγισης στα ζητήματα βίας κατά των παιδιών. Απευθύνεται στους επαγγελματίες που καλούνται να ανταποκριθούν σε περιστατικά κακοποίησης και παραμέλησης παιδιών, γιατί έρχονται σε επαφή με παιδιά ή ασχολούνται ειδικά με παιδική θυματοποίηση ή ενδοοικογενειακή βία. Εδώ ανήκουν όλοι οι επαγγελματίες του τομέα υγείας, ψυχικής υγείας, πρόνοιας, παιδείας, δικαιοσύνης και δημόσιας τάξης, όπως ιατροί, νοσηλευτές, ψυχίατροι, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εκπαιδευτικοί, ειδικοί παιδαγωγοί, δικηγόροι, εισαγγελείς και αστυνομικοί.

Παιδική Προστασία: Οδηγός για την αναγνώριση και τη διαχείριση περιστατικών κακοποίησης ή παραμέλησης από τον Εκπαιδευτικό

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος
Οι δάσκαλοι, οι καθηγητές και κατ’ αναλογία οι ψυχολόγοι που υπηρετούν το εκπαιδευτικό σύστημα, στο πλαίσιο κυρίως του κοινωνικού τους ρόλου, οφείλουν να συνεισφέρουν σημαντικά στην αποκάλυψη του φαινομένου, στη διαχείριση και αντιμετώπισή του. Ο νομοθέτης, μάλιστα, στον Ν. 3500/2008 για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας το επιτάσσει. Ο Οδηγός αυτός απευθύνεται σε όλους τους/τις εκπαιδευτικούς, εμπλουτίζοντας τη γνώση τους, για να τους/τις βοηθήσει να αναγνωρίζουν πότε οι μαθητές/τριες είναι θύματα κακοποίησης και πώς πρέπει να διαχειρίζονται τα ζητήματα αυτά.

Οδηγός για Συμμαθητές Παιδιών με Αυτισμό

Εικόνα NOESI.gr

Το διαφορετικό παιδί – Ένας πρακτικός οδηγός για τους συμμαθητές των παιδιών με Αυτισμό. Συγγραφέας: Στέργιος Νότας, Κλινικός Ψυχολόγος D.P.MGR – Επιστημονικός Υπεύθυνος ΕΘΜΑ.

Εξώφυλλο: Διαφορετικότητα: Οδηγός για Συμμαθητές Παιδιών με Αυτισμό.

Οδηγός | ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΑΞΕΩΝ με μαθητές που παρουσιάζουν δυσκολίες συναισθήματος και συμπεριφοράς

Εικόνα ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ

Κυκλοφόρησε ένας Οδηγός, που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δωρεάν, με θέμα "ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΑΞΕΩΝ με μαθητές που παρουσιάζουν δυσκολίες συναισθήματος και συμπεριφοράς".

Σελίδες

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Διαφήμιση — Ζητήστε προσφορά