Επαναξιολόγηση απο ΚΕΔΔΥ

Εικόνα Φωτεινή Ειρήνη

Καλημέρα. Έχω πολύ καιρό να γράψω γιατί δεν υπάρχει χρόνος. Τώρα όμως τα κατάφερα και να'μαι. Αγανακτισμένη για ακόμα μια φορά. Η κόρη μου, 6,5 χρονών τώρα έχει 2 διαγνώσεις. Η πρώτη απο δημόσιο φορέα που λέει ΔΑΔ και η άλλη από ιδιώτη γιατρό, πάρα πολύ γνωστό η οποία λέει σφαιρική καθυστέρηση αλλά όχι στο φάσμα.

Το θέμα βέβαια δεν είναι η ταμπέλα του προβλήματος αλλά η λύση του. Έχοντας χάσει 2,5 χρόνια σε κέντρο λογο- εργο- θεραπείας, όπου το παιδί δεν κέρδισε τίποτα ουσιαστικά, βρηκαμε πολύ καλούς λογο- εργο- θεραπευτες και απο τον προηγουμενο Μάιο το παιδι έχει παρουσιασει τεράστια βελτίωση.

Βέβαια ο λόγος της είναι πολλές φορές ακατάληπτος αλλά κάθε μέρα "βγάζει" καινουριες συλλαβές. και λέξεις. Η αντίληψή της τέλεια για ότι και αν της πεις.

Πέρσι περάσαμε από ΚΕΔΔΥ όπου μετά από 10 λεπτά σε ένα μικρό δωμάτιο γεμάτο ερεθίσματα και χρώματα και με 4 κυρίες πάνω από το κεφάλι της να την βομβαρδίζουν με ερωτήσεις και κάνε αυτό και το άλλο αποφάσισαν ότι το παιδί πρέπει να πάει σε ειδικό σχολείο και αυτή τους η απόφαση διαρκεί 3 χρόνια.

Τελικά το παιδι ξαναπήγε στο νήπιο στο τμήμα ένταξης με παράλληλη στήριξη που πληρώνουμε εμείς. Και φτάνουμε στο σήμερα που ζητήσαμε επαναξιολόγηση απο ΚΕΔΔΥ και μας απάντησαν κατηγορηματικά ΟΧΙ. Δεν δέχονται να ξαναδουν το παιδί, δεν πιστεύουν ότι έχει αλλάξει κάτι. Ελα όμως που έχουν αλλάξει πολλά. Πλέον είναι ένα παιδί που συνεργάζεται, έχει μάθει να μετράει, να κάνει μικρές προτάσεις, ν' ακολουθεί την υπόλοιπη τάξη σε ότι κι αν κάνει και να κάθεται ήσυχη ακόμα και όταν βαριέται.

Η πρόοδος της μικρής απο τον Μάιο μέχρι σήμερα είναι αλματώδης. Οι δασκάλες της στο νήπιο και οι θεραπευτές της λένε ότι δεν θα είναι καλό γι αυτή να πάει στο ειδικό σχολείο.

Γιατί μια απόφαση μπορεί να καταδικάσει το παιδί μου στην οπισθοδρόμηση?

Σχόλια

Απαράδεκτο..

Εικόνα Αλεξάνδρα

Πως λενε οτι δεν εχει αλλαξει κατι χωρις να την δουν και ενω εσυ που τη ζεις επιμενεις για το αντιθετο??? Ασε, τα εχω παρει κι εγω με ολους αυτους τους δηθεν ειδικους.. σε ενα τετοιο δωματιο οπως το περιγραφεις πηγα κι εγω το γιο μου και απο τα πρωτα δυο λεπτα μου ειπαν οτι δεν θα εχει παρα ελαχιστη εξελιξη στη ζωη του, (ναι οπως το ακους!!!και το παιδι ειναι μολις 3,5 ετων) και να παω σε ψυχολογο να με στηριξει!! Και εκεινη την ωρα τους ειπα απλα να τον εξετασουν με πιο σαφεις και δομημενες οδηγιες (πραγμα που επρεπε σαν ειδικοι να μην χρειαζεται να τους το πω) και οχι να του μιλανε ακαταπαυστα γιατι τον αγχωνουν προσπαθωντας να καταλαβει τι θελουν..αυτο ηταν. Το παιδι εδειξε ολες του τις δυνατοτητες και στο τελος μου ειπαν οτι δεν ειναι καν στο φασμα!!!!!! Ε οχι κι ετσι απο το ενα ακρο στο αλλο!!!!!! Αναρρωτιεμαι γιατι αξιολογουν τα παιδια μας αυτοι οι ανθρωποι????

Παλι καλα που εψαξα πολυ πανω στο θεμα του παιδιου και γνωριζω καποια πραγματα γιατι αλλιως στα πρωτα πεντε λεπτα θα επρεπε να παρω αντικαταθλιπτικα για "το κακο που με βρηκε" και στο τελος θα επρεπε να πεταω στα συννεφα γιατι το παιδι μου δεν εχει τιποτα!! Ευτυχως που ξερω πολυ καλα τις δυσκολιες του και τα προτερηματα του απο μονη μου γιατι αν στεκομουν στα λεγομενα ολων αυτων θα ειχα τρελαθει.. καταλαβαινω πολυ καλα οτι το παιδι μου ΕΙΝΑΙ στο φασμα αλλα και οτι εχει πολλες δυνατοτητες..

Δεν ξερω τι να σου πω.. Εαν τελικα δε σε δεχτουν, η αποφαση τους κατα ποσο σε δεσμευει, δεν μπορεις να κανεις κατι αλλο??

Ευχομαι ολα να πανε καλα.

like2

Σχετικά με το ΚΕΔΔΥ

Εικόνα Αλεξάνδρα

Αγαπητή φίλη, συγχαρητήρια για την εξέλιξη της κόρης σου! Είναι τόσο ενθαρρυντικά αυτά που γράφεις για όλους εμάς που περνάμε τις ίδιες αγωνίες... Όσον αφορά στην οδηγία του ΚΕΔΔΥ για φοίτηση του παιδιού σε ειδικό σχολείο, δε νομίζω ότι σε δεσμεύει. Νομίζω πως θα πρέπει να επικοινωνήσεις με τον σύμβουλο ειδικής αγωγής της πρωτοβαθμιας όπου ανήκετε. Γνωρίζω περίπτωση που ενώ υπήρχε σύσταση του ΚΕΔΔΥ για ειδικό σχολείο, το παιδί φοιτά σε κανονικό και μάλιστα χωρίς παράλληλη στήριξη. Δεν μπορώ να πω περισσότερα. Εύχομαι τα καλύτερα!

like3

Για το ΚΕΔΔΥ

Εικόνα Ελένη

Αγαπητή Φωτεινή, καταρχήν συγχαρητήρια για την πρόοδο του παιδιού σου!

Δεύτερον, πιστεύω κι εγώ ότι η απόφαση του ΚΕΔΔΥ δεν είναι δεσμευτική για σένα (ψάξτο όμως), ωστόσο δημιουργεί ένα πολύ πραγματικό πρόβλημα: Ένα σχολείο "κανονικό" δεν έχει ποτέ όρεξη να δεχτεί παιδιά που μπορεί να του δημιουργήσουν θέματα. Και θέμα είναι ακόμα και η ύπαρξη συνοδού μέσα στην τάξη. Οπότε, με πρόσχημα τη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ, το σχολείο μπορεί να δηλώσει ότι δεν μπορεί να δεχτεί το παιδί σου.

Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτή η άρνηση του ΚΕΔΔΥ για επαναξιολόγηση. Δεν ξέρω αν έκανες ένα τεστ μέτρησης νοημοσύνης σε δημόσιο νοσοκομείο (στην ΕΘΜΑ, ας πούμε) και αποδεικνυόταν έτσι η τέλεια αντίληψη του παιδιού, τους υποχρέωνες να το ξαναδούν.

like1

Λυπάμαι πολύ!!!!

Εικόνα didyma1103

Μμμμ κανονικό σχολείο??? Ποιος οριοθετεί τη λέξη κανονικό και μη???? Είναι κρίμα στην εποχή που ζούμε να βάζουμε ταμπέλες στους ανθρώπους!!! Ποιος μπορεί να μας πει ότι τα παιδιά που θα φοιτήσουν στο ΚΑΝΟΝΙΚΟ σχολείο θα γίνουν καλύτεροι άνθρωποι???? Θεωρώ ότι όλα τα παιδιά του κόσμου αξίζουν ίσης μεταχείρισης!! Είμαι κάθετη σε αυτό!!! Ειλικρινά λυπάμαι για το ΚΕΔΔΥ και για κάθε ΚΕΔΔΥ!!!!! Έχω και εγώ όπως σας έχω γράψει δύο παιδάκια τριων χρονών στο φάσμα και δεν ξέρω ποια θα είναι η εξέλιξη τους. Αγωνιώ για το τι θα αντιμετωπίσω. Φωτεινούλα προσπάθησε να κάνεις τα αδύνατα δυνατά να πάει το παιδάκι σου σε κανονικό σχολείο και αν τελικά δεν τα καταφέρεις να ξέρεις ότι την εξέλιξη του παιδιού σου δεν θα στην προδιαγράψει κανένα ΚΕΔΔΥ!!!! 

like0

Επειδή το έχω ψάξει το θέμα ΚΕΔΔΥ λόγω δουλειάς

Εικόνα Theodossia

Επειδή το έχω ψάξει τον τελευταίο καιρό αυτό το θέμα λόγω δουλειάς.. Η απόφαση του ΚΕΔΔΥ δεν σας απαγορεύει να πάτε σε όποιο σχολείο εσείς επιλέξετε ΟΜΩΣ δεν μπορείτε να πάρετε παράλληλη στήριξη από το Υπουργείο πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ή θα πρέπει να πάει σχολείο χωρίς συνοδό ή θα πρέπει να έχετε στήριξη ιδιωτικά(αυτό θα πρέπει να γίνει δεκτό από το διευθυντή του σχολείου και τους δασκάλους, όμως νομίζω πως είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που φέρνουν αντίρρηση αν ο ειδικός που θα επιλέξετε έχει τα απαραίτητα, δηλαδή το σχετικό πτυχίο, άδεια άσκησης επαγγέλματος κτλ).

Καλή τύχη σας εύχομαι!

like0

Και πάλι για το ΚΕΔΔΥ...

Εικόνα Ελένη

Αυτό που είπε η Θεοδοσία είναι κάτι που δεν το είχα σκεφτεί... Πράγματι, αν το ΚΕΔΔΥ έχει γνωματεύσει υπέρ της φοίτησης σε ειδικό σχολείο, δεν υπάρχει γνωμάτευση που να επιτρέπει τη χρήση συνοδού για παράλληλη στήριξη. Χωρίς αυτήν τη γνωμάτευση, τα σχολεία δεν μπορούν, δεν τους επιτρέπεται από το νόμο να δεχτούν συνοδό για το παιδί.

Φωτεινή, έχεις μιλήσει καθόλου με το σύμβουλο ειδικής αγωγής της περιοχής σας; Ίσως εκείνος και οι νηπιαγωγοί θα μπορέσουν να κάνουν ένα έγγραφο στο ΚΕΔΔΥ (γιατί εκτός από τους γονείς, έχουν και τα σχολεία αρμοδιότητα να παραπέμπουν παιδιά στα ΚΕΔΔΥ) και να ζητούν την επαναξιολόγηση, εκθέτοντας όλους τους λόγους που ανέφερες.

like0

Υποχρεωτική η γνωμάτευση από ΚΕΔΔΥ (μου είπαν)

Εικόνα Φωτεινή Ειρήνη

Ο διευθυντής του γενικού δημοτικού που έχει και τμήμα ένταξης μας είπε ότι είναι απαραίτητο χαρτί απο ΚΕΔΔΥ. Γνωρίζω ότι έχω το δικαίωμα να την πάω σε όποιο σχολείο θέλω αλλά χωρίς την κοπέλα που της έχουμε για παράλληλη στήριξη το παιδί θα "χαθεί" αναμεσα στ' άλλα. Η περισσότερη πρόοδος της μικρής οφείλεται στην κοπέλα της παράλληλης που έχει κάνει μικρά θαυματάκια με το παιδί και συνεχίζει. Αν δεν ήταν αυτή η εξέλιξη θα ήταν ελάχιστη. Σε συνεργασία με το γιατρό της μικρής, την λόγο- και την έργο- θεραπευτρια της το παιδί "ξεκόλλησε". Αυτοί επίσης έδωσαν και σ'εμάς συμβουλές για το πως να τη βοηθάμε περισσότερο, έτσι ώστε να έχει φτάσει στο σημείο να παραδέχονται οι νηπιαγωγοί της ότι παρότι δεν μιλά απολύτως κατανοητά η πρόοδος της απο το φθινόπωρο είναι τεράστια και το νοητικό της επίπεδο πολύ καλύτερα απο τα "τυπικά" παιδια της τάξης.

Αν δεν πάει τελικά σε γενικό δημοτικό, θα την πάω στο ειδικό με την κοπέλα της παράλληλης (αν μου το επιτρέψουν). Οπως και να'χει, πρωτα το παιδί και μετά εμείς, έχουμε κάνει τεράστιο αγώνα για να φτάσουμε εδώ και δεν προκειται να τα παρατήσουμε για κανένα κρετίνο, ανεγκέφαλο υπάλληλο που θα κάνει το 8ωρο του  στη δουλειά αδιαφορώντας για τα υπόλοιπα. Το τελευταίο που μαθαίνει τώρα είναι να αναγνωρίζει τον ήχο των γραμμάτων της λέμε και να τα γράφει στον Η/Υ. (μας πήρε 3μέρες να μάθουμε τα 4 πρώτα γράμματα) αλλά συνεχίζουμε δυναμικά. 

Τέλος να σας ευχαριστήσω όλους για τα όμορφα λόγια σας. 
Είναι απίστευτο φως όταν πέφτεις συνέχεια πάνω σε τοίχους.

like1

Αν το νοητικό επίπεδο είναι τόσο καλό, αποκλείεται το ειδικό

Εικόνα Ελένη

Φωτεινή, θα επιμείνω σ' αυτό που έγραψα και πριν. Αν το νοητικό επίπεδο της μικρής είναι τόσο καλό, αποκλείεται να τη στείλουν σε ειδικό σχολείο. Έτσι συνέβη και με το δικό μου, που παρότι δεν μπορούσε να σταθεί σε τάξη τον έστειλαν στο δημοτικό (ενώ είχα ζητήσει να παραμείνει στο νηπιαγωγείο) λόγω πολύ καλού νοητικού δυναμικού. Φαίνεται ότι αυτό είναι το αυτό στο οποίο δίνουν τη μεγαλύτερη σημασία στο ΚΕΔΔΥ. Ίσως αν έχεις ένα καλό τεστ από δημόσιο νοσοκομείο να δεχτούν την επαναξιολόγηση. Σκέψου ότι κι αυτοί έχουν ένα δίκιο: αν επαναξιολογούσαν κάθε παιδί επειδή ο κάθε "μη ειδικός" γονιός το ζητούσε, η δουλειά τους θα πήγαινε αμέσως πολύ πίσω. Αν έχεις ένα χαρτί από δημόσιο φορέα που να καθιστά απαραίτητη την επαναξιολόγηση, λογικά θα υποχρεωθούν να το δουν αλλιώς.

Ζήτα και από το σχολείο να υποστηρίξει γραπτώς το αίτημά σου...

like0

Υποχρεωτική η επαναξιολογηση

Εικόνα Ελένη Ζερβού

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΝΟΥΝ ΑΠΟ ΚΕΔΔΥ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ ΕΦΟΣΟΝ ΚΑΝΕΙΣ ΑΙΤΗΣΗ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΔΙΑΡΚΕΙ 3 ΧΡΟΝΙΑ  ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΝΕ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΕΙΛΕ ΜΟΥ MAIL ΝΑ  ΣΕ ΒΟΗΘΗΣΩ 

like1

Επίσης μόνο 10 λεπτά ή αξιολόγηση;;;

Εικόνα Ελένη Ζερβού

ΜΟΝΟ ΔΕΚΑ ΛΕΠΤΑ ΕΞΕΤΑΣΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ;;;;;ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΕΙ 3 ΦΟΡΕΣ ΚΑΙ Η ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΗΡΚΗΣΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 2 ΩΡΕΣ......ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΝΕ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΠΑΡΕ ΑΡΙΘΜΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΚΡΑΤΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΤΗς ΑΙΤΗΣΗς ΚΑΙ ΑΝ ΑΡΝΗΘΟΥΝ ΠΗΓΑΙΝΕ ΣΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΗΣ Α/ΘΜΙΑς ΟΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ(ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΗΓΑΙΝΕ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ) Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΙΣ ΠΩΣ ΘΑ ΤΡΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΦΤΑΝΟΥΝ....ΑΚΟΥ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΧΥΕΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥΣ!!!ΕΧΩ ΝΕΥΡΙΑΣΕΙ ΠΟΛΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΟΤΙ ΘΕΛΗΣΕΙΣ ΣΤΕΙΛΕ ΜΟΥ MAIL NA ΣΟΥ ΔΩΣΩ ΚΑΙ ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΜΟΥ ΝΑ ΣΕ ΒΟΗΘΗΣΩ

like0

Διευκρινίσεις σχετικά με ΚΕΔΔΥ

Εικόνα Ελένη Ζερβού

Φωτεινή μόλις έχει συμπληρωθεί ένας χρόνος από τότε που αξιολογήθηκε το παιδί σου από το ΚΕΔΔΥ έχεις δικαίωμα να κάνεις αίτηση για επαναξιολόγηση αυτό λέει η εγκύκλιος . Αν το παιδί σου αξιολογήθηκε το Μάιο 2013, τότε έχεις κάθε δικαίωμα από το νόμο να κάνεις αίτηση για επαναξιολόγηση το Μάιο του 2014. Και μην ξεχνάς ότι χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση των γονέων δεν μπορούν να σε υποχρεώσουν για τίποτα... Καλό είναι η αίτηση να γίνει και μέσω του σχολείου  γιατί άλλωστε προς το τέλος της σχολικής χρονιάς ζητά το ΚΕΔΔΥ μια περιγραφική αξιολόγηση από εμάς τις νηπιαγωγούς. Μην πανικοβάλλεσαι, όταν γνωρίζεις το νόμο δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα. Κάνε ό,τι σου είπα όταν έχει κλείσει χρόνο από την πρώτη αξιολόγηση και τότε δεν θα μπορέσουν να αρνηθούν.

like0

Περί ΚΕΔΔΥ

Εικόνα Ελένη

Ελένη, το ΚΕΔΔΥ είναι μια πονεμένη ιστορία. Όπως ήδη είπα, πήγα τον δικό μου με το αίτημα να επαναλάβει το νηπιαγωγείο, διότι κυριολεκτικά σκαρφάλωνε στους τοίχους την ώρα του μαθήματος. Δε συμμετείχε στην παρεούλα, δεν έκανε τη δουλειά του, δεν μπορούσε να συγκεντρωθεί σε τίποτα, είχε δηλαδή όλα τα ελλείμματα που εμφανίζουν τα παιδιά με asperger.

Στο ΚΕΔΔΥ εξετάστηκε ενδελεχώς, δε λέω. Ωστόσο, τον εξέτασε μία παιδαγωγός και μία ψυχολόγος σε δύο διαφορετικά ραντεβού, και μου απάντησαν εν ολίγοις ότι είμαι τρελλή που πήγα το παιδί στο ΚΕΔΔΥ. Τους εξήγησα πολλές φορές ότι ήταν δεδομένο ότι το παιδί ότι θα απέδιδε καλά υπό συνθήκες εργαστηρίου, το πρόβλημα εντοπιζόταν μέσα στην τάξη. Τους ζήτησα επανηλλειμένως να πάρουν τηλέφωνο το σχολείο να ενημερωθούν για την εκεί συμπεριφορά του. Ξέρεις ποιά ήταν η απάντησή τους; "Αν μία εκπαιδευτικός δεν μπορεί να κάνει καλά αυτό το παιδί στην τάξη, τότε φταίει η εκπαιδευτικός, όχι το παιδί." Εκεί κατάλαβα ότι υπάρχει παντελής ασχετοσύνη. Αρνήθηκαν να ξαναδούν το οτιδήποτε, και μου έδωσαν μία διάγνωση η οποία, όπως γράφει και στο τέλος, ισχύει για τρία χρόνια. Μετά από επιμονή μου συμπλήρωσαν στο τέλος κι ένα "Συνιστάται φοίτηση στο τμήμα ένταξης αν υπάρξει ανάγκη." για να μου βρίσκεται.

Δεν το πήγα παραπέρα, αν και θα μπορούσα, γιατί ένα πράγμα που έμαθα όσο καιρό ασχολούμαι με τα ΚΕΔΔΥ και τα σχολεία είναι ότι όποιος ξέρει τους νόμους (κι εγώ φρόντισα να τους μάθω) μπορεί να τους τυλίξει σε μια κόλλα χαρτί όσους δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Δεν το έκανα διότι πείσθηκα από τις νηπιαγωγούς του παιδιού μου και την τότε διευθύντρια του σχολείου στο οποίο θα φοιτούσε, και η οποία ήταν η ίδια ειδική παιδαγωγός, ότι θα του έκανε καλό η φοίτηση στο δημοτικό.

Όταν το παιδί χρειάστηκε παράλληλη στήριξη, και επειδή δεν το έγραφε η απόφαση του ΚΕΔΔΥ, πήγα εκεί με την τότε νεοαποκτηθείσα  διάγνωση περί ΔΑΔ και χωρίς καν να δουν το παιδί (είχαν τη διάγνωση, δε χρειαζόταν) μου έβγαλαν κυριολεκτικά αυθημερόν απόφαση για παράλληλη στήριξη. Και εννοώ ότι πήγα από κει, έκανα την αίτηση, περίμενα μισή ώρα, και πήρα την απόφαση.

Πιστεύω ότι το ΚΕΔΔΥ κάπου "κολλάει". Υπάρχουν διαδικασίες που πρέπει ν' ακολουθηθούν που δεν επιτρέπουν την προσαρμογή τους ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε παιδιού; Δεν ξέρουν το αντικείμενό τους; Έχουν απλά πολλή δουλειά; Γιατί δεν μπορώ να διανοηθώ ότι έχουν μπροστά τους δύο γονείς που επιμένουν ότι το παιδί τους (με διάγνωση ΔΕΠΥ) είναι μεν έξυπνο αλλά δεν μπορεί ν' αποδώσει στην τάξη και θεωρούν αβίαστα ότι απλά είναι άχρηστη η νηπιαγωγός και επιπλέον αρνούνται να επικοινωνήσουν με το σχολείο. Και όπου ο δημόσιος τομέας "κολλάει" (κι εγώ στο δημόσιο δουλεύω, δε ρίχνω το ανάθεμα σε κανέναν,) όποιος θέλει να κάνει τη δουλειά του βρίσκει τους νόμους, πάει από κει, κάνει φασαρία, απευθύνεται στους ανώτερους, γενικώς δεν τους αφήνει σε ησυχία.

Φωτεινή, αν θεωρείς ότι το παιδί σου θα ζημιωθεί από το να πάει σε ειδικό σχολείο, κυνήγησέ τους...

like1

Τι γίνεται όταν ΚΕΔΔΥ και γονείς διαφωνούν;

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

Διαβάστε και αυτή τη σελίδα, ίσως σας βοηθήσει.

Τι γίνεται όταν ΚΕΔΔΥ και γονείς διαφωνούν ως προς τη διάγνωση για το παιδί; Τα ΚΕΔΔΥ έχουν την αποκλειστική αρμοδιότητα αναφορικά με την κατάταξη, έγγραφή και φοίτηση στην κατάλληλη σχολική μονάδα ΕΑΕ, καθώς και για το κατάλληλο πλαίσιο υποστήριξης στο γενικό σχολείο. Όπου υπάρχει διαφωνία με τους γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή, είτε προσωπική, είτε διότι υπάρχει διάσταση μεταξύ της γνωμάτευσης που τελικώς εξεδόθη από το ΚΕΔΔΥ και εκείνης που ενδεχομένως οι γονείς ή οι κηδεμόνες του μαθητή έλαβαν από Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο στο οποίο δεν μετείχε ειδικός παιδαγωγός, υπερισχύει η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ και οι γονείς ή οι κηδεμόνες δύνανται να προσφύγουν στη Β/θμια ΕΔΕΑ της οποίας η απόφαση είναι οριστική

Αναλυτικά: Ποιες είναι οι αρμοδιότητες των ΚΕΔΔΥ;
http://www.noesi.gr/pronoise/keddy-armodiotites

like1

Έκκληση βοήθειας... από Ελένη Ζερβού "Αυτισμός μετά τα 3,5 έτη;"

Εικόνα Ελένη Ζερβού

Γεια σε όλους σας. Σας παρακαλώ δείτε το βιολόγιό μου "Αυτισμός μετά τα 3,5 έτη;" αν έχετε χρόνο να θυμηθείτε την περίπτωσή μας... κάνω έκκληση για βοήθεια αν κάποιος μπορεί να με βοηθήσει.. το παιδί κάνει λόγο έργο και ψυχοθεραπεία και δοκίμασε ομοιοπαθητικά σχεδόν 2 μήνες (καμία βελτίωση αντίθετα χειροτέρεψε) η εικόνα του είναι:

Έχει ένταση και ενέργεια, χτυπάει πράγματα και πετάει, βάζει στο στόμα διάφορα, παίζει μόνο με το τρεχούμενο νερό της βρύσης (καθόλου με παιχνίδια). Λόγος εξακολουθεί να μην υπάρχει (μόνο μπαμπά μαμά και φωνήματα..). Ευτυχώς εξακολουθεί να παίζει νορμάλ στις παιδικές χαρές και στους παιδότοπους.. Μέσα στο σπίτι η κατάσταση δεν παλεύεται μόνο με το νερό αλλά γίνεται μούσκεμα και βρέχει και γύρω...

Υπάρχει κάτι ή κάποιος που σας βοήθησε με ανάλογες συμπεριφορές με αποτέλεσμα;;;;;; Από το Κέντρο που πάει με συμβούλεψαν για παράδειγμα  να πάρουμε ταμπούρλο για να χτυπάει αυτό και όχι τα άλλα πράγματα! τους είχα πει ότι μπορεί να χτυπά όλα τα άλλα εκτός από το ταμπούρλο..

Βγήκα αληθινή !

like0

διαχείριση συμπεριφοράς

Εικόνα Ο πλανήτης της Φανής

Αγαπητή Ελένη, 

επαναλαμβάνομαι, αλλά πάλι θα πω πως για να βοηθήσουμε ένα παιδί αποτελεσματικά, πάντα μα πάντα πρέπι να ψάχνουμε τι ενεργοποιεί αλλά και τι συντηρεί τη (προκλητική) συμπεριφορά του. Πολλές φορέ δεν μπορούμε να ξέρουμε τι "γεννά" κάτι πχ. 

γιατί να του αρέσει τόσο το νερό, 

γιατί κάποιο παιδί να ξυπνά κάθε βράδυ την ίδια ώρα και να φωνάζει

γιατι να τρώει ένα μόνο συγκεκριμένο φαγητό

γιατι να αυτοτραυματίζεται

γιατί να περπατάει στις μύτες

κλπ

Αυτό που λέω στους γονείς όμως είναι πως αυτό που έχει τεράστια αξία είναι να βρούμε τουλάχιστον τι στντηρεί τη κατάσταση!!!

πχ. αν εμένα δε μου αρέσει να μου μιλάνε άνθρωποι χωρίς μαλλιά και τσιρίζω, τους χτυπάω και πετάω πράγματα, μπορεί να μη βρούμε ποτέ γιατί δεν μου αρέσουν αυτοί οι άνθρωποι, μπορώ όμως να πω με σιγουριά πως αν οι γύρω μου με αφήνουν να ενεργώ έτσι και μου ικανοποιούν και την επιυθυμία (να φύγει δηλαδή ο άνθθρωπος αυτός από μπροστά μου) τότε εμένα αυτή η συμπεριφορά εδραιώνεται και ισχυροποιείται!!!

Για να λέμε τα πράγματα ανοιχτά και με το όνομά τους, εγώ μιλάω με βάση τη δική μου εκπαίδευση και εμπειρία )μπορείς να τα βρεις όλα και να ταδιαβάσεις) και ναι, έχω δει τεράστιες διαφορές σε ακραίες συμπεριφορες, αυτό όμως προυποθέτει τεράστια εμπλοκή (και υπομονή) και από την οικογένεια.

Με ερευνητικά δεδομένα πάντως και με πολλά χρόνια πρακτικής (μπορείς να βρεις κια να διαβάσεις σχετικά με τις "καλές πρακτικές" της ανάλυσης και τροποποίησης συμπεριφοράς) έχουν υπάρξει αποδεδειιγμένα τεράστιες αλλαγές σε προκλητικές συμπεριφορές.

Ελπίζω να βρειτε δύναμη και κουράγιο και να πάνε όλα καλά!

Φανή

like1

Νομίζω λίγοι είναι ευχαριστημένοι με τα ΚΕΔΔΥ

Εικόνα Vocamvilia Ana

Καλη μου, τωρα ειδα το μηνυμα σου. Ελπιζω τοσο καιρο  να εχεις βρει λυση στο θεμα.. σου. Οσον αφορα τα ΚΕΔΔΥ δεν εχω να σχολιασω. Ειναι απαραδεκτοι. Εχω αναλογη εμπειρια κ νομιζω λιγοι ειναι αυτοι που με τα ΚΕΔΔ5 ειναι ευχαριστημενοι. Ειναι τοσο ασχετοι που ψαχνουν εναγωνιως να βρουν προβληματα στην οικογενεια κ δεν καταλαβαινουν οτι υπαρχει κ η περιπτωση να μην υπαρχουν προβληματα!Λοιπον δεν θα ανλυσουμε το θεμα τους τωρα.η ψυχιατρος που βλεπει το παιδί μου ξερεις τι ειπε;

- Μα επιτελους γιατι δεν τους κανετε μια καταγγελια;

Λοιπον να σ ενημερωσω οτι οπως ειπαν κ οι προλαλησαντες η αποφαση του ΚΕΔΔΥ δεν ειναι δεσμευτικη.μπορεις να απευθυνθεις κ σε Ιατροπαιδαγωγικο κΚεντρο σε νοσοκομειο πχ καποιο απο τα παιδων μας. Στην παιδοψυχιατρικη. Εχουμε εξαιρετο κ καταρτισμενο προσωπικο. Να σου πω επισης οτι νομικα εχουν ιδια ισχυ κ τα δεχονται στο σχολειο διαγνωσεις κεδδυ-ιατροπαιδαγωγικων. Κανενα δεν υπερισχυει του αλλου. Πηγαινε εσυ προσωπικα ως μητερα κ παρακαλεσε τους να δουν το παιδι σου. Δεν πειραζει μιση ντροπη δικη σου η κ ολη. Για τα παιδια μας προκειται. Επαναλαμβανω σε παιδοψυχιατρικη νοσοκομειου.εκει θα βρεις λυση. Ευχομαι να πανε ολα καλα.

like0

ΚΕΔΔΥ, είναι λούκι και Γολγοθάς χωρίς επιστροφή!

Εικόνα Μαρία Ποτολιου

Καλησπέρα στην ομάδα,

Εχω έναν μοναχογιό 6 ετών με διάγνωση ΔΑΔ. Ενώ γεννήθηκε μια χαρά, στα 3,5 έτη του άρχισαν τα θέματα. Κοπανιόταν κάτω στο πάτωμα, ούρλιαζε, με χτύπαγε, ίσιωνε διάφορα στο σπίτι (πετούγιες, χαλάκια, πατάκια), εμμονές (κλείσε αυτό, άνοιξε αυτό, χύσε αυτό κτλ), στη σειρά όλα τα πράγματα, όλα αυτά για 6 μήνες, χάος στο σπίτι... Τον πήγα για ακουόγραμμα, όλα μια χαρά, ίσως λογοθεραπεία χρειαζόταν... Ομως τα περίεργα συνεχίζονταν, ώστε επειδή δεν έβρισκα άμεσα ραντεβού κρατικά, πήγα σε ιδιώτη αναπτυξιολόγο. Δεν είδε κάτι, επανεξέταση στο 6μηνο, αλλά να τον πάω σε κέντρο. Πήγα σε κέντρο όπου παρακολουθείται εδώ και 3 χρόνια με λόγο, εργο, ειδική αγωγή, ψυχολόγο, συμβουλευτική γονέων για εμάς. Βρήκα κρατικά ραντεβού και χωρίς να τον εξετάσει, από την μούρη του, πριν τον εξετάσει, μου είπε ΑΥΤΙΣΜΟΣ. Χάθηκα, έφυγε η γη κάτω από τα πόδια μου, θλίψη.... Επανεξέταση σε ένα 6μηνο.... 

Παράλληλα στο κέντρο έκανα όλες τις θεραπείες... Στο 6μηνο, μου είπε ΑΚΡΑΙΑ ΔΕΠΥ και να τον πάω επειγόντως σε γιατρό περί ΔΕΠΥ. Δεν την βρήκα εγκαίρως για ραντεβού και πήγα σε 2 παιδοψυχίατρους. Ο ένας δεν του βρήκε τίποτα, ο άλλος που τον είδε 2 φορές και ήταν ειδικός περί αυτισμού, μου είπε ότι το παιδί μου πρέπει να γραφτεί στο γκίνες καθώς ταυτόχρονα βλέπει 2 άτομα, με το ένα πόδι μέσα και με το άλλο ταυτόχρονα έξω, ούτε ΔΕΠΥ, ούτε τίποτα....

Καταλήγω περιμένοντας 1,5 χρόνο σε αναπτυξιολόγο στο ΠΑΙΔΩΝ η οποία κατέληξε σε ήπια μορφή αυτισμού και κάνω τις θεραπείες όπως ξέρω....

Τον Μάρτη τον πήγα στα ΚΕΔΔΥ για αξιολόγηση και μου πρότειναν επαναφοίτηση νηπιαγωγίου με παράλληλη στήριξη για το σχολικό έτος 2016-17 λόγω κοινωνικοψυχοσυναισθηματικού λόγου.... Στη νοητική κατανόηση είναι στα τυπικά φυσιολογικά...Δεν το δέχθηκα και έψαξα και έκανα ένσταση στη ΔΕΔΕΑ. Μέσα σε μια εβδομάδα με πήραν να αποσύρω την ένσταση. Αυτό κάτι μου έλεγε, για ποιο λόγο και γιατί??? Είχα γενικά από την αρχή προβλήματα με το νηπιαγωγείο, μου λέγανε για ειδικό σχολείο και δεν αντέχει το ολοήμερο κτλ. 

Τώρα πάει 1η δημοτικού και πήγε ο δ/ντής να κάνει αίτηση για παράλληλη στήριξη και του είπαν ότι έχω κάνει ένσταση. Εντωμεταξύ εγώ μίλησα ξανά με ΔΕΔΕΑ και απέσυρα την ένσταση αλλά μου είπε τα εξής :

Το ΚΕΔΔΥ πρότεινε παράλληλη για επανεφοίτηση νηπίου και όταν ένα σχολείο έχει τμήμα ένταξης, παράλληλη στήριξη δεν έχεις κρατικά, μόνο ιδιωτικά

Ομως στη δική μου περίπτωση, η δασκάλα μου είπε ότι το παιδί μου δεν μπορεί να ενταχθεί στο τμήμα ένταξης, μόνο με παράλληλη και εγώ ως γονιός διερωτώμαι :

1) Η  ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΤΟΥ ΚΕΔΔΥ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΣΕ ΔΕΣΜΕΥΕΙ, ΑΛΛΑ ΣΕ ΣΤΑΜΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΣΤΙΓΜΑΤΙΖΕΙ γιατί ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, παράλληλη μπορώ μόνο για νηπιαγωγείο (η πρότασή τους), τμήμα ένταξης δεν μπορεί το παιδί μου, μόνο ιδιωτικά και ιδιώτης δεν μπαίνει στο σχολείο. Οπότε τι γίνεται τότε???

 

Τελικά κατέληξα στο εξής ότι αν μπεις στο λούκι, δύσκολα βγαίνεις και είναι γολγοθάς αυτό που ζούμε όλοι οι γονείς...ΕΚΑΝΑ ΤΗΝ ΕΝΣΤΑΣΗ ΓΙΑΤΙ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΕΔΔΥ ΔΕΝ ΕΥΣΤΑΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΞΗΣ ΛΟΓΟ: ΟΛΟΙ ΟΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ, ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΨΥΧΟΛΟΓΟΙ, ΞΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΥΣΤΕΡΟΥΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ, ΟΠΟΤΕ Η ΕΠΑΝΕΦΟΙΤΗΣΗ ΛΟΓΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΨΥΧΟΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΙ ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΚΑΝΕ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ?? ΑΦΟΥ ΤΟ ΝΟΗΤΙΚΟ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΙΝΑΙ ΤΥΠΙΚΗΣ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ???? ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΕΚΑΝΑ ΤΗΝ ΕΝΣΤΑΣΗ, ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΩ ΜΕ ΕΝΑ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΑΠΟ ΔΕΔΕΑ???

Τον έχω τρέξει παντού και σε όλους τους ειδικούς ακόμα και σε συνέδριο "Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ" και όλες οι μανούλες μου λέγανε τι φέρνεις το παιδί σου, αφού μια χαρά είναι... Ομως πλέον κανένας δεν θα μου πει τι έχει το παιδί, τι περναει εκείνο, τι περνάμε εμείς που τον ζούμε 24 ώρες το 24ωρο και όχι 45 λεπτά τη συνεδρία ή στην επανεξέταση ή επαναξιολόγηση???

Το παιδί μου έχει άσπεργκερ και κανείς δεν το έχει βρει έως τώρα μόνο η ειδική παιδαγωγός που είναι σίγουρη πλέον, ακόμα και εγώ!!!!

Οταν ένα παιδί έχει άσπεργκερ, κάνει επανεφοίτηση μόνο κοινωνικά, να πάρει στη πλάτη του άλλη μια χρονιά μόνο κοινωνικά??? Αφού όλοι ξέρουν ότι ΑΥΤΙΣΜΟΣ = ΑΥ' ΕΥΑΤΟΣ!!!!

Πλέον έγινα εγώ εξπέρ γιατρός και ειδικός με το παιδί μου μόνο δίνοντάς του ΟΛΗ ΜΟΥ ΤΗ ΖΩΗ και την ΑΓΑΠΗ!!!!!!!!!

Δεν πιστεύω κανέναν ειδικό, ακούω συμβουλές, κρίνω, αποφασίζω και προχωράω για το καλό του παιδιού μου. Είναι λούκι και γολγοθάς χωρίς επιστροφή!!!!!!!!!!

like0

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.